2.8 C
Ljubljana
ponedeljek, 18 novembra, 2024

Koncert: Vidala, baročne korenine južnoameriške glasbe

Piše: J. S. 

10. januarja 2022, ob 20.15 bo na sporedu peti koncert 41. koncertne sezone. Nekoliko nenavaden program enega najpomembnejših avstrijskih baročnih sestavov BACH CONSORT WIEN bo osvetlil staro argentinsko oz. južnoameriško glasbo, ki se je skozi stoletja z ustnim izročilom ohranila do danes. 

Pod umetniškim vodstvom dirigenta Rubéna Dubrovskyja in ob spremljavi tenorista Francisca Brita bodo violinistki Agnes Stradner in Betina Pasteknik, kitarist Sebastián Sciaraffia ter Martín Bruhn na tolkalih predstavili glasbo, ki so jo v nam bližjem času, konec 19. stoletja ter čez vse 20. stoletje, v trajen spomin zapisali mnogi kantavtorji Južne Amerike. Tradicionalno glasbo iz Argentine, Bolivije, Peruja in Čila so uporabili v svojih popevkah in jo tako naredili nesmrtno. Koncert bo izpeljan ob doslednem upoštevanju pogoja PCT in zmanjšanem številu razpoložljivih sedežev v dvorani, zato izredne vstopnice niso na voljo. 

KDNG Bach Consort Wien. (foto: Joanna Stoga)

Danes eden najpomembnejših avstrijskih baročnih ansamblov Bach Consort Wien je bil ustanovljen leta 1999. Sestav, ki ga že od začetka vodi Rubén Dubrovsky, redno koncertira na prestižnih evropskih odrih in se predstavlja na številnih festivalih. Pohvali se lahko s sodelovanji z različnimi priznanimi solisti, kot so npr. Emma Kirkby, Bernarda Fink, Christiane Karg, Franco Fagioli, Michael Schade in Andreas Scholl, ter gostujočimi dirigenti. Za januarski koncert so pripravili zanimiv program, ki so ga poimenovali »Vidala, baročne korenine južnoameriške glasbe«. Sestavljajo ga tradicionalne glasbe iz Argentine, Bolivije, Peruja in Čila, ki so jih na stari način zbirali ali komponirali Atahualpa Yupanqui, Andrés Chazarreta, bratje Díaz in drugi. Številne pesmi so dela anonimnih skladateljev, ki so se tekom stoletij prenašala skozi generacije. Na velikem odru Kulturnega doma Nova Gorica se bo sestavu pridružil argentinski tenorist Francisco Brito, ki je študij petja začel v svoji domovini že pri enajstih letih. Nato je izobraževanje nadaljeval v Italiji na Accademii d’Arte Lirica v Osimu in na Scuoli dell’Opera Italiana v Bologni, kjer se je specializiral za Rossinijev repertoar.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine