8.7 C
Ljubljana
ponedeljek, 14 oktobra, 2024

Medtem ko zapirajo še eno podjetje, minister Matjaž Han išče bedne izgovore

Piše: G. B. 

Poročali smo že, da zaradi neperspektivnega okolja z visokimi davki ter cenami energentov odganja mnoga podjetja zapirajo obrate. Vladajoči pa z izjavami še naprej računajo, da jim bodo navadni ljudje verjeli, češ da gre za posledice globalnih trendov. Čeprav je ob tem težko pojasniti, zakaj takšna pojasnjevanja ob dejstvu, da del proizvodnje selijo v BiH in Madžarsko. 

Očitno se je med kreatorje “cesarjevih novih oblačil” vpisal tudi Matjaž Han, minister za gospodarstvo in aktualni predsednik SD, saj je prav danes obiskal podjetje Mahle. In kot pravi, za napovedano odpuščanje v podjetju Mahle ni krivo slovensko gospodarsko okolje, temveč razmere v evropski avtomobilski industriji. No, tudi Han je uporabil priljubljeno Golobovo “čarobno” besedo “časovnica”. Dogovorili so se – minister, sindikati in uprava podjetja – za redno medsebojno obveščanje o razmerah, pri čemer se zdi Hanu posebej pomembna časovnica odpuščanj.

Avtomobilski trg v Evropi se prepočasi elektrificira?

Kot je v izjavi za medije na sedežu podjetja v Šempetru pri Gorici dejal minister za gospodarstvo, turizem in šport Han, je od uprave želel pojasnilo, kaj konkretno v slovenskem gospodarskem okolju je krivo za napovedana odpuščanja. Iz gospodarstva je namreč slišati opozorila, da bo za pričakovana odpuščanja podjetij kriva tudi nespodbudna gospodarska politika vlade. “Odgovora ni bilo,” je povedal. Težave so namreč posledica zaostrenih razmer na celotnem evropskem avtomobilskem trgu, ki se sooča s posledicami pomanjkanja naročil in prepočasnega prilagajanja elektrifikaciji, je poudaril.

Kot spodbudno ocenjuje sporočilo vodstva podjetja, da šempetrski obrat ostaja, v njem bodo še naprej potekale razvojne dejavnosti, lastniki podjetja pa ga ocenjujejo kot perspektivnega. “Vendar pa se na ravni celotne skupine pripravljajo na nadaljnji razvoj,” je dejal. To po njegovih besedah vključuje tudi odpuščanja. Ministrstvo bo dnevno v stiku s sindikati v Mahleju in upravo podjetja, je napovedal. “Bistveno je, da se ne sprejme nobene končne odločitve, dokler ne pride do dogovora,” je poudaril. Pri tem je kot posebej pomembno izpostavil časovnico odpuščanj. Z razmerami bo zdaj seznanil vlado. Kot je dejal, namerava z ekipo v 20 dneh ugotoviti, kako lahko ukrepa država.

Del proizvodnje bodo selili na Madžarsko ter v BiH

Po besedah predsednice sveta delavcev v šempetrski družbi Mahle Electronic Drives Mojce Plešnar so od ministrovega obiska sicer pričakovali konkretne predloge, a čeprav teh niso dobili in so slišali bolj zavezo, da se bodo pogajali in da predloge pričakujejo tudi z delavske strani, se ji zdi lepo, da so dobili vsaj kanček optimizma. Plešnar upa, da se bo iz obiska izcimilo vsaj nekaj pozitivnega, minister pa je po njenih navedbah obljubil, da bo v iskanje rešitev vključil tudi ostala pristojna ministrstva. V svetu delavcev si želijo rešitev, s katerimi bodo vsi zadovoljni, tako delavci kot vodstvo podjetja. Skupni cilj mora biti, da podjetje ostane in da bo imelo prihodnost, je povedala Plešnar. Eden od predlogov ukrepov je po njenih besedah tudi prehod na 36-urni delovnik.

V podjetju so sicer še daleč od seznama presežnih delavcev, ki se oblikuje v dogovoru s sindikatom, je nadaljevala predsednica sveta delavcev. Precej jasna je slika glede odpuščenih v proizvodnji, na drugih delovnih mestih pa še ne. Tuje delovne sile sicer po pojasnilih Plešnar v podjetju ni več veliko, prav tako ni več veliko agencijskih delavcev ali zaposlenih za določen čas, saj so ti brez dela ostali že po tistem, ko so v družbi spomladi napovedali zmanjšanje števila zaposlenih za 170 v tem letu.

Čeprav gre torej zdaj že za drugi val odpuščanj letos, Plešnar ohranja optimizem, da bo obrat v Šempetru obstal, vsaj razvojni del in določeni segmenti proizvodnje. Odnose z upravo ocenjuje kot konstruktivne, na petkovo novico, čeprav je ta povzročila slabo vzdušje, pa so jih po njenih besedah počasi privajali, tako da pretiranega nemira ni bilo. Plešnar ob tem upa, da se trend odpuščanj ne bo bo preveč razširil po gospodarstvu, tako da bo brezposelnost ostala nizka, povpraševanje po delavcih pa krepko. S tem bodo odpuščeni delavci lažje našli nove zaposlitve.

V Mahleju so v četrtek napovedali, da nameravajo prihodnje leto v sklopu “optimizacije organizacijske strukture” s ciljem večje učinkovitosti ukiniti 340 delovnih mest, zaradi selitve dela proizvodnje (alternatorjev in e-kompresorjev) v Bosno in Hercegovino ter na Madžarsko pa 270. Ukrep pripisujejo šibkemu povpraševanju v Evropi.

Goloba grize, ker gre za podjetje iz “njegovega” volilnega okraja

Premier Robert Golob je po tej napovedi v petek izrazil zaskrbljenost, saj gre po njegovih besedah za podjetje izjemnega pomena za goriško regijo. Kot je dejal, od Hanapričakuje ukrepe, s katerimi bi preprečili dodatno ukinjanje delovnih mest v podjetju in spodbudili ustvarjanje novih zaposlitev v regiji.

Danes pa so iz kabineta predsednika vlade prek družbenega omrežja X sporočili, da je Golob za ta petek sklical sestanek s predstavniki slovenske avtomobilske industrije. Pogovor bo namenjen “analizi trenutnega stanja in izzivom, ki vplivajo na prihodnost slovenskega avtomobilskega sektorja”.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine