15.8 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Ste vedeli? Evropski socialisti in Zeleni za oglase na Facebooku v času volilne kampanje v Sloveniji namenili več tisoč evrov!

Na nedeljskih evropskih parlamentarnih volitvah smo tudi v Sloveniji izvolili osem predstavnikov, ki naj bi v Bruslju zagovarjali slovenske interese. A vsaka kampanja nekaj stane. Tu pa si lahko pogledamo, koliko denarja so posamezne stranke in njihove evropske zaveznice namenile za izvolitev svojih kandidatov v Sloveniji.

 

Volilna udeležba na Evropskih parlamentarnih volitvah v Sloveniji je bila zgolj 28,36-odstotna. Čeprav je to več kot pred štirimi leti, še vedno predstavlja razočaranje v primerjavi s preostankom EU, kjer je bila povprečna volilna udeležba skoraj 51-odstotna.

A kar se je pokazalo kot zanimivost na letošnjih Evropskih volitvah je stvar, ki so jo že nekaj časa desnici, predvsem SDS očitali levičarji. Namreč financiranje iz tujine. Izkazalo se je, da medtem, ko sta Alde in EPP za predvolilno kampanjo v Sloveniji vsaka za oglase na Facebooku namenili pod 100 evrov, pa so Evropski Socialisti za oglase na Facebooku v Sloveniji namenili 464 evrov. A tudi ta znesek se lahko skrije pred Evropskimi Zelenimi, ki so za oglase na Facebooku v Sloveniji zapravili 7873 evrov.

Socialdemokrati zapravljali veliko na malo
Kot posamezna stranka je v obdobju zadnjih dveh mesecev največ denarja za oglase na Facebooku namenila SDS in SLS. SDS je za oglase namenila 5338 evrov, SLS pa 1523 evrov, kar jima je prineslo 26,43 odstotka vseh glasov. SDS je promoviral primarno svoje tri vodilne kandidate: Romano Tomc, Milana Zvera in Patricijo Šulin. V SLS so večino denarja namenili promociji nekdanjega predsednika stranke Franca Bogoviča.

Sledijo Socialdemokrati, ki so za oglase namenili več kot 4330 evrov. Točen znesek ni znan, saj naj bi po podatkih, ki so dostopni na Facebooku za oglaševanje Franca Hočevarja, Ljubice Jelušič, Aleksandra Jevška in Milana Brgleza namenili vsakemu pod 100 evrov. Vseeno so tudi pri SD-ju dobili dva evropska poslanca. Glede na to, da so veliko denarja vložili v ponovno izvolitev Tanje Fajon in zgolj drobiž za Brgleza so lahko zadovoljni, saj so osvojili 18,66 odstotkov glasov.

Na tretjem mestu je s 3639 evri, dvema evropskima poslancema in 15,57 odstotki glasov LMŠ premiera Marjana Šarca. Zadnji od težkokategornikov pa so presenetljivo v listi Povežimo se, ki je prejela vsega 1,64 glasov, v reklamno kampanjo na Facebooku pa vložila 1559 evrov, še 119 evrov so prispevali Pirati. V SAB so za oglase na Facebooku zapravili 519 evrov, pri NSi pod 200, Desus 195 evrov, Domovinska liga 180 evrov, Zeleni 149 evrov, Levica 146 evrov in pri SMC manj od 100 evrov.

Vsekakor se zdi, da je glede na vložen denar na Evropskih volitvah najbolj profitirala SMC, ki je z Brglezovo izvolitvijo dobila nazaj eno mesto v Državnem zboru. Iz istega razloga se lahko nekoliko bolj kislo držijo v SD, kjer so resda dobili dva evroposlanca, a so zaradi izvolitve Brgleza izgubili tudi poslanca v DZ. Po drugi strani je NSi uspelo spraviti v Bruselj nekdanjo predsednico stranke Ljudmilo Novak, a je bila cena tega, slabši rezultat kot pred štirimi leti. Evropski Zeleni so zagotovo največji osmoljenci. Čeprav so po Evropi pridobili, pa so v Sloveniji samo zapravljali.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine