Piše: Domen Mezeg (nova24tv.si)
“Vladna večina bo naslednji teden sprejela zakon o zastrupitvi bolnih in starejših. Po logiki: mrtev človek, dober človek. Z vsakim zastrupljenim bo en manj v čakalnih vrstah in za izplačilo pokojnine, nobenih stroškov več za zdravljenje… To ni prav. Zavrnimo to na referendumu!” je sporočil civilnodružbeni aktivist Aleš Primc.
Vladajoči si že dlje časa prizadevajo za uzakonitev morilskega zakona o zastrupitvi z medicinsko pomočjo. Govora je o evtanaziji, ki je bila nekoč že priljubljena med nacisti – videli so jo kot “rešitev problematike” nezaželenih ljudi. Sprejetje zakona je načrtovano za naslednji teden, v četrtek, 10. 7. Ob tej priložnosti smo zbrali nekaj komentarjev.
Komentar upokojenega nadškofa ddr. Antona Stresa:
“Trije razlogi so, zakaj je zakon o prostovoljnem končanje življenja z medicinsko pomočjo nesprejemljiv. Ni pomembno, kako ga imenujemo. Snovalci tega zakona so seveda izbrali zelo blage in olepševalne izraze, da se lepše sliši. V resnici pa gre za spodbujanje k samomoru, in to je nesprejemljivo, to je prvi razlog. Čeprav je treba spoštovati vsako človeško stisko, ko kdo hudega bremena več ne more prenašati, vendar to sočutje še ne pomeni odobravanja. Samomor je vedno obžalovanja vredno dejanje, vsekakor pa to ne more postati normalna oblika reševanja hudih osebnih stisk. Sedaj pa hoče politika, ki nam vlada, iz samomora narediti redno in normalno sredstvo za reševanje hudih težav. Še več, s tem dejanjem država ljudi v stiski naravnost napeljuje k temu, naj to naredijo. To je perverzno. Pogum ali srčnost je od praveka veljala za eno glavnih kreposti, ko človek vztraja tudi v najtežjih okoliščinah. Če k temu še dodamo nesporno dejstvo, da je sodobna medicina tako napredovala, da v velikanski večini primerov učinkovito lajša najhujše bolečine, potem je to spodbujanje k samomoru nepotrebno. To je spodbujanje k obupu, kar samomor v vsakem primeru je.

Drugi razlog proti je velikanska nevarnost zlorab. Če bi ta zakon obveljal, bi to omogočilo ljudem, ki imajo interes, da nekdo umre in se umakne, da nanj izvajajo pritisk, da si na tak način vzame življenje in jim ne bo več v napoto in breme. Država bi s tem ustvarila možnost hudih zlorab. Če velja, da mora vsak proizvajalec proizvajati nenevarna sredstva, da tovarna, ki izdeluje avtomobilske gume, ne izdeluje nevarnih gum, in da farmacevtska industrija proizvaja varna zdravila brez prehudih škodljivih stranskih učinkov, potem je tudi naš parlament dolžan, da “proizvaja” nenevarne zakone, se pravi zakone, ki ne nudijo možnosti zlorab.
Poslanstvo društva je: Vsem ljudem, še posebej pa mladim, želi biti v pomoč, da bi odkrivali dragocenost življenja, smisel življenja, veselje do življenja, spoštovanje, skrb in odgovornost za življenje ter življenjski pogum.
Družba je toliko človeška, kolikor varuje življenje posameznika in kolikor skrbi za svoje najšibkejše člane. V Društvu Gibanje za življenje visoko cenimo življenje kot neprecenljiv dar in spoštujemo človekovo življenje od spočetja do naravne smrti, zato odločno nasprotujemo Zakonu o pomoči pri prostovoljnem končanju življenja. Zahtevamo tudi spoštovanje ustavnega načela RS, da je človekovo življenje nedotakljivo.
Kaj se je zgodilo, da si po novem ne bomo pomagali živeti, temveč nam predlagajo, da bi si pomagali umreti?
Človek si v poslednjih dneh želi, da ga ne bi bolelo in da ne bi bil sam. Od odgovornih pričakujemo, da država za prvo poskrbi z ustrezno paliativno oskrbo, za drugo pa z vzgojo mladih in vzpodbudo vseh ostalih za več veselja do življenja.
Vse ljudi dobre volje pozivamo: Pomagajmo si živeti!”
Komentar Glasu za otroke in družine:
“Naslednji teden bo v DZ sprejet zakon o zastrupljanju bolnih in starejših! Pred nami je novo zbiranje podpisov! Pripravimo se. Naslednji teden, v četrtek, 10. 7., bo zelo verjetno večina v DZ sprejela zakon, s katerim hočejo vladne stranke uzakoniti medicinsko zastrupljanje bolnih in starejših. Tega ne moremo dopustiti. To pomeni, da bomo morali v sedmih dneh ponovno zbrati podpise za referendum.

Naslednji teden spremljajte e-Glasnik. Ko bomo poslali obrazce in navodila, hitro sledite navodilom za zbiranje. V naslednjih tednih je veliko ljudi na dopustih, tako da moramo tisti, ki smo doma, dati res vse od sebe, da bomo v sedmih dneh zbrali podpise za zaščito bolnih in starejših pred grožnjo zastrupitve.”
Komentar Izr. prof. dr. Romana Globokarja, moralnega teologa:
“Zakon, ki bo omogočal samomor z medicinsko pomočjo, temeljito spreminja pogled na vrednost človekovega življenja in neposredno napada dostojanstvo človeške osebe in ustavno zagotovljeno nedotakljivost človekovega življenja. Zakon predstavlja veliko nevarnost, da se bodo zamajali temelji naše civilizacije, ki izhaja iz brezpogojnega spoštovanja vsakega človeka, ne glede tudi na njegovo zdravstveno stanje. Z zakonom se vnaša možnost, da človek sam odloči o tem, da njegovo življenje nima več vrednosti in dobi s strani zdravstvenega osebja pomoč, da nasilno prekine svoje življenje. Bolni, ostareli in oslabeli ljudje, ki se velikokrat počutijo v breme svojcem in družbi, bodo sedaj tudi dejansko imeli možnost, da se na hiter način “rešijo” svojega težkega stanja.

Vendar rešitev ni v predčasnem končanju življenja, ampak v vsestranski pomoči bolnikom pri soočanju z boleznijo, tako da se lajšajo fizične bolečine in da se jih sočutno spremlja s človeško bližino in duhovno oporo. Zato je namesto omogočanja samomora z medicinsko pomočjo potrebno zagotoviti široko razvejano mrežo paliativne oskrbe, preko katere bo vsak bolnik dobil celostno pomoč pri lajšanju telesnih bolečin pa tudi psihološko in duhovno oskrbo. Samo na ta način bomo postali bolj sočutna in solidarna družba, kjer bo imelo življenje vsakega človeka neprecenljivo vrednost. Kristjani gledamo na življenje vsakega človeka kot Božji dar, ki si ga nismo dali sami, zato si ga tudi sami ne smemo vzeti. Življenje je nekaj svetega, ki nam je zaupano v odgovorno upravljanje in skrb. Nihče ne ve, kaj nam je namenjeno v procesu umiranja in poslavljanja s tega sveta. Ne stegujmo se po Božji moči, da bi bili absolutni gospodarji življenja, ampak sprejmimo smrt kot zaključek svoje zemeljske poti, ki ga lahko sprejmemo ob solidarni bližini in sočutni pomoči drugih ljudi.”


