Piše: Domen Mezeg (Nova24tv.si)
Jankovićeve povolilne zabave se je udeležil tudi Nikola Damjanić z Ninamedie. Ta je županu Jankoviću pred volitvami napovedovala močno, kar 71-odstotno zmago. Dobil pa je skoraj 10 odstotkov manj in izgubil večino v mestnem svetu.
Zoran Janković je kljub očitkom o spolnem predatorstvu in sodnim postopkom po zaslugi medijev in pristranskega sodstva dobil že šesti mandat župana Ljubljane. Ljubljančani so mu namenili 61,84 odstotno podporo (po preštetih 99,77 odstotka glasovnic). Pričakovano zmago so proslavili v centru Ljubljane, kjer ni manjkalo hrane in pijače. Prav tako ne privatizerjev iz kroga župana Jankovića. Tam smo lahko opazili privatizatorja BTC Jožeta Mermala, elektro tajkuna Andreja Ribiča, lastnika restavracij z balkansko hrano Huska Hajdarpašića, glasbenika Roberta Pešuta – Magnifica in še mnoge druge. Med njimi tudi lastnika Ninamedie Nikolo Damjanića. Tiste Ninamedie, ki krvavo potrebuje državni denar, politiki pa njihove ankete.
Pred meseci smo poročali o tem, kako nastajajo javnomnenjske raziskave Ninamedie, denimo o priljubljenosti političnih strank. Pisali smo o tem, kako se je lastnik agencije Nikola Damjanić v gostilni Čad pod ljubljanskim Rožnikom sestal z vodilnimi “družbenimi inženirji” tranzicijske levice, tudi Darkom Štrajnom.
To je bil čas, ko so mediji “pumpali” Svobodo, ki je nastala le malce prej. V normalni, zreli zahodni demokraciji, z uravnoteženim medijskim poročanjem kaj takšnega ni mogoče. Zadeva kaže na resno anomalijo mlade demokracije, kjer se volivce znova in znova “nafarba” s političnimi “odrešeniki” (beri: novimi obrazi) in brezvsebinskimi slamnatimi strankami, kjer edino “resno” programsko točko predstavlja antijanšizem.
Gre za politične opcije brez tradicije, brez zgrajene lokalne infrastrukture (kar so v primeru Svobode pokazale prav lokalne volitve), brez podmladka, brez vrednot itd. Programi se pišejo tik pred volitvami … Zatečeno stanje pa pomagajo ohranjati prav ankete. Njihovi avtorji izrabljajo čredni nagon volivcev, ki pogosto glasujejo v skladu z modnimi trendi. Gre za najstniško (brez zdrave pameti) sledenje temu, kar je trenutno “in” …
Spomnimo, kako je šefica agencije Mediana Janja Božič Marolt javnost prepričevala, da je “Marjan Šarec v slovenski politiki to, kar je Luka Dončić v košarki”. Pri naših severnih sosedih se prirejanje anket kaznuje. Spomnimo se bivšega premierja Sebastiana Kurza, ki je predčasno odstopil … Nekdanji veleposlanik ZDA Joseph A. Mussomeli: “Če je v Sloveniji kaj, kar me spominja na države tretjega sveta, so to javnomnenjske raziskave, ne moreš jim zaupati.”