9.5 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Ideološko usmerjena matura iz angleščine: Od dijakov na višjem nivoju zahtevali poročilo o njihovem prostovoljnem delu z “begunci” na Lezbosu

Dijaki so morali na maturi iz angleščine v sklopu pisnega sestavka napisati poročilo o svojem prostovoljstvu na otoku Lezbos, kjer so pomagali beguncem. Kakor je jasno že iz danih navodil, gre za izredno politično nabito temo, ki je kot taka skrajno neprimerna za maturo. Znanje angleškega jezika se namreč lahko preverja tudi brez nepotrebne politizacije.

7. maja se je z esejem pri slovenščini začel spomladanski izpitni rok splošne mature 2019. S 14. junijem bo zaključen še zadnji pisni izpit iz fizike, nato pa ostanejo samo še ustni izpiti. A naše zanimanje je zbudil pisni izpit iz angleščine, ki se je odvijal 1. junija 2019. Presenetila nas je tema, ki je bila določena za pisni sestavek na izpitni poli 3A.

A kar omenjena tema še dodatno razkriva, je dejstvo, da so morali profesorji angleščine na srednjih šolah v sklopu priprav na maturo s svojimi dijaki podrobno obdelati tudi temo “beguncev na Lezbosu”, kar kaže, da se v šole dejansko aktivno vriva levičarska propaganda.

Prostovoljstvo na Lezbosu del višjega nivoja

Še bolj pa je presenetila objava na Twitterju, v kateri je eden od zunanjih ocenjevalcev razkril, kakšna so bila prejeta interna navodila za ocenjevanje omenjenih maturitetnih izdelkov. Tvit je bil potem, ko smo stopili v stik z omenjeno osebo, v kratkem izbrisan. A so nam pred tem potrdili, da gre za dejanska navodila, ki so jih sprejeli zunanji ocenjevalci in jih posredovali ostalim. Naš vir nam je zaupal, da je bila originalna objava na Twitterju umaknjena, ker naj bi bila izpitna vprašanja do razglasitve maturitetnih rezultatov 10. julija tajnost. Glede na to, da smo potrdili verodostojnost informacije še iz drugih virov, lahko domnevamo, da se je dotična oseba ustrašila posledic, ki bi jih lahko utrpela zaradi objave tvita.

Foto: STA

“Če dijaki napišejo, da begunci ne bi smeli v Evropo, jim ne dodelimo točk – ker naloga zahteva, da napišejo težave, s katerimi se v taborišču soočajo,” je na Twitterju zapisal naš vir. Dogovor zunanjih ocenjevalcev naj bi bil, da morajo dijaki v poročilu napisati, kaj so počeli na Lezbosu, na kakšne težave so naleteli, kakšni so njihovi predlogi za ZN, s katerimi bi izboljšali situacijo “beguncev”, in nazadnje še poudarek, da ni sprejemljivo označevati begunce z “migranti”.

Informacijo o pisanju poročila o prostovoljstvu na Lezbosu je za Nova24TV potrdila tudi mati ene od bodočih gimnazijskih maturantk, ki je povedala, da je bilo poročilo o prostovoljstvu na Lezbosu del mature iz angleščine na višji ravni. To bi pomenilo izpitno polo 3A, ki je bila v uradnem listu Strokovnega sveta RS za splošno izobraževanje na 177. seji 19. maja 2016 določena kot “pisni sestavek (v eni od stalnih sporočanjskih oblik)”, dolžine od 150 do 180 besed. Ravno tako so informacijo potrdili tudi dijaki ljubljanskih gimnazij, ki so pisali maturo iz angleščine na višjem nivoju.
 

Politizacija šolstva

Kakor je jasno razvidno, so sprejete smernice ocenjevanja izredno spolitizirane in se krepko nagibajo v levo. Člani državne predmetne komisije za splošno maturo iz angleščine so predsedujoči dr. Gašper Ilc, glavna ocenjevalka in namestnica Aleksandra Komadina, Peter Cigrovski, Ana Likar, Simona Meglič in Irena Zorko Novak. Glede na to, da ima Republiški izpitni center navado objaviti stare maturitetne pole po končani maturi, lahko v kratkem pričakujemo, da bomo lahko tudi sami preverili vse informacije, ki smo jih prejeli.

Vsekakor pa omenjena maturitetna pola dovolj pove tudi o delu ministra za izobraževanje, dr. Jerneja Pikala, ki se, namesto da bi se posvetil izboljševanju šolskega sistema, raje ukvarja z aktivnim nasprotovanjem izpolnjevanju odredb ustavnega sodišča ter skrbi za transformacijo priprav na maturo v levičarsko pranje možganov.

Ivan Šokić

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine