27.7 C
Ljubljana
torek, 27 julija, 2021

Srbski medijski tajkun Dragan Šolak nezakonito prenaša nogometne tekme; pri tem zaslužil 150 milijonov evrov!

Piše: Luka Perš (Nova24tv)

V Srbiji je medij Objektiv razkril novo afero najbogatejšega Srba Dragana Šolaka, ki je tudi lastnik medijev N1 Slovenija in Sportklub v naši državi. V Sloveniji je znan po lastništvu nekaterih slovenskih medijev, Telemacha in golf igrišč na Bledu in v Moravskih Toplicah. Šolak se je v novih težavah znašel zaradi nezakonitih prenosov kvalifikacijskih tekem srbske nogometne reprezentance v kvalifikacijah za euro 2020 in svetovno prvenstvo 2022. Kršitve Šolaka pa je srbskim novinarjem potrdila tudi Uefa. Ob tem so še preračunali, da bi Šolak na ta račun lahko zaslužil do 150 milijonov evrov na leto.

Šolakova televizijska postaja v Srbiji, Nova S, je odkupila pravice za kvalifikacijske tekme srbske nogometne reprezentance za evropsko in svetovno prvenstvo. Prenosi teh tekem so na njegovih programih v Srbiji nelegalni. Težava je, da lastništvo Šolakovega imperija izvira iz Luksemburga, natančneje iz podjetja United Media.

Pri zakupu nogometnih pravic bi morali v United Media najprej pravice odkupiti za državo Luksemburg, a tega niso storili. Tako bi lahko United Media legalno prodal svoje televizijske pravice svojim ali pa drugim medijem po svetu. Zaradi te napake pa sploh ne bi smeli prenašati nogometnih srečanj, saj bi morali prenose tekem izvajati v Luksemburgu, tega pa ne počnejo. Vendar največ finančnih koristi Šolaku prinesejo zaradi te poteze oglaševalci. Le zaradi takšnega sistema dela televizijska postaja v Srbiji pobere do 150 milijonov evrov, ki so pridobljeni na nelegalen način, razkriva Objektiv.

Naslovnica Objektiva razkriva novo sporno poslovno zgodbo Dragana Šolaka. (Foto: Objektiv)

Navedbe srbskega medija potrdila tudi Uefa: Prenosi na Šolakovih kanalih so nezakoniti in nelegalni
Šolakovi televizijski kanali v Srbiji tako kršijo Konvencije o čezmejni televiziji in srbski zakon o medijih, ki jasno določa, kaj se oddaja in kaj prenaša. Zgodba le ni tako nedolžna, je navedbe srbskega medija potrdila še Uefa. Zanimalo jih je, ali je Uefa prodala pravice kakšni televizijski postaji za državo Luksemburg. Dobili so nikalni odgovor.  V nadaljevanju jih je zanimalo, katera televizijska postaja je imela pravico predvajati kvalifikacijske tekme Srbije za euro 2020 na ozemlju Luksemburga. Odgovorni na Uefi so jim odgovorili, da je to bila družba Eleven sports. Gre za multinacionalko z več športnimi programi s sedežem v Veliki Britaniji. A prav prvi odgovor Uefe dokazuje, da je Šolak očitno izigral tako srbsko in evropsko zakonodajo.

Pravni predpisi so jasni, vendar se kršijo. Prihodki od oglasov so astronomski in so ustvarjeni na nezakonit način. Šolakov oglasni prostor na njegovih televizijskih kanalih prodaja Kas Media, še eno izmed podjetij v poslovni hobotnici najbogatejšega Srba. Gre za še eno izmed sumljivih poslovnih potez, ki si jo je privoščil Šolak. Podobno zgodbo so v preteklosti odkrili nekateri slovenski mediji, ki so poročali o tem, da morali uporabniki Telemacha za predvajanje programov slovenske največje zasebne medijske hiše, namenjati dodatne štiri na mesec.

Še ena naslovnica Objektiva, kjer razkrivajo, da je Šolak na nelegalen način le z reklamami zaslužil 150 milijonov evrov. (Foto: Objektiv)

Na ta način naj bi zaslužili na desetine milijonov evrov na račun svojih uporabnikov. V našem mediju smo tudi razkrili, da je osrednje Šolakovo podjetje v Sloveniji Telemach bilo ustanovitelj in lastnik Odvetniške pisarne Rojs, Peljhan in Prelesnik, ki je ena najbogatejših odvetniških pisarn v Sloveniji. To pa Šolaku zagotavlja, da ima pred slovenskimi organi pregona mir.

Zadnje novice

Sorodne vsebine