11 C
Ljubljana
sreda, 12 maja, 2021

O očitnem primeru zavajajočega novinarja ARD pišejo poljski mediji, ki pravijo, da se to dogaja tudi njim!

Piše: Domen Mezeg

Saga o “napadih na slovenske medije”, ki jo tranzicijski družbeno-politični delavci izvažajo v inozemstvo za domače politične potrebe, “pasjo” zvestobo pa jim izkazujejo njihovi tuji kolegi, dobiva nove dimenzije. Dogajanje pri nas so opazili tudi na Poljskem, kjer so izpostavili nedavni prispevek novinarja nemškojezičnega ARD Nikolausa Neumaierja, ki je pripravil prispevek s tega področja, in ki je pričakovano sledil utečeni tranzicijski retoriki slovenskih kolegov. Ob tem so pri poljskem mediju Tysol.pl izpostavili, da prispevek Neumaierja še zdaleč ni nepristranski, in sicer zaradi grobe cenzure neodvisnega novinarja Bojana Požarja ter izigravanja mnenja direktorja Demokracije Jožeta Biščaka. Poleg tega so še izpostavili, da je premier Janša, poročanje že omenjene javne nemške televizije, primerjal s propagando nacističnega “Der Stürmer”. 

Kot so ob tem izpostavili na poljskem portalu Tysol.pl, je nemška televizija ARD povzemala že znano levičarsko natolcevanje, da gre vodja slovenske vlade Janez Janša, po stopinjah madžarskega premierja Viktorja Orbana. Navedli so še, da Slovenija čez tri mesece pričenja predsedovanje Svetu EU. Nemški medij naj bi prav tako poročal o tem, da slovenski premier napada medije, zlasti novinarke ter se ob tem poslužuje sovražnega govora pa tudi vulgarnih napadov. Poljski članek sicer nosi naslov “Sramota”. Slovenski predsednik vlade je primerjal poročanje nemške javne televizije s propagando “Der Stürmer”. Ob tem se pri poljskem mediju sprašujejo, ali je poročevalec medija ARD Nikolaus Neumaier povprašal za mnenje tudi kakšnega konservativnega novinarja, urednika ali medij.

Kot še poudarjajo, nihče ni kontaktiral Demokracije, čeravno gre za največji konservativni tednik. Nemške kolege še sprašujejo, ali so se pri poročanju opirali zgolj na to, kar imajo povedati levičarji, ob čemer so dejansko povzemali vprašanja odgovornega urednika že omenjenega tednika Jožeta Biščaka ter pristavili, da odgovorov na zastavljena vprašanja ni prejel. Navedli so še, da smo v Sloveniji pravkar priča prigodi o “napadu na svobodne medije”, ki so, tako kot so bili pred časom na Poljskem, v veliki večini levo-liberalni. V prispevku ARD, ki je bil javnosti predvajan 31. marca, pa so novinarji slovenske RTV trdili, da premier Janša uporablja Twitter na podoben način kot bivši predsednik ZDA Donald Trump, in napada medije, ki niso provladni.

Direktorica TV SLO Natalija Gorščak pa je izrazila zaskrbljenost, da skuša premier, neodvisnega izdajatelja televizijskih programov preoblikovati v državnega. Ob tem so na poljskem portalu spomnili na Janšev tvit, v katerem je premier izpostavil dejstvo, da je Neumaier cenzuriral v slogu “Pravde” ali “Der Stürmer”. Navedli so še, da so iz poročanja izključili skoraj vse, ki niso bili v skladu z novinarjevo pristransko agendo ter da je to sramota za ARD. Dotaknili so se tudi zapisov vidnejših komentatorjev na Twitterju, cenzuriranje novinarja Bojana Požarja in zavestnega širjenja dezinformacij, ki jih je mogoče zlahka odkriti, če le pet minut posvetimo brskanju po Googlu. Navajajo tudi prikrojevanje izjav novinarja, ki je zastopal nasprotna stališča. Nekaj izjav direktorja UKOM-a, Uroša Urbanije, pa naj bi navedli povsem izven konteksta. 

Pisali smo že, da številni tuji novinarji pripravljajo le prispevke, ki potrjujejo to, kar v tujini napiše nekaj politično angažiranih slovenskih novinarjev. Kot je navedel Bojan Požar, je pogovor z novinarjem nemškega ARD trajal pol ure, v štiriminuten prispevek pa Neumaier ni vključil popolnoma nič od povedanega. Novinarja je zanimala situacija medijev v Sloveniji, želel pa je tudi mnenje o tem, na kakšen način naj bi se vršili domnevni pritiski premierja Janše na delo medijev. Požarja je najbolj fasciniralo to, da je novinar ves čas dajal vtis, da njegovim odgovorom, ne verjame. Kot kaže, tudi nemški mediji ne želijo slišati oziroma predstaviti resnice, pri čemer pa je najbolj ironično to, da so navajali direktorico TV SLO, ki je izvajala pritiske na novinarja Igorja Pirkoviča in Jožeta Možino.

 

Zadnje novice

Sorodne vsebine