14.9 C
Ljubljana
sobota, 1 oktobra, 2022

Se bo preiskovalna komisija DZ posvetila tudi Odlazkovemu imperiju?

Piše: Andrej Žitnik (Nova24tv)

Mojca Šetinc Pašek je predsednica preiskovalne komisije, ki bo pod drobnogled vzela domnevno nezakonito financiranje političnih strank, bolj natančno bo preiskovala politično odgovornost političnih funkcionarjev pri izčrpavanju državnih podjetij za financiranje strankarske medijske propaganda stranke SDS. Poslanka SDS jo je pozvala, naj preiskovalko razširi še na Odlazkov imperij.

Vsi vemo, kako se bo končala politična preiskovalka in kakšen je njen namen – preiskovalka je namenjena zastrahovanju gospodarskih družb v državni lasti, da si ne bi še kdaj drznili oglaševati v desnih medijih – oz. prosto po Goluboviću, da bodo v bodoče oglaševali le še v “normalnih” medijih. Gre za tipični politični lov na čarovnice. V Sloveniji je financiranje t. i. desnih medijev, ki jih preganjajo politični revolucionarji, v resnici izredno transparentno. Ve se, kdo so lastniki,  kako se financirajo in kako poslujejo.

Enako pa ne bi mogli trditi za hobotnico Martina Odlazka, ki si je s spretnimi manevri in izigravanjem medijske zakonodaje povsem hegemoniziral medijsko krajino in novinarje spremenil v navadne pisunske sužnje po nareku. Pri radijsko-tiskarsko-distributivnem Odazkovem imperiju poznamo le uredniško politiko – ta je skrajno leva, ostro usmerjena proti desni vladi, do te mere, da so njihovi novinarji poklicni medijski morilci, katerih tarča so izključno desni politiki. Poslovanje, lastniška struktura in poslovni model pa so zaviti v tančico skrivnosti. Poslanka Jelka Godec je zato predsednico preiskovalne komisije Mojco Šetinc Pašek upravičeno pozvala, naj svoj lov na čarovnice preusmeri še v resnične rablje slovenske medijske pluralnosti.

Hobotnica Martina Odlazka

Hobotnica Martina Odlazka je nastajala več desetletij, izvira pa iz nekoč vseprisotnega Salamonovega oglasnika, ki je začel izdajati kmalu po osamosvojitvi. Odlazek sam se je sicer iz lastništva in poslovodstva svoji podjetij formalno navidezno umaknil in vodstvo prepustil družinskim članom ter drugim posameznikom, ki v podjetjih skupine Media24 opravljajo različne naloge, od vodstvenih do uredniških. Kljub formalnemu prenosu vodstvenih funkcij pa o vseh ključnih zadevah glede nakupov, prodaje, kadrovanja in poslovanja podjetij še naprej odloča Martin Odlazek.

Gašper in Martin Odlazek (Foto: Ana Kovač/Siol)

Iz skromnega začetka pri Salomonovem oglasniku je postal Odlazek praktično hegemon na področju tiska v Sloveniji – seveda so medtem pristojni organi gledali stran – danes je lastnik Reporterja, Večera, Primorskih novic, športnega dnevnika Ekipa/SN in skoraj trideset različnih revij, med katerimi so najbolj znane Zarja/Jana in Vklop/Stop ter številni ugankarji. Prek družbe Salomon je tudi lastnik televizije Veseljak in je največji posamični (sicer manjšinski) lastnik družbe RGL, ki je po podatkih medijskega razvida izdajatelj 19 radijskih postaj pod blagovnimi znamkami RGL, Salomon in Aktual. Salomon pa je del medijske skupine Media24, ki med drugim izdaja dnevni splošnoinformativni časopisa Svet24 in Reporter.

 

Z Necenzuriranim se je Odlazek profiliral kot politični igralec iz ozadja

Jasno je, da je takšna koncentracija medijev ne le škodljiva za razvoj konkurence v medijih, ampak tudi za pluralnost medijev. Z zagonom eksekutorskega portala Necenzurirano je postalo jasno, da se je Martin Odlazek zelo jasno profiliral kot politični igralec iz ozadja, ki t. i. raziskovalne novinarje uporablja za medijske umore, po navadi na podlagi polresnic, podtikanj, včasih pa celo čistih laži. Politika portala je bila namenjena izključno obračunavanjem z desno vlado in njenimi funkcionarji. Kako se je financiral ni bilo nikoli pojasnjeno, saj ni tržil oglasnega prostora, hkrati pa si je privoščil oglaševanje na Odlazkovih pomembnih radijskih postajah, kjer oglas stane tudi več tisoč evrov. Komaj ko so trije eksekutorji portala začeli tudi pisati za Odlazkove druge publikacije (Reporter, Večer, Svet24 …), je postalo tudi uradno jasno, da gre za projekt Martina Odlazka, za obračunavanje z njemu neljubo vlado.

Svet24 izžareva simptomatiko Odlazkove politične shizofrenije oziroma popolne obsedenosti z likom in delom Janše in SDS (Foto: zajem zaslona)

Desna vlada je bila Odlazkov sovražnik, ker je želela urediti pravni divji zahod

Desna vlada je namreč v noveli zakona o medijih želela urediti področje medijskih lastniških koncentracij, kar bi močno prizadelo Odlazkov imperij, ki je bil zgrajen z iskanjem lukenj v trenutni zakonodaji, ki so omogočale tržno nezdrave koncentracije. Zakon o medijih je vseboval konkretne mehanizme, kako se pomanjkljivo transparentnost medijev in medijske koncentracije z zakonodajo in nadzorom za to pristojnih funkcij učinkovito uredi na evropsko vzdržen način. Nova zakonodaja je obljubljala, da Martin Odlazek ne bi več mogel izkoriščati lukenj, ki so mu omogočale, da je zgradil medijski imperij in povsem uničil določene branže medijskega poklica – npr. lokalne radijske postaje in večino tiska.

Portal Necenzurirano kot medijski eksekutor

Portal Necenzurirano je opravil svoje delo – mnogo desnih funkcionarjev in tudi tistih na levi, ki so si drznili sodelovati v desni vladi je bilo dobesedno medijsko umorjenih – spomnimo kako so iz Zdravka Počivalška naredili enega najbolj osovraženih ljudi v državi, izključno z indici in premetenim serviranjem polresnic, medtem ko je prej v levih vladah veljal za enega najbolj priljubljenih politikov. Zdaj pa bo eksekutorski portal očitno postal uradno glasilo Golobove vlade, kar je škandal, ki ni vreden le parlamentarne preiskave, ampak pozornosti mednarodnih institucij.

“Sveta trojica” iz portala Necenzurirano (foto: Posnetek zaslona / STA / Facebook)

Spomnimo, trojica Odlazkovih medijskih eksekutorjev, ki se pred tožbami branijo tako, da trdijo da pišejo skupaj, prevzemajo pomembne funkcije v Golobovi vladi. Nobenega pretvarjanja ni več – gre za zelo jasno priznanje, da je šlo za politični projekt ustoličenja lika in dela Roberta Goloba kot naslednjega mesija levice. Zdaj pa je prišel čas za poplačevanje dolgov.

Cirman, Modic in Vuković tudi uradno “svobodnjaki”

Najmanj pomemben član trojice, Tomaž Modic je dobil najmanj pomembno funkcijo: sodeloval bo v parlamentarni preiskovalni komisiji Šetinc Pašekove kot strokovni sodelavec. Medijski eksekutor, ki si je kruh služil na portalu, ki ni tržil oglaševalskega prostora, za katerega pa so vsi vedeli, da eksistira izključno pod finančnim patronatom tajkuna Odlazka, bo sodeloval v politični preiskavi desnih medijev.

Druga necenzurirana novinarka Vesna Vuković bo v stranki Gibanje Svoboda (GS) prevzela skrb za odnose z javnostmi, je poročal Bojan Požar. Golob je kasneje v svoji retorični revščini najavil, da bo Vukovićeva “predsednica za odnose z javnostmi”.  Spomnimo podjetje GEN-I še pod vodstvom Roberta Goloba je nakazovalo denar podjetju SEE M. & C., ki ga je ustanovila in dolgo časa tudi vodila Vukovićeva. Trgovec z električno energijo je tako podjetju nakazal 103 tisoč evrov, zadnje plačilo pa je bilo opravljeno še letos januarja. Informacijska pooblaščenka je sicer zavrnila zahtevo Siola, da mora GEN-I razkriti pogodbe s podjetjem Vukovićeve. Gre torej za novinarko portala Necenzurirano, za katerega ni jasno, kako se je financiral, ve pa se, da je novinarka denar prejemala od podjetja trenutnega premierja, zdaj pa bo pri njem dobila tudi prestižno službo.

Primož Cirman je vodil javno tribuno Roberta Goloba v Kinu Šiška. (Foto: STA)

Za tretjega necenzuriranega – novinarja Primoža Cirmana – je že dolgo jasno, da je nekakšna razširjena PR mreža premierja Goloba, saj je vodil celo novinarsko konferenco, ker so dominantni mediji ustoličili Goloba kot naslednjega levičarskega izbranca. Zdaj se šepeta, da ga bo Golob postavil na čelo portala Siol.net v lastni državnega Telekoma Slovenije, je pa že zdaj povedal, da “ga z veseljem vzame v službo” – kar pa ne smemo razumeti le, da mu ponuja uradniški položaj, saj je jasno, da Golobu ni povsem jasna ločnica med njim kot izvršilno oblastjo in državnim gospodarstvom, saj deluje po načelu “etat c’est moi” (“država, to sem jaz”) in je s tem Cirmanu ponudil službo na Siolu, ki ga bo zdaj bojda tudi primitivni bivši poslanec Bandelli zopet bral (kot je sporočil v tvitu), ko bodo tam ljudje, ki si njega in njemu podobnih nikoli ne bodo drznili kritizirati.

Necenzurirano prevzema oblast

Zdaj ko bodo Odlazkovi necenzurirani eksekutorji, ki so prej “neodvisno in nepristransko” poročali o Janševi vladi, uradno prevzeli pomembne funkcije v Golobovi vladi, je skrajni čas, da se Mojca Šetinc Pašek neha sprenevedati in začne preiskovati resnične težave slovenske medijske krajine – ne desne medije, katerih financiranje je povsem transparentno, ampak poslovne prakse pravnomočno obsojenega tajkuna, za katerega dela – seveda po nareku – vsaj 80 odstotkov slovenskih piscev za tiskane medije in vsaj 70 odstotkov radijskih delavcev. Bolj eklatantne sprege novinarstva in politike v Sloveniji še nismo imeli. Bivša novinarka javnega medija, zdajšnja političarka s svojim političnim lovom na (desne) čarovnice le kaže, da je del mašinerije, ki je slovensko medijsko krajino spremenilo v sestrično ruske.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine