1.6 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Režimskim spletnim portalom branost drastično padla

Piše: Peter Jančič (Spletni časopis)

Dramatičen upad povprečnega časa branosti največjih spletnih portalov, največ je izgubil Siol.net, ki se mu je v nekaj letih skoraj prepolovil čas branosti, kaže raziskava oglaševalske zbornice MOSS.

Siol.net, Slovenskenovice.si in Delo.si izgubljajo že štiri leta, če primerjamo meritve v mesecu novembru. Siol.net je v lasti državnega Telekoma, slabi rezultati so tudi posledica politične čistke, ki jo je v mediju izvedla vlada Roberta Goloba v zadnji polovici leta 2022. Spletna portala Dela in Slovenskih novic delujeta v okviru časopisne hiše Delo, ki jo je s pomočjo Kolektorja iz Idrije ob propadu Laškega Boška Šrota relativno poceni kupil Stojan Petrič, poslovnež, ki je imel v preteklosti pomembno vlogo v Forumu 21 Milana Kučana. Na spletu mu, tako vse kaže, ne uspeva pridobivati zaupanja s časovno večjo pozornostjo bralcev, da bi nadomestil že več let trajajoče upadanje prodanih naklad svojih časopisov.

Zadnja leta je močno upadel tudi povprečen čas branja portala RTV SLO, tudi ta je v lasti države, ki pa po času branosti ostaja na vrhu, a se jim bliža POP TV. Na RTV SLO je vlada strank Svobode, SD in Levice izvedla sploh najobsežnejšo čistko v medijih doslej sploh. Le POP TV, ki ima lastnike na Češkem, je, če primerjamo tri največje medije, letos uspel popraviti povprečen čas branja v primerjavi z novembrom lani.

Bolj podrobne mesečne primerjave natančneje pokažejo, da se je najbolj dramatičen upad pri Siol.net zgodil po tem, ko je vlada Roberta Goloba po hitri predčasni zamenjavi nadzornega sveta in uprave Telekoma in tudi vrha podjetja TSmedia, ki izdaja Siol.net, s pomočjo premierove tesne sodelavke Vesne Vuković za odgovornega urednika nastavili Mihaela Šuštaršiča, prej novinarja državne STA, ki je v znameniti peticiji 571 novinarskih aktivistov proti Janezu Janši naveden kot Mihael Šušteršič. Formalno je čistko za Goloba izvedla nova uprava Telekoma, ki jo od leta 2022 vodi Boštjan Košak.

Daljši in bolj podroben grafični prikaz upadanja časa branosti Siol.net, pa tudi portala RTVS.si, kjer so čistko vladajoči izvedli pozneje, je takšen:

Nekoliko bolj optimistični so za spletne portale podatki o povprečnem mesečnem številu bralcev (dosegu). Novembra so v primerjavi z mesecem prej vsi zabeležili rast. Na vrhu ostaja POPTV, sledi pa mu Siol.net, ki se mu je zadnje mesece uspelo vrniti na položaj medija z drugim največjim dosegom. Letos je bil dva meseca zapored na tretjem mestu. V času, ko sem od aprila 2020 do novembra 2022 dve leti in pol vodil Siol.net, nismo bili nikoli na tretjem mestu po dosegu.

Presenetljivo pa se zadnje mesece po času branja in številu bralcev bolj na vrh ni uspelo prebiti portalu N1, ki ga vodi nekdanja odgovorna urednica Večera in nekoč neuspešna kandidatka Igorja Kadunca za direktorico TVS Katja Šeruga. Ta portal se je zadnja leta vzpenjal, razlog za to so bila verjetno tudi velika vlaganja v nakupe novinarjev. A pravi preboj čisto na vrh jim doslej še ni uspel. N1 izdaja Telemach, ki je v lasti skupine United Group, za katero je srbski poslovnež Dragan Šolak, ki ima podobne portale v številnih balkanskih državah.

Primerjava s prejšnjim mesecem, ko gre za število bralcev (doseg), pokaže, da so rezultat popravili čisto vsi največji portali, kar je nekoliko nenavadno. Številke so takšne:

Vsi podatki v članku so povzeti po merjenju obiskanosti spletnih strani MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) od leta 2006 in po rezultatih, ki jih o dosegu in povprečnem dnevnem času spremljanja obiskovalca javno objavlja oglaševalska zbornica. Še podrobnejše rezultate in podatke za daljše časovno obdobje si lahko ogledate tukaj: https://www.moss-soz.si/rezultati/.

V raziskavo MOSS so vključeni le mediji, ki so se za to sami odločili in za meritev tudi plačajo. Ti mediji prejmejo tudi veliko podrobnejše vsakodnevne podatke o branosti portalov. Ker me bralci to pogosto vprašujejo: med mediji, ki jih meri MOSS, ni portala Nove24TV in zaradi tega podatki za ta medij niso prikazani.

Spletni časopis tudi ni med prikazanimi mediji, ker si dodatnih stroškov kot majhen igralec na trgu ne more privoščiti. Kot urednik več največjih medijev v državi pa sem v preteklosti imel dostop do podrobnejših dnevnih podatkov.

Podatki o branosti Spletnega časopisa po mesecih na letni ravni (merjeno z vtičnikom Jetpack), vključeni so tudi podatki za del decembra (ki so poudarjeni in prikazani s številkami), pa so doslej takšni:

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine