9.4 C
Ljubljana
četrtek, 28 marca, 2024

Vodstvo Adrie Airways vložilo predlog za stečaj, podjetju je odvzeta tudi operativna licenca

Vodstvo Adrie Airways je danes na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj letalskega prevoznika, ki se že nekaj časa sooča s hudimi finančnimi in operativnimi težavami. Sodišče bo o stečaju odločilo v treh dneh. Družba je odpovedala tudi vse še predvidene polete.

V družbi so v sporočilu za javnost pojasnili, da je predlog za stečajni postopek vodstvo vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem mora odločiti o začetku stečajnega postopka.

Družba je tudi uradno potrdila, da je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete, kar pa je bilo že prej razvidno s spletne strani ljubljanskega letališča.

Da je edini možen scenarij za Adrio v trenutnem položaju stečaj, je danes presodila tudi vlada, ki se je seznanila z razmerami v družbi in možnostmi ukrepanja države.

Kot je bil po vladni seji jasen gospodarski minister Zdravko Počivalšek, država v podjetje s trenutnim lastnikom in v takšnem nezavidljivem finančnem stanju, kot sta ga v minulih dneh s pregledi v družbi ugotovila DUTB in SDH, ne bo vlagala oz. vstopala.

“S tem bi namreč prevzeli visok dolg, lastniku pa omogočili, da se izogne vsej odgovornosti za nastali položaj. To bi bilo neodgovorno do državljanov in proračuna,” je bil jasen minister. Za to, da bi Adria spet začela vsaj približno normalno poslovati, bi bilo potrebnih 28 milijonov evrov, je dodal.

Na podlagi stečaja pa sta po možnosti po ministrovi oceni dve. Prva je, da bo trg uredil položaj po načelu ponudbe in povpraševanja, a trajalo bo kar nekaj mesecev, da se povezave vzpostavijo in ni nujno, da bo v korist našega gospodarstva, je pojasnil minister. Po njegovi oceni na podlagi pogovorov z Lufthanso in upravljavcem ljubljanskega letališča Fraportom bi lahko obnovili približno polovico Adrijinih linij.

Druga pot pa je ustanovitev novega podjetja, kar bi naredila država. To možnost vlada proučuje, saj bi se tako po Počivalškovem mnenju lažje in bolje vzpostavile povezave z evropskimi mesti. Odločitev naj bi vlada sprejela v kratkem, a tudi takšna operacija bo trajala nekaj mesecev.

Projekt bi bil po ministrovih pojasnilih možen le ob trdnem dogovoru z Lufthanso. Najprej je treba narediti poslovni načrt in ga z največjim evropskim letalskim prevoznikom ter glavnim dosedanjim Adrijinim partnerjem tudi uskladiti, je dodal. V Lufthansi so danes na s tem povezana vprašanja odgovorili le, da “medijskih špekulacij ne bodo komentirali”.

Pri ustanovitvi nove družbe je po Počivalškovih pojasnilih treba proučiti tudi, koliko bi država letno morala v družbo vložiti – ministrstvo ocenjuje, da med štiri in pet milijonov evrov -, ter za to doseči politični konsenz v državi.

Agencija Adrii Airways odvzela operativno licenco

Javna agencija RS za civilno letalstvo je danes z ustno odločbo Adrii Airways odvzela operativno licenco, potem ko je vodstvo prevoznika na kranjsko okrožno sodišče vložilo predlog za stečaj, so za STA povedali na agenciji.

Agencija je tako danes od vodstva Adrie že prejela obvestilo o vložitvi predloga za stečaj, inšpektor pa je izrekel ustno odločbo o odvzemu licence za letenje. Ta ima enako veljavo kot pisna, ki jo morajo na agenciji skladno z zakonodajo spisati v petih dneh.

V Adrii so sicer v sporočilu za javnost pojasnili, da je predlog za stečajni postopek vodstvo danes vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami, ki mu v položaju, v kakršnem se je Adria znašla, nalaga obveznost predlagati stečaj podjetja.

Pristojno sodišče ima predviden tridnevni zakonski rok, v katerem mora odločiti o začetku stečajnega postopka.

Družba je tudi uradno potrdila, da je zaradi vloženega predloga za stečaj družbe odpovedala vse še predvidene lete, kar pa je bilo že prej razvidno s spletne strani ljubljanskega letališča.

Da je edini možen scenarij za Adrio v trenutnem položaju stečaj, je danes presodila tudi vlada, ki za zagotavljanje letalske povezanosti Slovenije proučuje možnost vzpostavitve novega prevoznika.

Adria Airways za vedno prizemljena

Nekdanji nacionalni letalski prevoznik Adria Airways, ki ga je leta 2016 država prodala nemškemu skladu 4K Invest, je po skoraj 60 letih pristal na tleh. Čeprav je želela država prevozniku s prodajo dati nov zagon, se je zgodilo ravno nasprotno – družba bo pristala v stečaju. Sledi kronologija ključnih dogodkov v zgodovini Adrie Airways.

Marec 1961 – Ustanovljena čarterska letalska družba Adria Aviopromet z letali DC 6. Decembra istega leta opravi prvi let z domačo posadko.

1964 – Letala Adrie Avioprometa, ki so sprva vzletala z zagrebškega letališča Pleso, preselijo na novozgrajeno letališče na Brniku.

September 1967 Letalo Adrie Avioprometa nad Zagrebom zaradi napake kontrolorjev trešči v letalo British Airways, ki je bil na poti z londonskega letališča Heathrow v Carigrad. Umre vseh 176 potnikov in članov posadke v obeh letalih.

1968 – Adria Aviopromet vpelje prvo redno linijo Ljubljana-Beograd. Družba se preimenuje v Inex Adria Aviopromet.

December 1981 – Letalo Inex Adria Avioprometa trešči v goro San Pietro na Korziki. Umre vseh 180 ljudi na krovu.

1986 – Družba se preimenuje v Adria Airways. V letih, ki so sledila, razširi mrežo letov, število potnikov narašča in doseže milijon.

25. junij 1991 – Slovenija razglasi samostojnost, kmalu za tem pa jugoslovanska uprava za civilno letalstvo Adrii Airways za tri mesece prepove letenje.

1992 – Adria Airways na okrnjenem tržišču znova vzpostavi svojo dejavnost in se od čarterskih letov preusmeri na redne.

1995 – Adria Airways začne z Lufthanso leteti pod skupno oznako (t. i. code share sodelovanje).

2004 – Adrio Airways sprejmejo v svetovno združenje letalskih prevoznikov Star Alliance.

2010 – Adria Airways ustanovi hčerinsko družbo za vzdrževanje letal Adria Airways Tehnika.

2011 – 100-odstotni delež v Adrii Airways Tehnika zaradi finančnih težav proda državni PDP in Aerodromu Ljubljana. Država Adrio Airways dokapitalizira s 50 milijoni evrov, banke konvertirajo za 38,4 milijona evrov terjatev.

2012 – Agencija za upravljanje kapitalskih naložb objavi mednarodni poziv za nakup 74,87-odstotnega deleža Adrie Airways. Postopek se konča neuspešno; Evropska komisija začne preiskavo državne pomoči.

2014 – Evropska komisija presodi, da v primeru štirih dokapitalizacij Adrie Airways med letoma 2007 in 2011 ni šlo za državno pomoč ali pa je bila ta dovoljena.

Julij 2015 – Objavljen razpis za prodajo 91,58-odstotnega deleža Adrie Airways. Država ima v lasti 69,87-odstotni delež, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) 19,63-odstotni delež, Slovenski državni holding (SDH) pa 2,08-odstotni delež.

Januar 2016 – SDH in DUTB podpišeta pogodbo o prodaji 91,58 odstotka Adrie Airways nemški družbi 4K Invest, ki vključuje 4,1 milijona evrov visoko dokapitalizacijo (od česar država vplača 3,1 milijona) in 100.000 evrov kupnine.

Marec 2016 – Prodaja Adrie Airways zaključena, letalski prevoznik dobi nove nadzornike, družba je dokapitalizirana. Dotedanji predsednik uprave Mark Anžur kot zadnji Slovenec na čelu podjetja zapusti družbo, njeno vodenje prevzame Arno Schuster.

April in Maj 2016 – AA International Aviation Holding, ki ga je za nakup Adrie Airways ustanovil nemški sklad 4K Invest, objavi namero za prevzem še preostalih delnic Adrie Airways.

Julij 2017 – Adria Airways prek odvisne švicarske družbe prevzame švicarsko regionalno letalsko družbo Darwin Airline, ki deluje pod imenom Etihad Regional.

November in december 2017 – Darwin Airline zaprosi za zaščito pred upniki in nato razglasi stečaj. Švicarski tožilci sprožijo preiskavo zaradi sumov o nepravilnostih pri vodenju financ.

Februar 2018 – Schuster odstopi z mesta direktorja Adrie Airways, vodenje prevzame Holger Kowarsch.

Poletje 2018 – Družba zaradi pomanjkanja kadra začne s pogostim združevanjem letov. Flota doseže 21 letal, kar je največ dotlej.

November 2018 – Adria Airways in ruski Suhoj podpišeta pismo o nameri za dolgoročni najem 15 letal superjet; spomladi 2019 pogodbo odpovejo, neuradno zaradi slabega finančnega stanja Adrie Airways.

December 2018 – Lastniki naj bi dokapitalizirali družbo s štirimi milijoni evrov, kljub temu agencija za civilno letalstvo zagrozi z odvzemom operativne licence zaradi nezadostne dokapitalizacije.

Januar 2019 – Agencija za civilno letalstvo ustavi nadzor in presodi, da je Adria v daljšem obdobju dolgoročno plačilno sposobna.

Februar 2019 – Adria Airways pripoji družbo STBE, ki naj bi bila lastnica blagovne znamke Adria. S pripojitvijo povečajo osnovni kapital družbe.

Junij 2019 – Adria Airways zaradi težav odpoveduje vse več letov – uradno iz tehničnih in operativnih razlogov. Agencija za civilno letalstvo pod drobnogled vzame revidiranje bilanc, ki so jih naredili v revizorski družbi PWC.

September 2019 – Piloti napovejo in po podpisu kolektivne pogodbe odpovejo stavko. Na Dunaju sodni izvršitelj zagrozi z zaplembo letala, če posadka ne bo poplačala Adrijinega dolga. Družba po odpovedi najemne pogodbe ostane brez dela flote – treh letal.

10. september – Adria Airways agenciji za civilno letalstvo vendarle predloži revidirano poročilo o poslovanju v 2018, ki bi ga družba sicer morala javno objaviti do konca avgusta.

19. september – Agencija za civilno letalstvo Adrii Airways prepove letenje z dvema letaloma bombardier CRJ900. V Adrii zagotovijo, da poslovodstvo intenzivno intenzivno išče rešitve, ki bi omogočile stabilnejše poslovanje.

24. september – Adria Airways prekine z izvajanjem vseh svojih letalskih operacij, v prihodnjih dneh izvaja le lete v in iz Frankfurta.

25. september – Agencija za civilno letalstvo da Adrii Airways do 2. oktobra čas, da predloži potrjen finančni načrt prestrukturiranja, sicer napove odvzem operativne licence.

27. september – Tržni inšpektorat RS Adrii Airways izreče globo zaradi zavajanja potrošnikov pri prodaji letalskih vozovnic za lete, za katere bi vodstvo družbe moralo vedeti, da jih ne bodo izvedli. Nekaj dni kasneje sledi nova globa inšpektorata.

30. september – Vlada se seznani s finančnim stanjem Adrie Airways, ki sta ga ugotovila DUTB in SDH, gospodarski minister Zdravko Počivalšek pa pove, da je stečaj edini možen scenarij za družbo. Adria, ki po skoraj tedenski prekinitvi z izjemo leta v in iz Frankfurta ni izvajala letov, za ta dan pa je napovedala izvedbo 11 letov, odpove vse lete. Vodstvo družbe vloži predlog za stečaj.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine