Piše: Peter Jančič (Spletni časopis)
Tri Tesle Model Y Long Range RWD za 160.890 evrov, tri Volkswagne ID.7 Tourer Pro 5All 220 kW za 157.800 evrov in dve vozili Hyundai Kona EV za 82.820 evrov je čez novo leto kupil GEN-I, ki ga je v preteklosti vodil naš premier Robert Golob.
Višje omrežnine na načrte za nakup vozil, ki jih praviloma vozijo vodilni, niso vplivale. Že prej, julija, pa so za 207.050 evrov kupili še pet Hyndajevih Kona EV, in še dve Toyoti RAV4 Hibrid AWD Elegant za 79,980 evrov.
Splača se, ker ni bonitete za vodilne za zasebno rabo
Ko je GEN-I še vodil Golob, so se razglasili celo za zasebno podjetje, da zanje ne bi veljale omejitve višine nagrad in plač za upravo. Kar Goloba ni več tam, je GEN-I spet v državni lasti, plače in nagrade upravi so nižje, si pa še vedno kupujejo drage električne avtomobile. Razlog za te nakupa je državna politika, zaradi katere direktorji in drugi vodilni, ki vozijo električne avtomobile, ne plačajo običajne bonitete. Prodajalci vozil, ki niso neumni, k nakupom podjetja spodbujajo tudi tako:

Vsi državljani s tem, ko jim ni treba plačevati bonitete, financiramo bogato elito, da bi se ta vozila v posebej prestižnih električnih vozilih in bi nam bila tako še posebej v ponos.
Posledica pa je, da se bolj obremenjujejo električno omrežje, zaradi česar so višji računi. Agencija za energijo je poskušala ta stroške razporediti na tiste, ki jih ustvarjajo, a vladajoči zdaj to odpravljajo, da bi plačevali vsi in ne nadpovprečno naša elita. Ki ji s ponosom pomagamo.
Razkritje: Kot odgovorni urednik Dela sem nekoč uporabljal podobna službena vozila tudi v zasebno rabo. A ne električna. In plačeval boniteto. Visoka je pri novejših in dražjih vozilih.
Ker zdaj GEN-I velja za državno podjetje, aplikacija Erar pokaže plačila za osem električnih lepotcev podjetjem Avant Car (za Tesle), Porsche Inter Auto za Volkswagne in Hyundai Avto Trade za Hyundaje, ki so bila kupljena čez praznike. Tak je prikaz teh plačil za električne lepotce iz GEN-I:

Pogodba, ki so jo za Gen-i, ki ga zastopata šef Uprave Maks Helbl, sicer soprog generalne sekretarke vlade Barbare Kolenko Helbl in član uprave Sandi Kavalič, za nakup treh Tesel sklenili s podjetjem Avant Car d.o.o., je vsebovala takšno določbo, kaj kupujejo in za kakšno ceno:

Vsaka takšna Tesla je težka skoraj dve toni (1979 kg), trenutno pa so še posebej zanimive zaradi lastnika podjetja Tesla in tudi omrežja X Elona Muska, ki velja za zelo vplivnega podpornika novega predsednika ZDA Donalda Trumpa. Na posnetku je generalna sekretarka naše vlade Barbara Kolenko Helbl:

Pogodba za Volkswagne ID.7 Tourer Pro 5All 220 kW, gre za neke vrste električne Passate karavan, avtomobil je še precej težji od dveh ton, je takšna:

Podobne avtomobile zelo verjetno za svoje vodilne kupujejo še številna državna in najbrž, zaradi nižje bonitete, tudi dobro stoječa zasebna podjetja.
Za Hyundai Kone je bila pogodba o nakupu takšna:
