16.1 C
Ljubljana
sreda, 21 aprila, 2021

Kaj pomeni odpravljanje bele prevlade v matematiki? To, da je pri vprašanju, koliko je 2 + 2, možnih več odgovorov!

Piše Peter Truden

Predstavljate si, da ste v trgovini in kupite tri žemlje. Vsaka stane 20 centov in vi na blagajni pripravite 60 centov za plačilo. Nato vam prodajalka odvrne, da ste plačali premalo, saj je ona izračunala, da tri žemlje ne stanejo 60 centov, ampak 80 centov.

Vsak, ki zna vsaj približno seštevati ali množiti, ji bo najmanj oporekal, če ne že zabrusil, da ga je poskusila opehariti. Toda nemalo boste presenečeni, ko bo prodajalka poklicala policijo in dežurnega tožilca, ki vas bo obtožil hudega zločina – rasizma. Ne verjamete? Potem še niste slišali za Navodila za pravičnost v matematiki (TUKAJ). Kot piše ameriška blogerka in kolumnistka številnih konservativnih portalov Janet Lavy, sta projekt pravičnosti v matematiki podprla zakonca Bill in Melinda Gates. Vložila sta nič manj in nič več kot 140 milijonov ameriških dolarjev.

Zvezna država Oregon je projekt z navdušenjem že sprejela. Tamkajšnja oblast je za učitelje matematike pripravila posebne izobraževalne delavnice (TUKAJ), kako odpraviti rasizem v matematiki. Tečaji so označeni za »integriran pristop k matematiki«, bistvo je (in pri tem se opira na Navodila za matematično pravičnost), da nikoli ni pravilen samo en odgovor.

V posebni zloženki, namenjeni izobraževanju, lahko preberemo nekako takole: Kultura prevlade belcev prevladuje v učilnicah matematike. Skupaj s prepričanji, na katerih temelji matematika, povzročajo učencem manjšin vzgojno škodo in jim onemogočajo dostop do sveta matematike.

Učitelji in profesorji morajo učence in dijake spodbujati, da pri matematiki najdejo dva ali več odgovorov ter da se odpovedo prepričanju, da je pravilen en sam odgovor. Torej, poleg izračuna, da je 2 + 2 = 4, morajo najti še enega ali dva rezultata. »To pripomore k razgradnji rasizma in razbitju prevlade belcev,« so prepričani člani projekta, ki so se zanj odločili potem, ko so raziskave pokazale, da črnci in latinoameričani pri matematiki dosegajo tudi za petino slabše rezultate kot Azijci in belci (TUKAJ).

Zdi se, da so šole opustile delo poučevanja branja, pisanja in računanja, piše Lavynova, ki se boji, da o napredovanju ne bo več odločalo znanje, ampak rasa, spol in spolna usmerjenost.  »Je 2 + 2 = 4?« se še vpraša blogerka in doda, da bo očitno o številnih pravih odgovoril odločala miselna policija.

Zadnje novice

Sorodne vsebine