Piše: Andrej Sekulović
V času globalizacije in multikulturalizma, ki je dvignjen na raven »neuradnih« državnih ideologij v mnogih evropskih državah, velikokrat pozabljamo na pomembnost »rodne grude« oziroma kraja iz katerega prihajamo. Ko govorimo danes o identiteti prevladuje prepričanje, da ima – in da mora imeti – vsak posameznik svojo čim bolj izvirno in pristno identiteto. Etnokulturne identitete različnih ljudstev se ob tem potiskajo v ozadje kot nekaj nepomembnega, celo škodljivega; vodile naj bi namreč v nestrpnost. Na ravni skupnih identitet se tako rojeva le ena »človeška identiteta«; ne glede na naš izvor smo vsi le ljudje, državljani sveta.
Seveda se takšni nazori uveljavljajo predvsem na Zahodu, kjer jih promovira liberalna in leva politika in ideologija, ki je postala svojevrstna nova sekularna religija. Afriški ali Azijski narodi se zelo dobro zavedajo svojih etnokulturnih identitet in razlik med ljudstvi, le Evropejci se zatekajo k svetovljanstvu. Dojemanje etnokulturnih identitet in tradicij je ob tem še vedno sorazmerno močno v državah, ki ležijo proti vzhodnem delu naše celine, kar je tudi razlog za določene spore nekaterih držav z Brusljem. Po drugi strani se ekstremni individualizem in prepričanje, da so pomembne le posamezne identitete, ki naj bi odražale izvirnost posameznika, spreminja v svoje nasprotje; v tem, da bi bili vsi drugačni so vsi postali isti. Seveda je treba razumeti, da multikulturni svetovljanski ideologiji trenutnih elit ni do resnične raznolikosti ali do pluralne družbe, kjer ljudje svobodno izmenjavajo mnenja v iskanju najboljših rešitev. Liberalne elite si želijo družbe, kjer sicer vsi izgledajo drugače, vendar pa razmišljajo isto. Skozi prepričevanje množic, da so njihove etnokulturne identitete nepotrebne in celo nezaželene ter da so tradicije in »reakcionarne« vrednote kot okovi, ki jim preprečujejo, da njihov »jaz« zares pride do izraza, pravzaprav uvajajo principe egalitarizma, ki želijo izbrisati razlike med posamezniki in med ljudstvi ter prav zares ustvariti svet, kjer bodo vsi isti ali identični. To bo globalni svet velikih korporacij in rasno mešanega prebivalstva, kjer se uresničuje misel grofa Coudenhove-Kalergija o človeku prihodnosti, ki bo »mešane rase«, obenem pa bodo njegovo identiteto tvorile blagovne znamke, ki jih kupuje, ter nejasno in slepo strinjanje z vrednotami, ki jih narekuje nova ideologija človeškosti in strpnosti.
Nadaljevanje preberite TUKAJ.