Prizadevanja za razrešitev trgovinskega spora med EU in ZDA so doslej prinesla komaj kaj napredka. Ali bodo ZDA s samovoljnim predsednikom Donaldom Trumpom na čelu uvedle visoke carine na evropske avtomobile, ni mogoče reči. “Tega ne ve nihče,” je v pogovoru za nemško tiskovno agencijo dpa dejala evropska komisarka za trgovino Cecilia Malmström.
Pristojne ameriške agencije so najverjetneje že zaključile uradno preiskavo, v kateri ugotavljajo, ali je uvedba novih carin na evropske avtomobile upravičena, tudi če rezultatov niso objavile, je dejala komisarka. “To pomeni, da je zadeva pri predsedniku. To bo pregledal, se posvetoval. Bodo carine uvedene ali ne? Tega ne ve nihče,” je poudarila Malmströmova.
Za primer, da bi se ZDA vendarle odločile uvesti carine, EU pripravlja seznam ameriških proizvodov, ki bi jih v povračilnem ukrepu ocarinila sama.
Evropski izvoz avtomobilov in avtomobilskih delov v ZDA je vreden več kot 50 milijard evrov letno. “Obseg izravnalnih ukrepov se bo opiral na nastalo škodo in bo izračunan v skladu s pravili Svetovne trgovinske organizacije. Točno tako, kot smo ravnali v primeru ameriških carin na jeklo in aluminij,” je povedala Malmströmova.
Poudarila je tudi, da evropska in še posebej nemška podjetja ogromno investirajo v ameriško avtomobilsko industrijo. “Veliko, zelo veliko delovnih mest v ZDA je neposredno ali posredno odvisnih od evropske avtomobilske industrije,” je dejala in ocenila dejansko številko na več kot pol milijona delavcev.
Čeprav so svetovne trgovinske vojne, carine in protekcionizem zaskrbljujoči, EU ostaja optimistična. “Imamo zelo dober nov trgovinski sporazum s Kanado, 1. februarja bo v veljavo stopil trgovinski dogovor z Japonsko – največji, kar smo ga dosegli. Nekoliko kasneje bo, če bo vse po načrtih, sledil Singapur, zaključena so tudi pogajanja z Mehiko in Vietnamom,” je naštela.
EU želi doseči dogovor tudi z državami Mercosurja – Argentino, Brazilijo, Paragvajem in Urugvajem. “Vse to kaže, da imamo zelo močan krog prijateljev, ki branijo multilateralni sistem. To je pomirjujoče, saj kaže, da obstajajo številni, ki ne želijo samovoljnih carin in trgovinskih vojn.”
Švedinja Cecilia Malmström je v Evropski komisiji od leta 2010. Sprva je bila zadolžena za notranjo politiko, Jean-Claude Juncker pa jo je leta 2014 v svoji komisiji postavil na čelo trgovinskega resorja. Preden je postala evropska komisarka, je bila v svoji državi zunanja ministrica in evropska poslanka.