11.1 C
Ljubljana
petek, 4 oktobra, 2024

Po prenovljeni kočevski železnici poslej tudi potniški promet

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec se je v družbi državnega sekretarja Aleša Miheliča, predstavnikov Direkcije RS za infrastrukturo in generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa danes peljal po prenovljeni železniški progi Grosuplje-Kočevje. Redni potniški promet se je na to progo vrnil po več kot 50 letih.

“Mislim, da je to po 50 letih eden pomembnejših dni za Ribnico, za Kočevje in za te kraje. Ta pridobitev za njih pomeni nove razvojne možnosti. Pridobitev bo pomenila, da se bo ribniško-kočevska regija lahko hitreje gospodarsko in turistično razvijala, da bodo ljudje lažje mobilni,” je po vožnji povedal Vrtovec.

Celoten projekt prenove kočevske železniške proge je stal okoli 100 milijonov, naložba pa je v celoti državni strošek. “Prepričan sem, da se bo investicija še kako izplačala in obrnila, na ta način bomo razbremenili ceste in vlagali v trajnostno mobilnost,” je izpostavil minister.

Vožnja je bila po njegovih besedah zelo udobna. Na tej progi bo stalnica tudi nov Stadlerjev vlak, ki so ga decembra dobile slovenske železnice. “Upamo, da se bodo ljudje sedaj, ko imamo novo progo in nov vlak, lažje odločali, da bodo odšli v Ljubljano z vlakom in ne z avtomobilom. Res sem vesel,” je sklenil Vrtovec.

Traso železniške proge Ljubljana-Kočevje so določili leta 1887. Progo so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. odprli so jo 27. septembra 1893. Hkrati s tovornim je na progi potekal potniški promet. Potniški vlaki so na progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 pa so jih ukinili.

Začetek prenove odslužene kočevske železnice sega v leto 2008. Prvih 26 kilometrov proge odseka Grosuplje-Ortnek so prenovili do leta 2011, leta 2013 je sledila nadgradnja devetkilometrskega odseka Ortnek-Ribnica. Odsek med Grosupljem in Kočevjem so začeli prenavljati leta 2016. Aprila lani je po njej zapeljal tovorni vlak.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine