Piše: Iva Pavlin Žurman
Shod podpornikov ZA vrednote SLO osamosvojitve (Za Slovenijo in resnico, 19. aprila 2023, na trgu republike) je bil obrobna informacija v osrednjem SLO časopisu (stran 2.)
Danes (24.april) je čez polovico naslovne strani Dela slika maloštevilnih RTVS družbenopolitičnih delavcev, na čelu z levo civilistko-aktivistko Tejo Jarc (zasliševalka nekdanjega predsednika vlade Janše pod Triglavom), ki zahtevajo “ureditev razmer na RTVS”.
So ljudje danes nezadovoljni z vlado zaradi tega, ker ni uredila razmer na RTVS tako, da bi ta javni medij deloval po njenih željah? Mediji so v demokraciji nadzorniki oblasti, tako kot je nadzornik tudi opozicija!
Čez noč sprejeta novela zakona o RTVS (izredna seja) se je po pritožbi (po referendumu), ustavila na US, saj je vladar rokohitrsko, ob pomoči različnih oprod, skušal “urediti razmere” na RTVS sebi v prid, kar neustavno. Vpletajo se celo v delovanje US.
Zakaj urednik Dela Ali Žerdin napačnemu(?) aktivnemu državljanu (civilna družba) ne objavi replike na dvostranski zapis v SP (avtor M. Krivic) glede odločanja na US ??? (priponka).
Podpora vladi (ki ves čas le obljublja) se je kljub podpori MSM začela rušiti, ljudje so šli na ulice brez biciklov, toda s slovenskimi zastavami. Zahtevajo dejanja – ureditev razmer glede:
– zdravstva – čakalne vrste, primarno zdravstvo, dolgotrajna oskrba, korupcija,
– neučinkovitost birokracije (nova ministrstva, sekretarji, kabineti, komisije, sveti, …),
– strokovnost, proti kadrovskim političnom čistkam vsepovsod,
– nadzor nad nezakonitimi migracijami, skrb za lastne državljane na obrobju,
– zanič ekonomski kazalci, nadpovprečna inflacija, infrastrukturni mrk, sočasno pa podpora spornemu kanalu C0, proračunski primanjkljaj, zadolževanje
– deformacija plačnega sistema, …
– neustrezna zunanja politika,
– vpletanje v sodno vejo oblasti, policijo, …
Ministrica A. Vrečko (vlada) je uredila razmere v Muzeju SLO osamosvojitve tako, da ga je dejansko ukinila! Javnost zavaja (ob medijski asistenci), da ga je le združila z muzejem novejše zgodovine v nov muzej. S preimenovanjem obeh v v Muzej novejše in sodobne zgodovine Slovenije (zanimivo, na interpelaciji vlade se je predsedniku R. Golobu zataknilo, ko ni znal povedati novega imena in je dejal “muzej zgodovine”) je nova oblast dosegla dvoje:
– vladajočim je pravno uspelo izobčiti (izbris) oba direktorja (dr. J.Dežman in dr. Ž. Oset), ki ideološko ne ustrezata vladajočim
– vsebinsko skušajo vladajoči prestaviti osamosvojitev v leto 1941 (OF), čeprav se je že takrat začel pogrom nad drugačemislečimi (monopolizacija upora in revolucija), po vojni pa so sledile izvensodne likvidacije, taborišča in izgon nasprotnikov totalitarnega sistema.
Leto 1991 pomeni diskontinuiteto s prejšnjim nedemokratičnim sistemom, ki je temeljil na revolucionarnem prevzemu oblasti že med in takoj po vojni!
Demokratična država Slovenija je nastala s politično voljo demokratičnih strank združenih v Demos pod vodstvom disidenta dr. Jožeta Pučnika in vseh državljanov, ki so svojo voljo in podporo izrazili 23. decembra 1990 na plebiscitu. V vojni za Slovenijo je bila premagana rdeča JLA zvezda.
To so dokumentirana dejstva, ki jih ni moč izbrisati (kot so nekoč uničevali arhivsko gradivo) !
Iva Pavlin Žurman (aktivna državljanka)
Dodajamo še pismo, ki ga je 15. aprila na Delo poslal Vili Kovačič:
Izhod iz zagate je možen (Novela zakona o RTVS)
Delo, 15. april
Izhod iz zagate je možen povsem pravno, Krivic pa dela politiko, ne pravo !
Oglašam se kot udeleženec referendumske kampanje o Zakonu o RTVSLO pa tudi pobude za referenduma o TEŠ6 in 2TDK.
