4.8 C
Ljubljana
ponedeljek, 19 aprila, 2021

Novinar STA, ki ima dolgo zgodovino agresivnih izpadov, napadel še direktorja UKOM-a Uroša Urbanijo!

Piše: Sara Kovač

Direktor Ukoma je na Twitterju čestital svoji novinarski kolegici, ki jo je Sindikat novinarjev izvolil za predsednico. Skupščina sindikata se je sicer jasno pozicionirala, ko je pozvala vlado naj nemudoma izpolni svoje finančne obveznosti, poleg tega pa je vlado tudi opozorila, naj preneha s finančnim izsiljevanjem potiskati RTV v prekomerno in pod zakonsko raven določeno krčenje njenih dejavnosti. Na čestitko se je odzval novinar STA Mihael Šuštaršič, ki Urošu Urbaniji ni namenil prav lepih besed. A menda je bil novinar Šuštaršič v preteklosti znan tudi po še bolj grobih napadih, tako da jo je Urbanija še dobro odnesel.

Mihael Šuštaršič, novinar STA, se je na Twitterju odzval s svojim zbornim jezikom, ki pritiče novinarju Slovenske tiskovne agencije, ki se napaja tudi iz proračuna, do pred nedavno, pa še z mnogih drugih državnih naslovov. Direktor Ukoma Uroš Urbanija je namreč čestital Alenki Potočnik, ki jo je Sindikat novinarjev izvolil za predsednico, za podpredsednico pa so na skupščini izbrali Petro Bezjak Cirman s Televizije Slovenija. Skratka, Šuštaršič, ki je tudi sicer že znan po svoji nagli jezi in impulzivnih izpadih, je zapisal: “Pezde ji danes čestita, jutri ji bo zrihtal, da bo brez službe. Hkrati jo vseskozi zmerja, da je del fake news.” Šuštaršič je seveda namignil na dogajanje med STA in Ukomom in očitno za stanje okrivil kar Urbanijo, ni pa znano v kakšnih odnosih je z direktorjem STA, ki je na spletni strani  javnosti sporočil, da želi v naslednjih dveh mesecih ukiniti agencijo – na ta način verjetno želi izsiliti plačilo za nenaročene storitve. Pogodba med Ukomom in STA-jem namreč ni sklenjena, zato tudi ni nikakršne podlage, da direktor STA še naprej pošilja račune na Ukom.

Pred leti je Šuštaršič poslal pismo, takrat še predsedniku vlade Borutu Pahorju in ga pozval, naj kot predstavnik lastnika STA, preuči razmere na agenciji in z vso resnostjo obravnava zadnje ukrepe uprave pod vodstvom Alenke Katarine Paulin. Ko ga je takratni odgovorni urednik STA Borut Meško pozval, naj nekatere trditve v pismu podkrepi s konkretnimi dokazi, pa je menda skoraj prišlo do pretepa. Šuštaršič, ki je Meška menda neverjetno sovražil, je z odgovornim urednikom namreč hotel kar fizično obračunati, je poročal Požareport. Spomnimo, Borut Meško je umrl zaradi raka, pri čemer je po mnenju mnogih, k razvoju bolezni prispeval prav direktor STA Bojan Veselinovič, in sicer z dolgotrajnim šikaniranjem. Na portalu Požareport pa je tudi zapisano, da to ni bil prvi poskus pretepanja, ki si ga je privoščil ta isti novinar. Pred tem je namreč hotel nasilno obračunati s takratnim urednikom notranje politike Urošem Urbanijo – temu, ki danes pravi “pezde”, fizično pa je grozil tudi namestniku direktorice Robertu Gorniku. Šuštaršič je bil v študentskih časih aktivist Mladega foruma, pomladka Socialnih demokratov, kar naj bi mu pomagalo pri obračunih znotraj Slovenske tiskovne agencije, tako se je bojda hvalil sam.

