Javna agencija RS za varnost prometa danes začenja nacionalno preventivno akcijo Varnostni pas, katere namen je ponovno opozoriti javnost na pomembnost uporabe varnostnega pasu v vozilih. Podatki kažejo, da bi lahko dosledna uporaba varnostnega pasu v povprečju vsako leto rešila kar deset življenj.
Cilj akcije, ki bo potekala dva tedna, je povečati delež pripetosti z varnostnim pasom med vožnjo, podučiti, kako se pravilno namesti varnostni pas, dvigniti kulturo zavedanja pomembnosti uporabe varnostnega pasu ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč, so sporočili z agencije.
Akciji se bodo pridružili policija, ki bo v tem času izvajala poostren nadzor, ter 88 svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ki delujejo v okviru lokalnih skupnosti po vsej Sloveniji. Ti bodo po vsej Sloveniji razdelili več kot 13.000 gradiv, s katerimi bodo voznike spomnili na pomen uporabe varnostnega pasu in odgovornost za varnost vseh potnikov v vozilu. V srednjih šolah Šempeter pri Gorici, Ljutomer, Celje in Maribor bodo potekale tudi preventivne delavnice za dijake.
“Uporaba varnostnega pasu je obvezna, ne glede na izgovore. Namesto teh naj voznik in potniki pred vožnjo pomislijo na varnostni pas in se pripnejo na vsaki, tudi najkrajši vožnji in na vseh sedežih. Pripeti se pomeni preživeti,” so izpostavili na agenciji, kjer so pripravili tudi novo kreativno kampanjo: Ne razbijaj si glave z izgovori. Uporabi varnostni pas.
Lanska statistika kaže, da tretjina smrtnih žrtev na naših cestah ni uporabljala varnostnega pasu. V prometnih nesrečah je v osebnih vozilih umrlo 15 ljudi, ker niso bili pripeti, še 28 se jih je hudo poškodovalo. Od 15 umrlih, ki v času prometne nesreče niso bili pripeti, jih je bilo sedem starih od 15 do 29 let.
Na agenciji so opozorili, da varnostni pas in zračna blazina pri trku upočasnita in preprečita gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku. Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe teh varnostnih pripomočkov. Dosledna uporaba varnostnega pasu zato zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico. Skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.