2 C
Ljubljana
sobota, 16 oktobra, 2021

Pozor! Ne zaupajte neznancem na spletu in v mobilnih aplikacijah!

Piše: C. R.

Spletne prevare so pestre in raznovrstne. Vedno več je primerov, ko potrošnike nagovarjajo neznanci preko spleta ali različnih mobilnih aplikacij in se izdajajo, na primer za predstavnike banke. Bodite izredno previdni, saj lahko izgubite veliko denarja!

Pristopi so različni, skupno pa je prevarantom to, da skušajo pridobiti žrtvino zaupanje. Ne glede na to ali se izdajajo za predstavnike podjetja (plačilne ali pogovorne aplikacije, banke ipd.) – ali pa skušajo, kot pri klasičnih spletnih prevarah, navezati oseben, včasih tudi romantičen odnos, je njihova taktika podobna. Pomembno je vedeti, da banka ali drug ponudnik plačilnih ali drugih spletnih storitev, od vas nikoli ne bo zahteval posredovanja občutljivih podatkov po telefonu ali elektronski pošti, opozarjajo na ZPS. Na ZPS pa tudi poudarjajo, da nikoli nikomur ne posredujte uporabniških imen, gesel, podatkov o plačilnih karticah in podobno. Ne le, da se bi s tem podatke posredovali prevarantom, prestreže jih lahko tudi kdo drug, ki je vdrl v vašo spletno pošto in dostop do vsebine. Ali je kdo vdrl v vaš elektronski poštni nabiralnik, lahko preverite na spletnem mestu Have i been pwned?. Utegne se zgoditi, da boste neprijetno presenečeni.

Tudi če se oseba izdaja za predstavnika podjetja, katerega storitve uporabljate, mu nikoli ne dovolite vstopa v vaš računalnik prek programov, ki omogočajo oddaljen dostop. Dostop preko teh orodij dovolite le ljudem, ki jih poznate, in strokovnemu osebju, ki na vašem delovnem mestu skrbi za tehnično področje in vam mora na daljavo kaj urediti na računalniku. In nikomur drugemu!

Še bolj pomembno je, da če komu dostop dovolite, v času, ko je »v vašem računalniku«, ne vstopate v spletno banko, saj mu s tem omogočite dostop do vseh vaših sredstev. Še večji alarm naj se vam prižge, če vam ta oseba zatemni računalniški ekran, da ne vidite, kaj se na napravi dogaja. Pozorni bodite tudi na lažno elektronsko pošto, kjer od vas preko povezave v sporočilu goljufi pripeljejo na lažno spletno mesto, ki je lahko zelo podobno pravemu – lahko se razlikuje le po URL naslovu, zato ga vedno preverite, preden se kamorkoli vpišete.

Za več informacij o spletnih prevarah obiščite Varni na internetu.

Vir: Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS)

Zadnje novice

Sorodne vsebine