9.1 C
Ljubljana
nedelja, 11 aprila, 2021

Pravo vprašanje v »primeru STA« je, zakaj državna tiskovna agencija, ki jo financiramo davkoplačevalci, pri poročanju uporablja vrednostne sodbe in je ideološko (levičarsko) opredeljena

Primera Slovenske tiskovne agencije (STA), ki v resnici to sploh ni, kar noče biti konec. O njem se orkestrirano oglašajo iz tujine, češ da gre za pritisk na neodvisnost STA, o njem razpravljajo v Državnem zboru RS, kjer so mnenja razumljivo deljena.

Ampak razčistimo enkrat za vselej. STA je v 100-odstotni državni lasti, z njo (kot z državno lastnino) upravlja vsakokratna aktualna vlada, ki v skladu z zakonom zagotavlja večino sredstev za delovanje. STA torej že po definiciji ne more biti neodvisna, ampak je prejkoslej orodje države, da so svojih ravnanjih in delovanjih telegrafsko obvešča domačo in tujo javnost. Zato je bila tudi ustanovljena. Če pa je politično prepričanje večinsko drugačno, je najboljše, da se agencija privatizira in živi brez prisilne podpore (neto) davkoplačevalcev.

A dokler je tako, kot je, ima lastnik vso pravico, da od vodstva agencije in nadzornega sveta zahteva vse podatke: tako finančne kot tudi vsebinske. Samo tako lastnik, katerega vlogo opravlja vsakokratna aktualna oblast na Gregorčičevi, ugotovi, ali je davkoplačevalski denar porabljen v skladu z zakonom in v skladu z določbami opravljanja tako imenovanega javnega servisa. Zato je domnevni spor med vodstvom STA in vlado (Uradom vlade RS za komuniciranje; UKOM) namišljen, še najmanj pa je ideološki. Če je v vsej zadevi karkoli ideološkega, je to ravnanje in poročanje STA, ki bi morala javnost (karkoli že to pomeni) servisirati izključno z novičarskimi novinarskimi zvrstmi, in še to uravnoteženo in brez kakršnihkoli vrednostnih sodb. Drugače, kot že rečeno, je treba STA privatizirati.

Primerov, iz katerih je razvidno, da je STA ideološko nagnjena levo in pri poročanju uporablja vrednostne sodbe (na škodo desnice), je nešteto. Junija lani STA je poročala (tudi v naslovu), da je »več skrajno desnih strank v Evropskem parlamentu, med njimi italijanska Liga in nemška Alternativa za Nemčijo (AfD) (…) oblikovalo novo skupino Identiteta in demokracija«. Kdo določa, da gre za skrajno desnico? STA se je sicer sklicevala na agencijo DPA, vendar samo glede novinarske konference, ki jo je imela Marine Le Pen. Če je tako poročala tudi DPA, bi moralo biti jasno razvidno, da gre za vrednostno sodbo (»skrajno desno«) tuje agencije, zato se zdi, da je to stališče STA. Kar je nedopustno, v priročniku STA je zapisano: »Mnenjske sodbe ne sodijo v agencijsko vest oz. mora biti jasno naveden njihov vir.« Po drugi strani pa besedne zveze »skrajni levičar« v poročilih STA skorajda ni zaslediti.

Februarja letos je STA objavila novico z naslovom: »Neonacisti v Budimpešti obujali spomin na dogodke iz druge svetovne vojne«. Besede »neonacisti« nato v novici sploh ni, tako da ni jasno, kdo je privržence desnice poimenoval z neonacisti. Zdi se, da kar STA. Ob smrti Fidela Castra (2016) so v STA napisali hvalospev. O množičnih umorih političnih in ideoloških nasprotnikov ter sistematičnemu kršenju človekovih pravic in temeljnih svoboščin pa samo sramežljivo, da »so nanj leteli očitki o kršitvah človekovih pravic«.

V primeru »spora« med STA in UKOM, ki mu je STA enostransko namenila veliko pozornosti (en dan je poročala tako rekoč iz minute v minuto, vse v podporo STA, kar je zloraba), so poročali: »Kljub vsem izpolnjenim obveznostim iz naslova pogodbe za opravljanje javne službe za leto 2020, sklenjene med STA d.o.o. Ljubljana in Ukomom (…).« Kar je zavajanje. Najmanj, kar bi morali narediti, bi morali napisati, da vodstvo STA trdi, da so izpolnili vse obveznosti.

V primeru Patria je STA pogosto poročala o obtožbi dajanja in sprejemanja nagrade za nezakonito posredovanje, čeprav je šlo za obtožbo »prejema obljube« na neznanem kraju (ob neznanem času in na neznan komunikacijski način). Ob 25. letnici osamosvojitve so poročali: »Na Golteh so se danes spomnili 25. obletnice prebega helikopterja gazela iz Jugoslovanske ljudske armade v Teritorialno obrambo (TO).« Torej, v TO je prebegnil helikopter JLA. Pogumnih domoljubnih članov posadke Jožeta Kalana (pilot) in Boga Šuštarja (tehnik letalec) sploh omenili niso.

Pravo vprašanje v »primeru STA« zatorej je: Zakaj moramo davkoplačevalci financirati državno tiskovno agencijo, ki pri poročanju uporablja vrednostne sodbe in je ideološko nagnjena levo?

Zadnje novice

Sorodne vsebine