4.7 C
Ljubljana
četrtek, 25 aprila, 2024

Pri Slovenskih železnicah načrtujejo tudi nabavo potniških vagonov za mednarodni promet

Piše: G. B.

V zadnjih dveh letih, ko beseda nanese na Slovenske železnice, mediji pišejo predvsem o temeljiti prenovi voznega parka na področju potniškega prometa. Po dvajsetih letih bo tako prišlo do velikih sprememb v kakovosti potniškega prevoza na železnicah, saj so bili Siemensove garniture »desiro« skupaj s tremi nagibnimi vlaki pendolino nabavljeni že pred dobrimi dvajsetimi leti.  

Kot je znano, so bili že pred nekaj leti objavljeni razpisi za prvih 25 novih potniških garnitur, od tega 20 električnih. Kasnejša pogajanja s Stadlerjem so prinesla spremembo, saj so k naročenim petim garnituram na dizelski pogon dodali še eno, nato pa so naročilo povečali na 52. S tem bodo SŽ lahko iz svojega voznega parka izločile najprej dotrajane garniture (denimo legendarne EMG oz. »gomulke«, ki so bile v resnici po angleški licenci izdelane garniture za podzemno železnico in ne za običajen potniški promet) in tudi nekatere potniške vagone, s katerimi so nadomeščali primanjkljaj potniških garnitur. Do letošnje jeseni naj bi bilo v vozni park dobavljenih vseh 52 garnitur – večina jih že obratuje v potniškem prometu, od letošnje pomladi tudi nadstropne garniture Stadler Kiss.

Glede na to, da je sestava potniških vagonov, ki naj bi se uporabljali predvsem za mednarodni potniški promet, že dokaj zastarela (večina vagonov ni klimatizirana), nas je zanimalo, ali na SŽ načrtujejo tudi nabavo vagonov. Iz službe za stike z javnostjo na SŽ so nam pojasnili, da bo do jeseni po slovenskih tirih zapeljalo vseh 52 sodobnih potniških vlakov Stadler, kar bo omogočilo tudi mednarodne povezave z mesti v bližini slovenske meje. »Novi dizelski in električni vlaki bodo Slovenskim železnicam omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje proti Avstriji in Hrvaški, udobno, hitro in brez nepotrebnega prestopanja, kar bo še dodatno prispevalo k zadovoljstvu potnikov in priljubljenosti železniškega prevoza kot okolju najbolj prijaznega načina transporta. S tem projektom je bil storjen prvi korak k celoviti modernizaciji voznega parka potniškega prometa,  ki je eden od najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic. Do konca leta 2025 bi si želeli dokončno posodobiti celoten vozni park  potniškega prometa,« so nam sporočili.

Trenutno je v voznem parku SŽ (sektor za potniški promet) vzdrževanih 61 potniških vagonov, od tega je dvanajst klimatiziranih. Po letu 2023 bo obstoječih vzdrževanih potniških vagonov 45, število klimatiziranih pa bo ostalo isto – dvanajst. Ali to pomeni, da nabav potniških vagonov, o čemer se je pisalo že pred leti, ne bo? »Želimo si še dodatne nove, sodobne potniške vagone (20 vagonov) in vsaj štiri nove večsistemske električne lokomotive za mednarodni promet,« so nam odgovorili iz SŽ. Za zdaj so to seveda le želje. Vendar pa na SŽ pripravljajo vse potrebno za nakup 20 novih potniških garnitur predvsem za regionalne proge. »Z železnico smo sicer povezani z večino večjih evropskih mest. A ponudbo mednarodnih povezav bi radi še povečali, tudi takih, kjer bi bil SŽ-potniški promet železniški prevoznik denimo do Zagreba ali Gradca oziroma Beljaka v Avstriji. Naša velika ambicija je, da bi to uresničili že v letu 2024. Gre gotovo za mesta, ki so za turiste in popotnike zanimiva in atraktivna, zato bi take železniške povezave brez dvoma koristile domačim prebivalcem kot tudi turistom in seveda okrepile možnost gospodarskega sodelovanja med podjetji z obeh straneh meje. Želimo si tudi več nočnih vlakov, za katere pa potrebujemo večsistemske lokomotive in sodobne spalne vagone, za katere upamo, da prav tako najdejo mesto v naši ponudbi,« nam je pojasnil Jože Bonča iz službe za stike z javnostjo na SŽ.

Kako se bo pod novo vlado razvijal naš edini železniški prevoznik, pa je seveda ta trenutek nemogoče napovedati.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine