17.9 C
Ljubljana
torek, 24 maja, 2022

Pet najboljših nasvetov strokovnjakov s Harvarda o vodenju ekip

Piše : Damian Ahlin

Harvard Business Review vsak delovni dan tisočem vodstvenih delavcev po vsem svetu pošlje novice, v katerih so kratki članki z najnovejšimi raziskavami in priporočili najbolj priznanih profesorjev za najboljše vodenje ekip in vodij samih. Nekaj nasvetov.

Ob koncu vsakega leta analizirajo članke z največjo obiskanostjo in vplivom ter jih predstavijo kot sintezo cikla.

Oglejmo si pet izbranih raziskav za leto 2021 ter njihove glavne ugotovitve in priporočila.

1. Vodenje v negotovosti

Negotovost je neizogibna in vse večja, zato je ključnega pomena, da smo pripravljeni voditi svoje ekipe po motnih vodah. Za to je potrebna prava miselnost. Tukaj je šest konkretnih predlogov, kako to storiti.

– Sprejmite nelagodje, da ne veste. Preidite od miselnosti vse vem k miselnosti vse se naučim. Ni nam treba imeti vseh odgovorov, ampak le najmočnejša vprašanja.

– Razlikovati med zapletenimi vprašanji -tista, ki jih je težko razumeti, vendar z razdelitvijo problema na posamezne dele in posvetovanjem s strokovnjaki običajno najdemo rešitev- in kompleksnimi vprašanji      -vsebujejo veliko medsebojno odvisnih elementov, od katerih so nekateri lahko neznani in se lahko sčasoma nepredvidljivo spremenijo. Poleg tega lahko ukrep ali sprememba v eni dimenziji vpliva na nesorazmerne in nepredvidene rezultate-. Potrebujejo različne pristope.

– Izogibajte se perfekcionizmu. Prizadevajte si za odličnost in postopen napredek. Verjetno bomo delali napake in morali bomo dokazati, da jih znamo po potrebi popraviti.

– Uprite se skušnjavi, da bi preveč poenostavljali in prehitro sklepali. Discipliniran pristop k razumevanju kompleksnosti situacije in lastnih predsodkov nam bo pomagal pri reševanju.

– Ne delajte sami. Povezovanje s kolegi, ki imajo podobne težave in različne poglede, nam lahko pomaga v različnih situacijah.

– Uporabite funkcijo zoom. Varna distanca do težav nam lahko omogoči širok, sistemski pogled in lahko razkrije nepreverjene predpostavke, ki bi bile sicer nevidne.

2. Kako posredovati povratne informacije za izboljšave na daljavo

Eden največjih izzivov za vsakega vodjo je podajanje povratnih informacij. Če ga je treba podati virtualno, je običajno še bolj zapleten.

Tukaj je nekaj ključev za uspeh na tem področju:

– Najprej se pozanimajte o tem, kako to dojema sam zaposleni.

– Pred kritiko izrazite priznanje drugemu, da bo bolj dovzeten.

– Sporočite pozitivne namene in da je cilj njihovo izboljšanje.

– Pojasnite in primerjajte. V pripombi bodite zelo natančni in povejte, česa ne želimo, da bi nas razumeli.

– Prosite sodelavca, naj povzame ključne točke pogovora.

Ker smo oddaljeni in se ne vidimo iz oči v oči, bo ta postopek preprost, neposreden in človeški, kar bo povečalo možnosti za doseganje pričakovanih rezultatov.

3. Umetnost prijaznega spremljanja

V kontekstu sodelovanja, v kakršnem živimo, vsi potrebujemo drug drugega, in ko nekaj zahtevamo do določenega časa, pričakujemo, da bo to izpolnjeno. Kaj storiti, ko drugi ne izpolni zaveze? Kako nadaljevati, ne da bi prizadeli sodelavca, in doseči rezultat? Ni nujno, da druga oseba ne želi ravnati v skladu s predpisi ali da ima slab namen.  Bodite jedrnati in natančni ter ponudite dostopno možnost. Ključno je ohraniti odnos in ne rušiti mostov.

4. Enostavne strategije za izboljšanje učinkovitosti

Če obstaja problem, nad katerim se vodstveni delavci v vseh podjetjih nenehno pritožujejo, je to pomanjkanje časa. Dolžina dneva in delovni čas se ne bosta spremenila niti z najboljšimi triki za povečanje produktivnosti.

Vendar pa so v raziskavi, opravljeni na zelo veliki skupini zelo vplivnih ljudi iz različnih poklicev in panog, odkrili štiri skupne dejavnike, ki jim pomagajo kar najbolje izkoristiti omejen čas.

– Organizirajte sestanke v blokih. To postane zapleteno, če morate nenehno prekinjati svoje delo. Če pa lahko vse sestanke osredotočite ob določenem času, boste imeli tudi čas za osebno razmišljanje in razmislek.

– Naučite se nekaj bližnjic na tipkovnici, da boste manj uporabljali miško. Morda se zdi, da je to zanemarljivo, vendar če seštejete vse sekunde, ki jih prihranite vsakič, to pomeni, da prihranite precej časa.

– Spremenite okolje, da spremenite svoje samouničujoče navade. Če veliko časa preživimo na mobilnem telefonu, ga pustimo nekje drugje; če nas zlahka odvrne pozornost, odstranimo obvestila o sporočilih.

5. Začnite dan s preprosto in zdravo vadbo.

Čas, v katerem živimo, je hiter in nagnjen k izgubi pozitivnosti in motivacije, kar povečuje izčrpanost in utrujenost. Vendar pa obstaja mehanizem, ki preprečuje ta pojav. To je dvominutna vaja.

Vsako jutro na začetku dneva napišite tri preproste -a ne lahke- stavke. Priporočljivo je, da to storite, preden se povežete z mobilnim telefonom ali vklopite računalnik, lahko na papirju, glasno ali v mislih.

Ključno je, da odgovarjate zelo natančno; splošni odgovori vam ne bodo pomagali. V povprečju smo budni 1000 minut na dan. Če lahko le dve od njih vložimo v pripravo možganov in jih pozitivno naravnamo, bomo prispevali k izboljšanju kakovosti preostalih 998 minut.

Vodenje drugih in vodenje sebe

Ne glede na to, kje smo geografsko, na kateri ravni hierarhije smo, v kateri vrsti podjetja in v kateri panogi delujemo, so izzivi podobni. Upoštevanje priporočil strokovnjakov nam bo nedvomno pomagalo, da bomo bolj produktivni, imeli večji vpliv in bolj uživali v vsakdanjem delu. Smo to, kar počnemo vsak dan. To lahko uresničimo!

Vir: https://www.infobae.com/tendencias/talento-y-liderazgo/2022/01/27/los-5-mejores-consejos-de-liderazgo-de-los-expertos-de-harvard/ 

Sorodne vsebine