V dnevnih časopisih so vsi hvalili bivšega direktorja Hermana Rigelnika kako je podaril likovno zbirko starih in novih avtorjev Narodni galeriji.
Kot dolgoletni član Autocommerca, 20 let , sem se dva mandata v delavskem svetu od leta 1982do 1990 z Gos.Aleš Merzel om , trudil da se pravilno oceni in inventarno popiše zbirka slik ,katero je Autocommerce ob nakupu stavbe v Trdinovi 4 od takratne Trgovinske zbornice dobil brez plačila, slike so pač sodile v inventar,lete pa je trgovinska zbornice dobila na revers o Narodnega magacina ,kjer so hranili vsa umetnika dela ,ki so bila zaplenjena ,mogoče pa tudi od same Narodne galerije ,ki je iz svojih depojev tudi dajala na revers umetniška dela , pa jih do danes še ni dobila nazaj.Bilo bi zanimivo raziskati v starih dokumentih arhivih,če niso uničeni ,kot mnogo leteh.
Leta 1990 sva s sodelavcem uspela , da so slike avtorjev ,Jakopič,Jama,Gaspari in ostale ,popisali z avtorjem , v prejšnih inv.listih je naprimer za sejalca avtor Jakopič pisalo sejalec olje na platnu ali avtror Jama samo olje krave na paši ,avtor Gaspari samo ohcet olje .Tega leta je direktor AC gospod Peter Marter končno dal celotno zbirko slik oceniti in slabše ohranjene slike tudi restavrirati .Ocena vseh del je bila tam okoli 1,5 miljona mark ,zato je gospod direktor nemudoma vsa najdražja dela ,kar malce neokusno razobesil v svoji pisarni.
Kot mi je znano,je po letu 1993 ko sem zapustil Autocommerce in je prišel na mesto direktorja Herman Rigelnik , ki je ob prvem nastopu pred sodelavci izjavil , da je prišel reševat Autocommerce kar je čista laž, saj je bilo podjetje dobro stoječe in zadnja bilanca 1992 je iskazovala,samo v bilanci objektov, nepremičnin čez 75 miljonov mark , bilanco sem namreč kot zaposleni v financah nesel na takratni SDK in sem jo tudi poznal.Tistega leta bi šel gospod Herman Rigelnik res lahko reševati npr.Tam Maribor če se je že hotel ukvarjati z avtomobilsko branžo a žal tam ni bilo kaj ukrasti ,zato je danes eden od miljonarjev v evrih v Sloveniji.Kljub vsem zgoraj naštetim dejstvom pa ga lahko vseno pohvalim , da je zbirko umetniških del z leti še nadgrajeval z nakupom novih del ,seveda z denarjem Autocommerca in ne s svojim denarjem , zato nehajmo govoriti o Rigelnikovi umetniški zbirki .Zanimivo bi bilo izvedeti katera umetniška dela si je zadržal za sebe ,ko se je preselil v vilo pod Ljubljanskem gradu.
Za konec pa še novica ,ki sem jo izvedel od bivšega sodelavca , pred enim mescom,da je ob darilni pogodbi podjetja Protej Narodni galeriji prišlo do problema kdo naj bi plačal davek na darilno pogodbo, avtomobilski del Proteja plačilu namreč nasprotuje Narodna galerija nima denarja , tako da umetniška zbirka še vedno ni v lasti Narodne galerije ,bilo bi zanimivo raziskati kaj se sedaj dogaja z umetniško zbirko.
Marko Kramberger, Ljubljana