2.1 C
Ljubljana
petek, 8 novembra, 2024

Mediana preko Dela servira: Slovenci si po spodrsljaju novih političnih obrazov spet želijo novo “ljubezen na prvi pogled”!?

Piše: Sara Rančigaj

Na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana s pomočjo javnomnenjske raziskave pripravljajo nov teren za iskanje novega političnega obraza, ki pa se sodeč po dosedanjih izkušnjah ni izkazal za dolgoročno strategijo. Vsi novi obrazi so po večini kmalu šli v zaton, najbolj pa je nedvomno odmevala Šarčeva puška v koruzo. Kljub vsem kolapsom pa so Slovenci po navedbah Mediane prepričani, da je potrebno ponovno iskati “ljubezen na prvi pogled”, pa četudi se ta ponovno izjalovi. V javnosti so se že v preteklosti pojavljala ugibanja, da Gregor Golobič v ozadju pripravlja nov obraz, direktorica Mediane pa v javnost vse bolj pomika podobo predsednika Uefe Aleksandra Čeferina, kljub temu, da ta vztrajno zanika svoj vstop v politiko.

Ne dolgo nazaj smo na portalu poročali, da direktorica Mediane, Janja Božič v ospredje anket na mesto  bodočega političnega kandidata ali voditelja levice vse bolj potiska Aleksandra Čeferina. Sedanjim levim parlamentarnim strankam napoveduje t. i. politično smrt, zato bi bila lahko ustanovljena nova stranka na čelu s Čeferinom, ki bi lahko združila volivce levice. V svoji izjavi je podala prepričanje, da je Čeferin primeren kandidat, “saj se izkazuje s svojimi uspehi, ugledom in mednarodno pojavnostjo”. Kljub vsemu pa je Čeferin vztrajno zanikal svoj vstop v politiko, a po preteklosti sodeč, je že marsikdo zanikal vstop v politiko, pa je dejansko potem le vstopil na politični parket.

Piljenje lika Aleksandra Čeferina so v nadaljevanju povzeli večinski mediji v lasti tranzicijskih tajkunov in agencija za merjenje javnega mnenja Mediana. Večkrat so ga predstavili, kot človeka, ki ima odprta vrata do vseh najpomembnejših političnih in gospodarskih funkcij, medtem ko so prepričani, da je on edini lik, ki bi lahko rešil Slovenijo. Mediana pa je tako opravila novo anketo, kjer je javnost spraševala, če Slovenija potrebuje nov obraz v politiki oziroma stranko, ki bi zapolnila vsebinske vrzeli v političnem prostoru.

Foto: Twitter Mirko Mayer

Po številnih “novih” obrazih, ko smo bili priča nastopom Alenke BratušekMiru CerarjuMarjanu Šarcu in njihovih zatonih, si kot kaže anketa 64,6 odstotka javnosti še vedno želi novega obraza v politiki, ki pa bi po vsej verjetnosti prišel s strani akterjev globoke države. Nekateri so prepričani, da iskanje novega obraza za slovensko politiko ni rešitev ali kot je poudaril odgovorni urednik informativnega programa PlanetTV, Mirko Mayer, da Slovenci “ponovno iščejo ljubezen na prvi pogled”. “Definicija norosti po Einsteinu: delati iste stvari in pričakovati drugačne rezultate,” je bil kritičen. V večini primerov pa so volivci prepričani, da potrebujemo močno sredinsko stranko.

Foto: Twitter Mirko Mayer

Bo nov politični obraz, za katerega se dela prostor nastavil Golobič?
Ob razkriti anketi Mediane se je oglasil tudi raziskovalni novinar Bojan Požar, ki je spomnil na ene izmed domnev iz preteklosti: “Že pred enim letom je Bogdan Biščak (tako imenovani “oproda” Gregorja Golobiča, sicer pa nekdanji direktor LDS in generalni sekretar Zaresa, dveh seveda že davno propadlih političnih strank) v neki ožji družbi rekel, boš videl, da bo šlo še enkrat,” je zapisal na portalu Požareport.

Foto: Twitter Požar

Levica se je pričela zavedati, da so z Marjanom Šarcem in njegovo puško v koruzi storili napako, ki jim vsekakor ni koristila. Po drugi strani pa so povzročili tudi svoj notranji razkol. Po neuspelem iskanju novega “starega” obraza, jim prevzem oblasti v času epidemije ni uspel, glede na njihove poteze pa so se skozi interpelacije vrste ministrov razkrile njihove napake iz preteklosti. V primeru, da Golobič išče nov obraz pa vsekakor ta ne bi smel izhajati le iz levega pola, če bo želel doseči cilj močnega mandatarja, temveč iskati takšnega, ki bo zmožen sodelovati z obema stranema.

Kljub temu, da naj bi šlo za sredinsko usmerjene nove obraze, pa so le-ti vedno pripadali samo levici in niso sodelovali z desnico
Težava pri starih “novih” obrazih je bila predvsem ta, da so javnost želeli pretentati z neopredeljenim volilnim telesom z navidezno “sredinsko stranko”, ki pa se takoj po volitvah izkazala za bolj ali manj skrajno levo stranko. “Že videno pri ZARES, Jankovićevi PS, Cerarjevi SMC in Šarčevi LMŠ,” je poudaril eden izmed uporabnikov Twitterja. Čeprav gre za sredinsko stranko, ki se po volitvah izkaže za levo usmerjeno, pa je tako tako rekoč na levici težko najti obraz, ki bi bil pripravljen sodelovati z drugo politično opcijo, kakor tisti, ki ji pripada oziroma iz katere izhaja.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine