9.9 C
Ljubljana
sobota, 17 aprila, 2021

Slovenci imamo najraje klasične krofe z mareličnim polnilom in sladkornim posipom

Pust je pred vrati, potrošniki pa v tem času pogosteje posegajo po krofih. Slovenci imamo najraje klasične krofe z mareličnim polnilom in sladkornim posipom, povpraševanje pa se povečuje tudi po krofih s čokoladnim ali vanilijevim polnilom in ameriških krofih. Večji peki bodo v pustnem času ocvrli več milijonov krofov.

 

V Don donu bodo v celotnem pustnem obdobju na slovenskem in hrvaškem trgu prodali osem milijonov krofo, so STA povedali v družbi. Ugotavljajo, da Slovenci v tem času pojemo izredno veliko krofov in družba v tem času proda polovico letne prodaje krofov. Običajno njihova dnevna prodaja znaša 20.000 krofov. Družba, ki je proizvodnjo letos zagnala na novi liniji za cvrtje krofov, proda največ krofov z marelično marmelado in sladkornim posipom, sledijo krofi s čokoladnim oblivom ter s čokoladno-lešnikovim in vanilijevim polnilom.

V Mlinotestu bodo po pojasnilih predsednika uprave Danila Kobala v letošnjem pustnem času ocvrli približno toliko krofov kot lani, 2,5 milijona. “Prodaja krofov v pustnem času je dokaj konstantna, malo variira glede na dolžino pustnega časa, ocvremo pa jih toliko, da lahko vsakdo v Sloveniji poje vsaj enega,” je dejal za STA.

Povpraševanje po krofih, ki so vse bolj priljubljeni skozi vse leto, se po njegovih besedah povečuje. Mlinotest, ki je za krof z mareličnim polnilom letos na izboru Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij peto leto zapored prejel zlato priznanje, ima za prodajo izven pustnega časa nova naročila, predvsem iz tujine; krof je namreč ponekod postal priljubljen kot zajtrk ali malica.

V Mlinotestu v celem letu običajno ocvrejo okoli 3,5 milijona krofov, pričakujejo pa, da bo ta številka letos bistveno višja.

V Žitu bodo letos ob pustnem času ocvrli približno dva milijona krofov, kar je podobno lanski količini. Povpraševanje po krofih ob pustnem času je izredno veliko, še vedno pa je največ povpraševanja po klasičnih krofih, torej takšnih krofih, ki so se včasih delali doma – lepo zapečeni, z okusno penasto sredico rumenkaste barve in čim večjim ‘kranclom’, a ne preveč sladki, je pojasnil vodja pekarstva v Žitu Rok Cankar.

V pustnem času po oceni prodajo okoli 80 odstotkov krofov, ostale pa med letom. “Poleg pusta se večja količina krofov proda še v prednovoletnem času. Dnevna količina krofov na običajne dneve je sicer nekaj tisoč, za pustni čas pa se pogovarjamo o milijonu krofov na dan,” je še navedel Cankar.

Med Slovenci so priljubljeni tudi trojanski krofi. V Gostinskem podjetju Trojane jih bodo od debelega četrtka do pustnega torka po ocenah ocvrli več kot 110.000, kar predstavlja približno štiriodstotni delež v celoletni prodaji, medtem ko jih ob “normalnih” dnevih za prodajo pripravijo od 3000 do 5000. Tudi na Trojanah opažajo, da se povpraševanje po krofih povečuje, še vedno pa je največje po tradicionalnih mareličnih krofih.

Tudi v trgovinah so s prodajo krofov zadovoljni. V Mercatorju pričakujejo, da bo letošnja prodaja krofov nekoliko večja kot lani, ker je pust kasneje kot lani. V pustnem času prodajo tudi do dva milijona krofov, kar je približno polovična letna količina krofov. Največ prodajo postreženih krofov z marmelado, zelo dobro se prodajajo tudi pakirani krofi z marmelado in obliti z belo čokolado.

V Sparu se v pustnem času dnevna prodaja krofov poveča tudi za 20-krat, opažajo pa, da je med potrošniki v zadnjem času čedalje bolj priljubljena ameriška različica krofov – to so krofi z luknjo.

V Hoferju opažajo, da so krofi priljubljena sladka razvada kupcev skozi celotno leto, povpraševanje pa se poveča v pustnem času. Lani so na glavne pustne dni prodali okoli milijon krofov. Povpraševanje po krofih v Hoferjevih trgovinah višek doseže na pustno soboto in na pustni torek.

Zadnje novice

Sorodne vsebine