 

Šuštaršičevi primitivni izbruhi pa se niso zaključili z zgornjim tvitom. “Pezde lažnivi, vsi državljani STA ne financirajo že tri mesece. Zaradi tebe! Medtem te pa jaz še vedno polno plačujem, čeprav nisi sposoben čuvati niti ovc, glede na to, da se tvoje komunikacijske “sposobnosti” kažejo v 4000+ svežih grobovih,” je še srdito odgovoril Urbaniji in njegovo pripombo, da se novinar STA, ki ga financirajo vsi državljani, predstavlja s svojimi jezikovnimi “sposobnostmi”. Glede na to, da STA prejme letno 2 milijona iz proračuna – ne glede na sklenjeno pogodbo z Ukomom ali vladno administracijo – seveda ni res, da državljani ne financiramo STA že tri mesece. Mimogrede, Ukom je še za mesec januar poravnal račun za 169 tisoč evrov. Če si direktor Veselinovič ne nakazuje vrtoglavih plač, je skoraj gotovo, da je dovolj denarja tudi za vse novinarje STA, ki imajo že leta precej nizke plače. “Plače tako trenutno še komajda zadostujejo za dostojno preživetje zaposlenih na STA” je skupina novinark in novinarjev zapisala v pismu za javnost. Veselinoviću, ki je skrival podatke o letu 2019, pa je na njegov račun kapnilo neverjetnih 102 tisoč evrov.

 

Vse bolj je jasno, zakaj direktor Veselinović in nadzorni svet prikrivata dokumentacijo
Urbanija je pred dnevi na Twitterju zapisal, da je pri preiskavah poslovanja STA vse bolj jasno, zakaj direktor Veselinović in nadzorni svet prikrivajo dokumentacijo. “Evidentno kršenje zakonov, kreativno računovodstvo pri ločevanju t.i. tržne dejavnosti od javne ter črpanje davkoplačevalskega denarja po sistemu aneksov,” je opozoril. Ob tem je vredno spomniti na besede odvetnika in člana nadzornega sveta STA Radovana Cerjaka, ki je za Nova24TV povedal, da ima vse od nastopa članstva v nadzornem svetu STA, občutek onemogočanja. “Ko sem včasih zahteval določene dokumente, je bil vedno tisoč in en problem, da do teh ne bi mogel priti. Za primer vam lahko povem, da sem nekoč zahteval pogodbo o zaposlitvi za direktorja družbe, g. Veselinoviča. Ta pogodba nam je bila izročena na seji nadzornega sveta, po minuti, dveh vpogleda mi je že bila izpuljena iz rok. Podobno se je zgodilo s cenikom.” Cerjak je poudaril, da na takšen način nadzora ni moč opravljati.

POPRAVEK in PRIKAZ NASPROTNIH DEJSTEV: Novinar STA Šuštaršič nima dolge zgodovine agresivnih izpadov

Avtorica Sara Kovač je 3. aprila 2021 v članku o meni zapisala, da imam “dolgo zgodovino agresivnih izpadov”, da sem bil “v preteklosti znan tudi po še bolj grobih napadih”. To je laž, ki je avtorica ne more podkrepiti z nobenimi konkretnimi dokazi, razen da zapiše “menda”, njen namen pa je škodovati mojemu dobremu imenu in kredibilnosti.

Laž je, da je pred leti “menda skoraj prišlo do pretepa” z Borutom Meškom. Je pa res, da smo zaposleni na STA leta 2008 še pod vlado Janeza Janše pozivali tedanjo direktorico Alenko K. Paulin k razrešitvi tedanjega odgovornega urednika STA Meška zaradi njegovega nedela in spornih uredniških odločitev. Poziv smo potem po zamenjavi vlade ponovili novemu premierju in novemu direktorju. Kasneje se je izkazalo, da je Paulinova in nekaj novinarjev sodelovalo v t.i. aferi brezplačniki, s katero se je ukvarjal tudi DZ in je potrdil zlorabe.

Šuštaršič Meška NI “neverjetno sovražil”, sem pa bil z njim v sporu in sem kot vodja zastopstva Uredništva STA pozival k njegovi odstavitvi. Prav tako nisem hotel z njim “kar fizično obračunati”. Nobenih “poskusov pretepanja” ni bilo. Ne dvomim, da bi v takem primeru kdo od “napadenih” poklical policijo ali da bi vsaj direktorica zadevo obravnavala. Pa ni. Bilo pa je res nekaj razburjenja, ko mi je Uroš Urbanija uredil opomin pred odpovedjo delovnega razmerja zaradi izražanja mojih stališč kot voljenega predstavnika zaposlenih, zaščitenega tudi po Zakonu o delovnih razmerjih.

Avtorica kot edini vir za svoje trditve navaja “poročanje” portala Požareport. Te navedbe je mogoče najti v članku, objavljenem na tem portalu decembra 2008, torej pred več kot 12 leti. Kolikor se spomnim, sem tedaj dosegel objavo popravka na te navedbe. Podobne informacije je tedaj objavil tudi tednik Reporter, ki je moral nato prav tako objaviti popravek. Ta je še vedno dostopen v njihovem arhivu.

Avtorica razen tega članka ne navede nobenih drugih konkretnih dokazov, da bi lahko zapisala, da sem “tudi sicer že znan po svoji nagli jezi in impulzivnih izpadih”. Nikoli nisem bil za kaj takega kaznovan, niti obravnavan. Kar se pa nesramnih tvitov tiče, je pa vrhovno sodišče v primeru “odsluženih prostitutk” postavilo standarde glede komuniciranja med politiki in novinarji.

Avtorica navaja, da je Bojan Veselinovič “prispeval k razvoju bolezni”
Meška, kar je nesramno podtikanje. Da je Meško hudo bolan, takrat ni vedel nihče na STA, niti nihče drug v širši javnosti. O tem pričajo tudi takratne medijske objave in stališča recimo Združenja novinarjev in publicistov (ZNP), katerega soustanovitelj je bil Meško. Sam svojega zdravstvenega stanja javnosti ni razkrival. S položaja odgovornega urednika je bil odstavljen v skladu z določili Zakona o medijih. Njegovo razrešitev je podprla velika večina članov Uredništva STA (novinarjev).
Očitalo se mu je neopravljanje dela.

Prav tako ne drži trditev avtorice, da sem bil v študentskih letih (več kot 20 let nazaj) “aktivist Mladega foruma”. Nikoli nisem bil član nobene politične stranke, vsekakor pa ne član Zveze komunistov, kot je bil recimo naš sedanji premier. Sem pa veren katoličan in aktiven član Cerkve, z vsemi zakramenti in me tega ni sram povedati. Avtorica pa je to lahko preverljivo dejstvo, za katerega ve tudi Urbanija, gladko zamolčala.

Ne drži tudi trditev, da je Ukom poravnal računa STA za opravljanje javne službe za januar. To bi avtorica lahko zlahka preverila tako na Ukomu kot na STA. Le nekaj dni nazaj je Ukom objavil, da je zavrnil račun za februar. Februarja pa je zavrnil račun za januar. Je pa januarja poravnal vse obveznosti za leto 2020. Država pa v letu 2021 ne izpolnjuje ne določil Zakona o STA ne sedmega paketa ukrepov za omilitev posledic epidemije (PKP7). Tudi vsebino teh zakonov je avtorica Sara Kovač načrtno zamolčala, pa čeprav je na temo vladne zaustavitve financiranja STA napisala že več člankov.

Avtorica Sara Kovač je tako navedla več informacij, ki jih je predstavila kot dejstva, a so dokazljiva laž. V prihodnje pričakujem, da bo ob podajanju tovrstnih hudih obtožb vsaj poskušala dobiti moj odziv v skladu z novinarskim kodeksom, če se že ima za novinarko. Se ne skrivam, zato tudi ne objavljam tvitov pod lažnim imenom.”

Zadnje novice

Sorodne vsebine