Kolega Krivica želim opozoriti, da je zagata o tem koliko ustavnih sodnikov je ZA ali PROTI povsem odveč, če bo ustavno sodišče zmožno samorefleksije in bo odločalo celovito – tudi o povsem ne-demokratični referendumski kampanji. Ustavni sodniki so že leta 2018 z 9:0 postavili jasna pravila o kampanji. Odločili so, da je referendumska kampanja neustavna, če se vlada postavi izrazito na eno stran. Zato je bil leta 2018, prvič v slovenski pravni zgodovini, referendum (2TDK) razveljavljen. Takrat je šlo za minorno materialno neenakosti (97.000 evrov), tokrat pa gre za milijone in za mnogo hujšo zadevo – gre za zlorabo funkcije predsednika vlade! V odgovoru na pismo generalnega direktorja RTVSLO o nujnosti finančne pomoči javnemu zavodu zaradi energetske draginje, je predsednik vlade finančno pomoč pogojeval z zanj (za vlado) ugodnim rezultatom izida referenduma o noveli zakona o RTVS (izid, ki bi omogočil zamenjavo oblastnikom neljubega vodstva RTVS). Danes skupaj z ministrico za kulturo javno izražata svojo frustriranost, ker sodišče (še) ni odločilo v njuno korist.
Krivica zanima zgolj razmerje sil znotraj US – tokrat sedmih sodnikov, saj dva sodnika (Rok Čeferin in Neža Kogovšek Šalamun) zaradi očitnega videza nepristranskosti in konflikta interesov ne moreta glasovati. Sodniki morajo staviti na svoj ugled (smo del EU), ki je za kariero mnogo vrednejši od koristi pristranskega odločanja posameznika.
Ko je sodnik poročevalec Rok Svetlič zahteval od predsednice DZ Urške Klakočar Zupančič naj predloži pravno podlago za njen(!) predlog izločitve dr. Jakliča iz odločanja o noveli zakona (citat sodnika Svetliča, ki je UKZ v dopisu spraševal »iz katere pravne podlage izhaja, da je predsednik državnega zbora upravičen samostojno sodelovati v postopkih pred ustavnim sodiščem«) odgovora seveda ni bilo, ker pravne podlage nima. Da je bila njena zahteva za izločitev sodnika Jakliča vložena prepozno je le izgovor za vsebinsko zavrnitev. Ali pravnica UKZ ne pozna zakonodaje?
- člen zakona o US pravi: »Sodelovanje v zakonodajnem postopku oziroma pri sprejemanju zakonov in drugih spodbijanih predpisov ali splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil, pred izvolitvijo za ustavnega sodnika, ni izločitveni razlog«.
Moja opozorila o neustavnem referendumu 2018 ostajajo tudi danes aktualna, DZ še vedno ni popravil zakona o referendumski kampanji. US je takrat dalo rok eno leto, zdaj pa bo kmalu minilo 5 let.
Medtem ko se jaz kot ne-pravnik in aktivni državljan trudim razpravljati o pravu, pravnik Krivic nastopa kot politik, govori o levih in desnih in o nemški ureditvi. Pri odločanju o kršenju Ustave in zakonov odločajo dejstva in ne ideološka opredelitev, seveda v demokratičnih državah, kjer so veje oblasti jasno ločene in se nadzorujejo!
US mora odločati po Ustavi, pravu in pravici. Iskanje kompromisa, kot ga navaja Krivic je mešetarska politika, ki na US nima kaj iskati.
Sicer pa pritiski glede RTVS niso od danes. Da je RTVS izjemno pomembna, priča primer Andrej Magajna, ki so mu leta 2010 v njegovi tedanji stranki SD, pred glasovanjem o zakonu RTVS grozili: če ne boš glasoval za zakon boš (politično) mrtev in so mu nato montirali lažno afero, za javnost pa uprizorili fiktivne policijske preiskave. Takrat je bila na čelu pogroma ministrica Katarina Kresal. Danes je kot kaže kar sam predsednik vlade Golob.
Prenovljena ekipa na RTVS dela vedno bolje, pluralizem (predstavitev različnih mnenj) počasi, vendar vztrajno zmaguje. O tem pa dragi Matevž iz tvojih ust niti besede. Pravo in resnica te dejansko ne zanimata. To je resnična zagata za vse, tudi zame!
Vili Kovačič
Davkoplačevalci se ne damo