Okrožno sodišče v Kranju bo te dni začelo stečaj družbe Adria Airways in s tem končalo 58-letno pot letalskega prevoznika. Fraport Slovenija, ki upravlja z brniškim letališčem, medtem išče rešitve za nastali položaj, reorganizirajo se cestni prevozniki, spremembe beležijo Slovenske železnice. Med dvema ukrepoma še vedno izbira tudi koalicija.
Vodstvo Adrie Airways je predlog za stečajni postopek v ponedeljek vložilo zaradi insolventnosti družbe in v skladu z zakonskimi določbami. Za ta korak se je odločilo, ko je postalo jasno, da vlada močno zadolženemu podjetju ne bo pomagala. Sodišče mora o uvedbi stečaja odločiti v treh dneh.
Vsi deležniki zdaj mrzlično iščejo rešitve za nastali položaj.
V Fraportu Slovenija so že intenzivirali stike s prevozniki, ki so najverjetnejši kandidati za to, da zapolnijo vrzel. Za ključne linije računajo, da bodo vzpostavljene do konca leta, primerljiva mreža letov pa naj bi bila vzpostavljena v letu in pol.
Aktivirali so se tudi drugi prevozniki. Potovalna skupina Nomago je pripravljena, da okrepi povezave z mednarodnimi letališči in evropskimi mesti. Družba GoOpti, ki se ukvarja s cestnim prevozom, beleži velik upad potnikov, ki so jih na Adrijina letala vozili iz Ljubljane, Zagreba, Trsta, Benetk in Celovca. Po drugi strani pa imajo zaradi tega okoli 50-odstotno povečanje povpraševanja za prevoze na okoliška letališča.
Rast povpraševanja, predvsem za München, Zürich in Frankfurt, beležijo tudi Slovenske železnice.
Koalicija se še ni odločila, kako naprej. Premier Marjan Šarec je po torkovem sestanku koalicijskih partnerjev dejal, da morajo še preučiti obe možnosti, ki sta na voljo: subvencioniranje nekaterih linij ali pa ustanovitev novega nacionalnega prevoznika.