17.4 C
Ljubljana
nedelja, 16 maja, 2021

Telekom predstavlja sistemsko rešitev za spremljanje bolnikov s koronavirusom na daljavo

Na Telekomu Slovenije so s partnerji razvili telemedicinsko rešitev, ki omogoča spremljanje bolnikov s koronavirusom na daljavo. Z njo bi lahko razbremenili zdravstveni sistem in znižali stroške zdravljenja, je pojasnil vodja eZdravja pri Telekomu Peter Pustatičnik. Rešitev že uporabljajo v UKC Ljubljana, dogovarjajo pa se še z dvema bolnišnicama.

 

Kot je za STA pojasnil Peter Pustatičnik, vodja eZdravja in eOskrbe pri Telekomu Slovenije, so rešitev sprva razvili za oskrbo kroničnih bolnikov, s pandemijo koronavirusa pa se je pokazala širša uporabnost storitve. Ta omogoča nadzor nad zdravstvenim stanjem bolnikov v domači oskrbi, konstantno komunikacijo med zdravstvenimi delavci in bolniki, hkrati pa lahko zmanjša tveganje okužb zdravstvenega osebja in drugih bolnikov.

“Nenazadnje telemedicinska obravnava bolnikov povečuje zdravstvene kapacitete izvajalcev zdravstvenih storitev, učinkovitost izrabe posteljnih in drugih kapacitet bolnišnic, zdravstvenega osebja, in zmanjšuje stroške, saj bolnišnično-oskrbni dan sicer državo stane preko 110 evrov,” so sporočili iz Telekoma Slovenije.

Pustatičnik je za STA povedal, da njihova storitev ni brezplačna. Po njegovi oceni približno 10-dnevna oskrba s telemedicino na bolnika znese približno 40 evrov, kar vključuje neprestano tehnološko podporo, tablico ali mobitel, aplikacijo za bolnike, povezano z merilniki vitalnih funkcij, ki jih bolnik uporablja na domu in klinični portal za zdravstveno osebje, prek katerega osebje spremlja stanje bolezni pri bolniku in z njim komunicira.

Povedal je še, da je “generalni direktor zavoda za zdravstveno zavarovanje obljubil, da bodo ob krizi s koronavirusom krili stroške, ne glede na to, ali bo bolnik obravnavan v bolnišnici ali s pomočjo telemedicine”. Rešitev je že v uporabi v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana, kjer so pred kratkim ustanovili telemedicinski center. “Na ta način so že obravnavali okrog 40 bolnikov, ki so sicer v izolaciji doma,” je povedal Pustatičnik.

Telemedicinska platforma je povezana z nacionalnimi sistemi eZdravja na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Zdravniki in medicinske sestre na ta način bolnike spremljajo neprestano, in se glede na stanje bolnika ustrezno odzovejo. Stanje lahko spremljajo s pomočjo video in telefonske komunikacije z bolnikom ter rezultatov meritev telesnih funkcij, pojasnjuje Telekom v sporočilu za javnost. Poudarili so pomen osebnega vidika pri bolnikih, ki so doma, saj naj bi stalen nadzor nad boleznijo bolnikom na domu dajal občutek večje varnosti.

Pustatičnik je za STA razkril, da se o vzpostavitvi telemedicinskega centra trenutno dogovarjajo še z dvema bolnišnicama.

Zadnje novice

Sorodne vsebine