Piše: C. R.
Eden od ciljev sodelovanja med štirimi državami Višegrajske skupine je okrepiti medsebojne odnose, kar seveda vključuje izboljšanje in včasih celo vzpostavitev cestnih, zračnih in železniških povezav. Študija izvedljivosti za vlak za visoke hitrosti Budimpešta-Varšava je bila pravkar končana, delo pa se bo začelo v začetku leta 2030.
Budimpešta-Varšava v samo petih urah in pol
Ko bo ta železniška povezava dokončana, bo potovanje iz Budimpešte do Bratislave (namesto sedanjih 2 ur in 53 minut) ali Dunaja (namesto 2 ur in 41 minut) trajalo le dve uri, do Prage (namesto 7 ur in 28 minut) tri ure in pol, do Varšave (namesto 10 ur in 12 minut) pa le pet ur in pol, saj bo novi hitri vlak vozil s hitrostjo 250 do 350 km/h. Poleg tega bo to novo omrežje za visoke hitrosti V4 prek Dunaja in Prage neposredno povezano z obstoječim omrežjem v zahodni Evropi.
Do Milana, Rima, Züricha, Münchna, Frankfurta, Pariza, Bruslja, Amsterdama, Berlina in Hamburga bo tako mogoče dostopati tudi s hitrimi vlaki iz Budimpešte, Bratislave ali Varšave.
Hitreje kot po avtocesti
Madžarski minister za inovacije in tehnologijo László Palkovics je seveda pozdravil začetek tega projekta:
“Ta naložba bo poleg povezave med glavnimi mesti višegrajskih držav povezala domače omrežje za visoke hitrosti z evropskim omrežjem. Z novo železniško progo bomo lahko […] do Ödenburga [Soprona], Veszprema in Blatnega jezera potovali hitreje kot po avtocesti. Dela naj bi se začela v začetku leta 2030, vendar bi se obnova obstoječih tirov od Kelenfölda do Törökbálinta lahko začela še prej.”
Ta prispevek je bil prvič objavljen na portalu VISEGRÁD POST.
Vir: UME