8.9 C
Ljubljana
sreda, 24 februarja, 2021

Dominantni levi mediji so od “kulturnega stebra” levice, Cankarjevega doma dobili več kot 5 milijonov evrov

Cankarjev dom velja za kulturni center tranzicijske levice. V preteklih šestnajstih letih pa so velikodušno financirali tudi nekatere dominantne medije. Petričevo Delo je prejelo 2.522.553,39 evra, Petanov Dnevnik 492.435,92 evra, javni medij RTV Slovenija 1.772.485,42 evra, češki Pro plus (POP TV in Kanal A) 134.202,43 evra in Repovževa luksemburška Mladina 80.510,31 evra. V preteklosti pa se je s financiranjem Večera izkazala javna televizija RTV Slovenija, ki je štajerskemu mediju nakazala 331.869,31 evra v preteklih šestnajstih letih. Spodaj si lahko ogledate odgovore Cankarjevega doma na naše vprašanje, odziv RTV Slovenije še čakamo.

 

Cankarjev dom velja za največje kulturno središče Slovenije. Velja pa tudi za kulturni steber tranzicijske levice. Dolgoletno ga je vodil večni kandidat za kulturnega ministra Mitja Rotovnik, sam član Socialnih demokratov in njihovega odbora za kulturo. Cankarjev dom je od leta 2003 do danes tudi nekaterim slovenskim dominantnim medijem nakazal skupno za 5.002.187,47 evra. Cankarjev dom lahko velikodušno deli svoja finančna sredstva, saj ima letni proračun težak med 8 do 10 milijonov evrov. Rekorder med zgoraj naštetimi mediji v lanskem letu je Petričevo Delo, ki je prejelo malce več kot 98 tisoč evrov.

Cankarjev dom je v času postavitve predstavljal enega izmed mejnikov arhitekture v bivšem režimu. V preteklosti je postal glavno kulturno središče za glasbene, gledališke, likovne in filmske predstave. S svojim vplivom pa so omogočili širjenje predvsem levo usmerjenih kulturnikov. Spomnimo se samo lahko, kakšen nekulturni sprejem so pripravili v preddverju Cankarjevega doma leta 2012 dr. Žigi Turku, ker v času druge Janševe vlade kultura ni imela samostojnega ministrskega resorja. Kultura pa predstavlja vsakoletni davkoplačevalski kolaž za imenovane predstavnike slovenske kulture, saj ji namenimo do 400 miljonov evrov vsako leto.

Medijske kritike v Dnevniku, Delu in Mladini so veliko bolj prijazne ob velikodušnih donacijah Cankarjevega doma
Zgoraj našteti dominantni mediji pa se imajo tudi za najbolj pomembne kulturne reference v Sloveniji. S svojimi prijaznimi ali ostrimi kritikami lahko vplivajo na uspešnost kulturnega dogodka. Velikodušno financiranje medijev RTV Slovenija, POP TV/ Kanal A, Delo, Dnevnik in Mladina jih spodbudi, da objavljajo prijazne članke o Cankarjevem domu. Njihovi kritiki pa velikokrat pohvalijo kulturno usmeritev Cankarjevega doma.

Tranzicijskim levim medijem je Cankarjev dom v preteklih šestnajstih letih namenil 5 milijonov evrov svojih sredstev. (Foto: STA)

RTV Slovenija velikodušno financira Haklov Večer, štajerski časopis dobil že 331.869,31 evra
Mariborski časnik Večer pa je odlično zapisan pri finančnikih na RTV Slovenija. V preteklih šestnajstih letih je javni medij nakazal sedaj Haklovemu Večeru 331.869,31 evra. Zato je veliko bolj razumljiva situacija ob morebitnem ustoličenju Janševe vlade, saj vsi ti mediji ne morejo preživeti brez pomoči davkoplačevalskega denarja. Ne glede na to, da so vsi mediji izključno v zasebni lasti domačih ali tujih lastnikov. 

Spodaj si lahko ogledate vse tabele naštetih medijev, ki so prejeli velikodušne finančne donacije Cankarjevega doma in RTV Slovenija.

https://nova24tv.si/wp-content/uploads/2020/02/poptvCANKARJEVDOM-400×105.png 400w, https://nova24tv.si/wp-content/uploads/2020/02/poptvCANKARJEVDOM-768×201.png 768w, https://nova24tv.si/wp-content/uploads/2020/02/poptvCANKARJEVDOM-1024×268.png 1024w” sizes=”(max-width: 1887px) 100vw, 1887px” width=”1887″ height=”493″>

Finančni podatki iz finančnega poročila Cankarjevega doma v letu 2018. (Foto: Posnetek zaslona/Cankarjev dom)

Vprašanje za Cankarjev dom glede financiranja nekaterih slovenskih levih medijev:

1. Zakaj ste v letu 2019 namenili 98 tisoč evrov časopisu Delo?
Za oglaševanje prireditev in dogodkov; večinoma v obliki celostranskega mesečnega koledarja prireditev in tedenskih napovednikov dogodkov. Delovanje Cankarjevega doma je (za razliko od drugih primerljivih javnih zavodov s področja kulture) približno 45% odvisno od lastnih prihodkov (prodaje vstopnic, tržne dejavnosti, sponzorskih sredstev …), kar pomeni, da je potrebno sredstva nameniti tudi za oglaševanje prireditev – z namenom čim boljše prodaje vstopnic. V letu 2019 se je v CD zvrstilo 2.321 umetniških in kongresno-komercialnih dogodkov. V obliki napovednikov smo vse objavljali v obeh slovenskih dnevnih časopisih z največjim dosegom (Delo in Dnevnik). Preračunano na 1 prireditev je tako znesek za oglaševanje v Delu znašal približno 42 EUR na prireditev. Cankarjev dom v Delu  najavlja tudi vse partnerske prireditve, kot so koncerti Simfoničnega orkestra RTV Slovenija in Orkestra Slovenske filharmonije. Tudi te objave so vštete v naveden znesek.
 
2. Ali pričakujete, da z financiranjem v preteklosti Mladine, Dela, Dnevnika, RTV SLO in POP TV pričakujete od njih, da bo pozitivno poročal o vašem delu?
Ne. Medijev ne financiramo, ampak plačujemo storitve, ki se nanašajo oglaševanje oz. na napovedi dogodkov, ne pa tudi na njihovo kritiško vrednotenje.
 
3. Ali pričakujete, da boste zaradi vašega financiranje zgoraj naštetih slovenskih medijev pričakujete, da vaše kulturne dogodke ocenjujejo pozitivno?
Ne. Analiza kritiških zapisov v teh medijih to dokazuje. Ravno nasprotno: Cankarjev dom se zavzema za avtonomijo umetnosti in kritiškega pisanja o njej, kar pomeni, da pisec svobodno vrednoti umetniško delo izključno na podlagi strokovnih kriterijev.
 
4. Kaj so bili glavni kriteriji, da ste financirali nekatere slovenske medije?
Za oglaševanje oz. napovedi dogodkov se odločamo glede na doseg medija in glede na visoko branost med ljubitelji kulture (po raziskavi Mediane (Vir TGI Mediana, obdobje 2018/II-2019/I) od 245.000 rednih obiskovalcev kulturnih prireditev oz. ustanov v Sloveniji jih eno tretjino nagovorimo ravno v Delu).

Luka Perš

Zadnje novice

Sorodne vsebine