12.9 C
Ljubljana
torek, 7 maja, 2024

Šarec in Črnčec letita brez soprog, vendar s falconom kar zastonj

Piše: Peter Jančič (Spletni časopis)

Soprogi ministra Marjana Šarca in državnega sekretarja Damirja Črnčeca nista spremljali na nobeni od številnih službenih poti, je ministrstvo za obrambo odgovorilo poslancu Janezu Žaklju (NSi) o stroških 46 potovanj na tuje prvih mož slovenskega obrambnega ministrstva v slabih dveh letih.

Najdražje poti so bile v ZDA, potovanje Šarca julija lani v Denver je stalo 6.236 evrov, pred tem marca lani je Črnčeceva in Šarčeva pot v Washington stala 4.806 evrov. Vmes, aprila, je bil Šarec še na uradnem obisku v Argentini in Braziliji, vsaka od teh poti je stala 5.810 evrov. Pri ocenah za Šarca na ministrstvu nekoliko goljufajo. Za kup Šarčevih poletov s Falconom so zatrdili, da ne stanejo nič. To ni res. Za primerjavo: pred dobrim letom je znamenito potovanje na novoletni koncert in delovno kosilo na Dunaj Urške Klakočar Zupančič (Svoboda) stalo 7.352 evrov, od tega je bilo 6.927 evrov stroškov za Falcona, ostalo pa so bili stroški prevoza na ljubljansko letališče, zavarovanja, dnevnice za udeležence in podobno. Tako so iz državnega zbora povsem drugače predstaviti stroške, ko smo novinarji zahtevali pojasnila.

Spisek finančno “najtežjih” potovanj vrha obrambnega ministrstva, brez upoštevanja “zastonjskih” letov s Falconom, je takšen:

Poslanec NSi Žakelj v parlamentu vodi nenavadno komisijo za nadzor obveščevalnih služb, v kateri ni največje opozicijske stranke SDS. Iz odgovora, ki so mu ga poslali iz ministrstva za obrambo, ni razvidno, kdo je novembra 2022 potoval v Kanada, kar je stalo skoraj šest tisoč evrov. Za vsa potovanja pa je nejasno, kateri stroški vse so prikazani, je pa gotovo, da so pri ocenah za ministra Šarca precej “konzervativni” pri vladnem reaktivcu. Lahko bi rekli tudi “varčni”. Ali pa, da goljufajo.

Marjan Šarec in Damir Črnčec Foto: Bruno Toič/vlada

V vrsti primerov, ko je Šarec letel s Falconom, ki je v lasti obrambnega ministrstva, so zapisali, da s potjo ni bilo nobenih stroškov. Kar zanesljivo ni res, ker že kerozin za vladnega reaktivca ni poceni, če leti na Ciper, v Budimpešto, v Prago, v Gruzijo, v Prištino ali v Bruselj. Pa tudi letališke pristojbine je praviloma nujno plačati za transportiranje funkcionarjev. Prikaz, da je polet s Falconom zastonj, je takšen:

Realna ocena stroškov je verjetno blizu tisti za Klakočar Zupančičevo, trej na ravni deset tisoč evrov. To kažejo tudi cene najema drugih poslovnih letal, ko je bil Falcon nedostopen, našega premiera Roberta Goloba.

S Falconom je po odgovoru obrambnega ministrstva letal le Šarec, ki je v Črno goro letel tudi s Turboletom, za kar je tudi zapisano, da ni stalo nič. Let-410, znan tudi kot Turbolet, je lahko dvomotorno transportno letalo, ki je narejeno na Češkem. Prvo letalo tega tipa je poletelo leta 1970. Izdelanih je bilo 1.200. Naša vojska ima eno.

Celoten odgovor ministrstva za obrambo poslancu Janezu Žaklju o popotovanjih Šarca in Črnčeca je takšen:

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine