12.4 C
Ljubljana
sobota, 20 aprila, 2024

Hura! Prebili prvega od sedmih predorov drugega tira

Piše: L. K. F. / STA

Na trasi drugega tira med Divačo in Koprom so danes prebili predor Mlinarji, prvega od sedmih predorov. Infrastrukturni minister Bojan Kumer in predsednik uprave 2TDK Pavle Hevka sta na slavnostnem dogodku izpostavila, da je končno videti luč na koncu predora. Pred predorom Mlinarji so danes pripravili slavnostni dogodek preboja.

Crni Kal, predor Mlinarji. Slavnostni dogodek preboja prvega predora Mlinarji ob gradnji drugega tira zelezniske proge Divaca-Koper. (foto: STA/Anže Malovrh)

Predor Mlinarji je dolg 1154 metrov, zgrajen bo v enocevni izvedbi, na sredini bo imel tudi prečno stransko servisno oziroma ubežno cev dolžine 165 metrov. Gradi se z napadnega mesta s koprske strani. Izkop predora se je začel v septembru 2021, pri gradnji pa se tako kot v drugih predorih drugega tira uporablja tehnologija NATM (tako imenovana nova avstrijska metoda), to je metoda kopanja in ne vrtanja, pojasnjujejo v družbi 2 TDK.

Slavnostni govorniki na dogodku so bili:  Pavle Hevka, predsednik uprave 2TDK, Bojan Kumer, slovenski minister za infrastrukturo,  Adil Karaismailoğlu, turški minister za promet in infrastrukturo, Kristjan Mugerli, direktor Kolektor CPG, in Başar Arioğlu, predsednik upravnega odbora Yapi Merkezi.

Nov infrastrukturni minister je spomnil, da se bo z drugim tirom največja prepustna zmogljivost povečala s 94 vlakov na 212 vlakov dnevno, prevozna zmogljivost pa s sedanjih 14 milijonov na 36,9 milijonov ton letno. Razdalja se bo s sedanjih 44 kilometrov zmanjšala na 27 kilometrov.  Zmanjšal se bo potovalni čas in obremenjenost za okolje in lokalno prebivalstvo. Kumer je še napovedal, da bo vlada pospešeno nadaljevala z izvedbo dvotirne proge, ki bo omogočila več prometa, prebivalcem ob sedanji progi pa zagotovila varno in mirno življenje.

Direktor 2 TDK Pavle Hevka je na slovesnosti izpostavil, da z deli prehitevajo časovnico za 43 dni, prav tako so pri predoru Mlinarji prihranili deset odstotkov predvidenih sredstev. Gradnja predora je bila ocenjena na sedem milijonov evrov. Kot je dejal, so predore kopali že 2000 pred našim štetjem in če so tedaj po njih pripeljali vodo, “bomo po predoru Mlinarji in vseh drugih, ki sledijo, v Slovenijo pripeljali več razvoja in blagostanja za vse nas”.

Crni Kal, predor Mlinarji. Slavnostni dogodek preboja prvega predora Mlinarji ob gradnji drugega tira zelezniske proge Divaca-Koper. Predsednik uprave 2TDK Pavle Hevka. (foto: STA/ Anže Malovrh)

Po Hevkovih besedah so pred dnevi presegli mejo petih kilometrov od skupno 37 kilometrov predorskih cevi. “Pred nami je še precej izzivov, težav in skrbi. Od podražitve materialov do pridobivanja delovnih dovoljenj, a prepričan sem, da bomo vse te izzive dobro obvladovali in jih pravočasno premagali,” je zagotovil.

Ob robu dogodka je Hevka pojasnil, da na podjetje 2TDK v luči visokih rasti cen prihajajo tudi zahteve za anekse. “Odkrili smo recept, kako bomo pokrivali te razlike, in sicer kar bo nad deset odstotkov, bo v domeni naročnika,” je dejal. Gradivo je prejšnji teden obravnaval nadzorni svet 2TDK, želja je, da to obravnava še ministrstvo, je dodal.

Hevka je napovedal tudi novelacijo investicijskega načrta, ki je že v pripravi. Po grobi oceni bi se lahko projekt podražil za 100 milijonov, a kot je izpostavil prvi mož 2TDK, “imamo na projektu tudi ogromno prihrankov”.

Turški izvajalci so, kot je dodal minister Kumer, zagotovili, da imajo vse pod kontrolo in zagotovljeno dobavo, kar po ministrovi oceni pomeni, da so celotno investicijo dobro načrtovali. “Res pa je, da cene rastejo. Bomo videli, kaj to pomeni za samo investicijo naprej,” je dejal.

Na novinarsko vprašanje glede morebitne menjave na čelu 2TDK je Kumer dejal, da bo ministrstvo zahtevalo pregled stanja, kar so storili tudi na ministrstvu. “Osnovno zaupanje je vzpostavljeno, ne bi pa predvideval, kaj se bo dogajalo v prihodnjih mesecih,” je dejal.

“Iskreno rečeno se ne bojim, nič ne delam narobe, projekt teče. To je v rokah drugih, o tem ne odločam sam,” pa je njegovo morebitno menjav0e na čelu 2TDK (v slogu drugih hitrih menjav nove vlade, denimo vodje NIJZ Milana Kreka ipd.) komentiral Hevka.

Sebastijan Mugerli, direktor izvajalskega podjetja Kolektor CPG (ki sodeluje s turškima podjetjema Yapi Merkezi in Özaltin), je dejal, da za gradnjo največjega in najzahtevnejšega infrastrukturnega projekta pri nas samo vnema in zagon nista dovolj. “Sodelovanje vseh udeležencev pri gradnji, strokovni kader in ekipno delo so potrebni za napredek,” je poudaril.

Črni Kal, predor Mlinarji. Slavnostni dogodek preboja prvega predora Mlinarji ob gradnji drugega tira železniške proge Divača-Koper. (foto: STA/Anže Malovrh))

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine