Piše: Franc Bešter
Analizirajmo naslednji stavek evangelija:
»Kdor gre za menoj, ne bo hodil v temi, ampak bo imel luč življenja«.
Hoditi za Kristusom(za Bogom, za Besedo): hodimo za njim, da bi se mu bližali, ga dosegli, dosegli torej tisto, kar potrebuje naš duh. In po Jezusovih besedah naj bi človek v življenju najprej iskal to, se pravi iskal pot hoje za njim, in naj bi hodil po njej.
»… ne bo hodil v temi…« . Bog sam pove, da mi, ljudje, na nek način hodimo v temi, in ta »tema« se vsekakor nanaša na naše ne- poznavanje resnice o dogodkih sveta, skozi katere hodimo. To temo razsvetljuje »luč življenja«. Kaj je luč življenja, kako nam sveti? Odgovor se skriva na začetku Janezovega evangelija: »V Besedi je bilo življenje in življenje je bilo luč ljudi in luč sveti v temi…« .
Luč je življenje, ki je v Bogu (v Besedi), to življenje nam torej razodeva resnico o dogajanju sveta, in Beseda je res »polna milosti in resnice«, Beseda je Resnica sama.
Vendar, prihajanje Besede je dar (milost), njen prihod k človeku ni samoumeven, Jezus pove, da mora človek, da bo imel to Luč, nujno hoditi za njim.
Kaj pomeni to: hoditi za Kristusom? V Cerkvi se pod tem navadno razumeva odločitev za nek duhovni poklic (duhovnik, redovnik), ali posnemanje Kristusa v nekem stanu in poklicu, v njegovem popolnem (brez-grešnem) načinu življenja (»imitatio Christi«). Toda, ali ne moremo za njim hoditi mnogo bolj dobesedno, čeprav ne tako, kot so za njim hodili apostoli po Palestini, se pravi fizično, telesno? On po vnebohodu ni prenehal obstajati, On ostaja med nami kot Beseda, delujoča v Duhu, se pravi po Duhu, ki napolnjuje svet. Če naj hodimo za njim, mora on na nek način hoditi pred nami, in to res lahko razberemo iz naslednjega stavka evangelija:
»Če mi kdo služi, naj hodi za menoj, in kjer sem jaz, tam bo tudi moj služabnik«.
Iz tega stavka sledi, da hoditi za Kristusom pomeni služiti Bogu. In kjer je Bog, tam BO tudi njegov služabnik. Kristus je tam, do koder bo služabnik Besede šele prišel. Prišel: hoja, naše življenje je hoja skozi čas, skozi sedanjost proti prihodnosti. Bog je v naši prihodnosti, ko mi na tem potovanju še nismo prišli do nje. Na kakšen način je lahko tam? S svojimi načrti (za prihodnje dogodke našega življenja), saj je Beseda (Logos) tista, ki dela te načrte. Ali pa te načrte tudi kaže, razodeva? Da. Človek torej lahko hodi za Kristusom zelo dobesedno: da hodi skozi tiste dogodke sveta, ki so mu bili, v obliki božjih načrtov zanje, vnaprej pokazani. Na tej poti človek dosega cilj svoje duše, a si pridobi tudi naklonjenost Duha.
To problematiko hoje za Kristusom sem tu z nekaj najnujnejšimi besedami seveda lahko le bežno nakazal, tu se ne morem spuščati v teološke razprave, ob temi, za katero bi bilo, za boljše, lažje razumevanje, potrebno napisati celo knjigo.
Franc Bešter, Zg. Besnica