5.7 C
Ljubljana
petek, 26 aprila, 2024

Kitajska: Mobilni operaterji morajo zagotoviti prepoznavo obrazov vseh novih uporabnikov njihovih storitev

Z današnjim dnem je na Kitajskem v veljavo stopila zakonodaja, ki zahteva, da morajo mobilni operaterji zagotoviti prepoznavo obrazov vseh novih uporabnikov njihovih storitev. Vlada želi s tem “zaščititi legitimne pravice in interese ljudi v kibernetskem prostoru”, kritiki pa opozarjajo na problem varovanja zasebnosti.

 

Na Kitajskem sedaj ljudje ne bodo mogli dostopati do mobilnih storitev oz. ne bodo mogli dobiti telefonske številke, ne da bi operater shranil optično podobo njihovega obraza, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Tako bodo lahko oblasti preverjale identitete več sto milijonov uporabnikov interneta v državi.

Novo zakonodajo so napovedali septembra, v veljavo pa stopa danes. Uradno sporočilo kitajskega ministrstva za tehnologijo navaja, da morajo mobilni operaterji uporabiti “umetno inteligenco in druga tehnična sredstva” za preverjanje identitete oseb, ki pridobijo novo telefonsko številko.

Kitajska vlada si že od leta 2013 prizadeva za registracijo uporabnikov mobilnih telefonov z njihovim pravim imenom, kar pomeni, da so telefonske številke povezane z osebnimi izkaznicami. Uporaba tehnologije prepoznavanja obrazov na Kitajskem sicer v zadnjih letih hitro napreduje, njena raba se širi od trgovin do nadzornih sistemov.

Medtem ko raziskovalci svarijo pred tveganji, ki jih zbiranje biometričnih podatkov pomeni za zasebnost, so kitajski potrošniki tehnologijo v veliki meri sprejeli. Je pa nek kitajski profesor novembra vložil eno prvih tožb na tem področju proti safari parku v mestu Hangzhou, ki zahteva skeniranje obraza pred vstopom.

Številni Kitajci so tudi ob uvajanju zadnjih sprememb na spletnih družbenih omrežjih izrazili bojazen, da bodo njihovi biometrični podatki ukradeni ali prodani. Skrbi jih tudi zaostrovanje nadzora, še dodaja AFP.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine