3.7 C
Ljubljana
sreda, 24 aprila, 2024

Postavili prvi prometni znak za zavijanje v desno pri rdeči luči

Piše: L.B.

Sprejeta je bila Novela Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP), ki prinaša novost zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju. Državni sekretar Aleš Mihelič je prisostvoval pri postavitvi prvega prometnega znaka za zavijanje v desno ob rdeči luči na semaforju na križišču Celovške ceste in Kolesarske poti v Ljubljani.

Za določitev križišč, kjer se lahko dovoli zavijanje v desno ob rdeči luči, so potrebni naslednji kriteriji: omejitev hitrosti do 50 km/h, zagotovljena preglednost oz. dobra preglednost v križišču (vidna razdalja ne sme biti manjša od 60 metrov pri 50 km/h), nizka frekvenca pešcev, v križišču ne sme biti vodenih kolesarjev s posamezno fazo (e-skiroji, mopedi). Križišče prav tako ne sme biti na šolskih poteh in kjer so prisotni udeleženci z omejeno mobilnostjo (taktilne oznake, zvočni signali za slepe in slabovidne), upoštevati pa se morajo tudi posebnosti kot so (kratki intervali rdeče luči, kapacitetna preobremenjenost pasov, posebna faza za leve zavijalce na nasprotni strani, geometrija križišča, posebna faza za pešce in kolesarje).

Novo pravilo določa, kjer je dodan prometni znak za vožnjo desno ob rdeči luči na semaforju, je vozniku, ob rdeči luči na semaforju, dovoljena vožnja desno ob rdeči luči na semaforju, vendar pod pogojem, da je smer prosta.

V tujini takšno pravilo že marsikje velja. S tem pravilom vplivamo na pretočnost prometnega sistema tam, kjer to okoliščine dopuščajo, prav tako pa je tudi okoljski vidik tisti, ki ni zanemarljiv. Z uvedbo zavijanja v desno pri rdeči luči na semaforju bo tako zmanjšanje nepotrebno ustvarjenih izpustov iz čakajočih avtomobilov na semaforjih.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine