8.1 C
Ljubljana
petek, 1 marca, 2024

Ali »tradicionalna latinska maša« v resnici sploh obstaja?

Piše: Blagovest.si

Kot smo že poročali, je papež Frančišek z dodatnim reskriptom še dodatno pojasnil in opredelil ukrepe Svetega sedeža v zvezi z obhajanjem maše po starem obredu, torej po misalu iz leta 1962 (papeža sv. Janeza XXIII.), ki predstavlja še zadnjo redakcijo misala po ureditvi, ki jo je po tridentinskem koncilu uvedel papež Pij V., ko je cerkvene obrede v latinskem delu Cerkve poenotil in uvedel enotni obred.

Le-ta je skozi stoletja doživljal manjše spremembe, zaradi kulturnih, socioloških in drugih sprememb tudi odklone od prvotnega papeževega namena. Takšen obred je bil močno prenovljen z misalom papeža sv. Pavla VI. iz leta 1970, ki je sad konstitucije o svetem bogoslužju, slednja je bila sprejeta med tretjo javno sejo drugega vatikanskega koncila 4. decembra 1963. Od razglasitve konstitucije do izdaje novega misala je torej minilo sedem let, misal papeža Pavla VI. pa je bil izdan ob 400-letnici prve izdaje misala Pija V. Prenovo je doživel pet let kasneje (1975), še z manjšimi popravki pa je nato dobil končno izdajo leta 2002 pod papežem sv. Janezom Pavlom II.

O teh stvareh je sicer v posebnem intervjuju spregovoril tudi liturgist, cistercijan p. dr. Nikolaj Aracki Rosenfield (TUKAJ).

Tu seveda velja dodati, da je vsaka liturgična knjiga (zlasti to velja za rimski misal kot neposredno podlago za obhajanje evharistije), ki jo potrdi Sveti sedež in je v veljavi, velja za »lex orandi«. Gre torej za obvezujoč način obhajanja evharistije, ki ne more biti predmet poljubnosti in človeških kapric. Navsezadnje je koncil celo višja instanca od papeža, gre namreč za zborno odločitev celotne Cerkve, dvomiti v to bi pomenilo tudi dvomiti v delo Svetega Duha. In vsaka prenova na koncilu vedno poteka tako, da se vrača k virom, razlikuje bistveno od nebistvenega, pri čemer jedro ostaja nedotaknjeno, spreminjajo pa se stvari, ki so povezane z inkarnacijo v določenem času in prostoru. Mašni obred, ki ga je uvedel Pavel VI., torej v samem bistvu ni ničemer spremenjen glede na predhodni obred, je pa spremenjena njegova pojavna oblika.

Več si lahko preberete TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine