15.5 C
Ljubljana
sreda, 17 avgusta, 2022

Ukom opozoril na cenzuro znotraj RTV

Piše: Ivan Šokić

Urad vlade RS za komuniciranje je v najnovejši analizi poročanja RTV Slovenija, ki jo je pripravil za obdobje od 28. marca do 3. aprila 2022 opozoril na vseprisotno cenzuro na javni hiši. Po mnenju Ukoma se v izbrane oddaje vabi samo istomišljenike, še vedno pa je problem tudi selektivno poročanje. Izpostavili so tudi nejasna merila za uredniške odločitve ter opozorili na primere nekaznovanega seksizma na RTV Slovenija. Kot takšen primer so izpostavili neporočanje o taboru stranke NSi iz 2. aprila 2022, medtem ko so v Dnevnik uvrstili predstavitev kandidatov neparlamentarne stranke Vesna.

V najnovejši Ukomovi analizi poročanja RTV Slovenija za obdobje med 28. marcem in 3. aprilom 2022 je izpostavljenih več spornih praks. Za razliko od prejšnjih tednov se tako na TV Slovenija, spletnem portalu MMC kot tudi Radiu Slovenija trudijo za čim bolj enako zastopanost v Ukomovi analizi.

Ukom je izpostavil selektivno poročanje Dnevnika na RTV Slovenija iz dne 28. Marec 2022 o odločitvi vodstva RTV Slovenija, da stranko Naša dežela Aleksandre Pivec na podlagi pravnega nasledstva stranke DeSUS v volilnih soočenjih 2022 obravnava kot parlamentarno stranko. Ukom ravno tako opozarja, da je enake obravnave kot Pivčeva s strani vodstva RTV Slovenija bila leta 2014 deležna Stranka Alenke Bratušek, ki so ji priznali pravno nasledstvo Pozitivne Slovenije, čeprav je PS obstajala še naprej, kakor danes tudi DeSUS. Podobne manipulacije so bile prisotne tudi v Odmevih.

Na Radiu Slovenija so se medtem lotili poročila Amnesty International, kjer ocenjujejo, da je bilo leta 2021 v Sloveniji zaznamovano s številnimi napadi na človekove pravice. Poimensko je bil izpostavljen premier Janez Janša. Po mnenju Ukoma gre za enostranski prikaz, vsekakor pa je sporno, da za odziv niso prosili ne premierja, ne vlade, ne Ministrstva za notranje zadeve. Kako zelo je ogrožena pravica svobodnega izražanja po mnenju Ukoma pove grožnja posameznim novinarjem v Sloveniji Marcela Štefančiča: “Jebeno več nas je kot njih, njih je samo ene par in vemo točno kateri so …”

Štefančič je sicer pristal pod drobnogledom Ukoma zaradi obtožbe seksizma novinarke RTV Slovenija Rajke V. Pupovac, ko si je drznil sodelavki naložiti, da mu pomaga pri oblačenju suknjiča. Dejanje naj bi bilo sporno, ker sodelavka čeas takšnega nima opredeljenega v pogodbi. Pri Ukomu glede Štefaničečvega dejanja pogrešajo odziv odgovornih.

1. aprila 2022 so v Dnevniku na TV Slovenija cenzurirali po mnenju Ukoma cenzurirali pomembno izjavo poslanke SAB Maše Kociper z Odbora za kulturo na nujni seji sklicani na zahtevo opozicije, kjer so razpravljali o aktualnem dogajanju v povezavi z RTV Slovenija. Kociprova je namreč zahtevala prekinitev Ukomovih analiz medijskega poročanja RTV Slovenija, saj naj bi po njenem mnenju to predstavljalo “obliko najhujšega nacizma”. Cenzure je bila deležna tudi izjava varuhinje pravic gledalcev Marice Uršič Zupan, ki je opozorila na grožnje večine nad manjšino novinarjev, in izjave Igorja Pirkoviča kot največje žrtve nasilnih kolegov.

Za konec so pri Ukomu opozorili, da nekateri novinarji na javni hiši radi mešajo službo z zasebnim. Tako uporabljajo svoje zasebne Twitter profile za službene namene. Problem nastane, ko ni razvidno kdaj gre za politični aktivizem, ki spada v zasebno sfero in kdaj za novinarsko delo. Ukom je zato predlagal, da novinarji RTV Slovenija v službi uporabljajo službene profile, politični aktivizem pa lahko še naprej zganjajo na svojih zasebnih profilih.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine