8.1 C
Ljubljana
torek, 19 marca, 2024

Španija: država z najboljšim nadzorom na letališčih

Piše: Damian Ahlin

Vodja letalske družbe easyJet zagotavlja, da je Španija edina država, v kateri je 100 % potnikov na mednarodnih letih že preverjenih in da je večina preverjanj opravljena digitalno. 

Pojav novih različic kovida je bil pričakovan. Okrevanje letalske industrije je že realnost, vendar bo verjetno polno vzponov in padcev. Tako je izjavil Javier Gándara, direktor družbe easyJet za južno Evropo in predsednik španskega združenja letalske industrije ALA,

Zaradi strahu pred novim nenadzorovanim šestim valom in pred potrditvijo, da je nova različica nevarnejša od že znanih, so številne države ponovno uvedle ali okrepile omejitve zračne mobilnosti ali ponovno uvedle strožji vstopni nadzor z diagnostičnimi testi ali karanteno. Bistveno je, da so omejitve, ki jih uvedejo države, razumljive in da se uporabljajo usklajeno s preostalimi evropskimi državami. Težava je, če gre vsaka država svojo pot in sama sprejema omejitve, pravi Gándara.

Predsednik združenja letalskih prevoznikov -ALA-, ki združuje 60 podjetij delujočih na španskem trgu poudarja kakovost in enostavnost vstopnih kontrol za mednarodne potnike, ki jih je Španija uspela vzpostaviti na svojih letališčih.

Glavni direktor nizkocenovne letalske družbe easyJet pohvali dejstvo, da je španski zunanji zdravstveni službi v primerjavi z naključnimi in delnimi kontrolami v drugih državah uspelo popolnoma posplošiti kontrolo vsakega potnika in jo v večini primerov opraviti na popolnoma digitaliziran način. Vsi potniki na mednarodnih letih imajo kodo QR, ki se preveri na odhodnem in namembnem letališču in ki na španskem letališču pokaže, ali ima potnik digitalni evropski potni list -covid- ali pa je treba opraviti preverjanje dokumentov za potrditev cepljenja ali negativnih diagnostičnih testov.

Okrevanje letalskega prometa v Španiji bo po napovedih panoge trajalo še dve ali tri leta. ALA predvideva, da španski letalski trg ne bo dosegel predpandemične ravni povpraševanja po potnikih pred letom 2023 ali 2024. V tem procesu se obeta hitrejša reaktivacija nizkocenovnih letalskih prevoznikov, ki bi se lahko zavlekla v naslednje leto.

Nizkocenovni prevozniki imajo eno prednost, in sicer, da je njihova glavna dejavnost tista, ki si po krizi najhitreje opomore: kratki in srednje dolgi leti ter potniki na počitnicah ali družinskih obiskih. To so običajno segmenti, ki se hitreje obnavljajo. Tradicionalni mrežni letalski prevozniki imajo tudi potnike na dolge razdalje in poslovne potnike, ki si počasneje opomorejo. To se dogaja.

Gándara pravi, da easyJet za naslednje leto že rezervira več vozovnic kot pred pandemijo in je prepričan, da bo v naslednji vrhunski poletni sezoni, nekje med julijem in septembrom 2022, obnovil vse svoje lete in dosegel ponudbo sedežev pred pandemijo, tako v Španiji kot v celotni Evropi. Britanski nizkocenovni letalski prevoznik trenutno še vedno obratuje s 70-75 % polne zmogljivosti in si je povrnil le približno 60 % potniškega prometa, ki ga je imel pred pandemijo.

Skupina easyJet, eden od nizkocenovnih velikanov na evropskem trgu, je v svojem poslovnem letu, ki se je zaključilo septembra, zabeležila izgubo v višini 858 milijonov funtov (približno 1.01 milijarde evrov), kar je več kot 1.079 milijarde funtov izgube v prejšnjem letu.

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine