5.7 C
Ljubljana
petek, 26 aprila, 2024

Kdo se zdaj laže: POP TV ali RTV? Janševa SDS pred Šarčevo LMŠ in daleč zadaj

SDS Janeza Janše vodi pred LMŠ Marjana Šarca, je pokazala včeraj objavljena raziskava javnega mnenja Mediane na POP TV. Le teden prej je Ninamedia za javno RTV Slovenija pričarala obraten rezultat: velikansko prednost LMŠ pred SDS.

 

Takšne razlike so povsem običajne. Prebijajo pa vse, kar normalna statistika dovoljuje, in precej jasno je, da to ne odseva spreminjanja javnega mnenja ali kakšnih metodoloških razlik. Gre preprosto za ustvarjanje javnega mnenja. Vprašanje je le, kdo to počne v večji meri.

So plačani, da manipulirajo?
Prejšnji teden sem opozoril, da je očitno, da Ninamedia, ki je spet v lasti Nikole Damjanića, pred nekaj leti programskega svetnika Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića, napihuje LMŠ in NSi Mateja Tonina.

Ninamedia je zopet v lasti Nikole Damjanića, ki se je iz lastništva skril le za toliko časa, da je pridobil posel na RTV. (Foto: STA)

Ninamedia ima zadnja leta daleč tudi največ prihodkov iz poslov z Mestno občino Ljubljano in z njo povezanimi podjetji. Javna TVS pa nam, tako se zdi, z objavo rezultatov te agencije, ki je posel dobila, ko je bil Damjanić član vodstva javnega zavoda na predlog PS, kaže, kakšno javno mnenje si želita Janković in njegov prijatelj, nekdanji šef zveze komunistov v socializmu in pozneje republike Milan Kučan. Raziskava Mediane ta teden je domnevo povsem potrdila. Dramatično nižje rezultate je pokazala prav Šarčevi LMŠ in Toninovi NSi. Precej višje kot po Ninamedii javna TV pa se je ob SDS odrezala predvsem SNS Zmaga Jelinčiča, Levica Luke Mesca, vzpon pa je uspel tudi SD Dejana Židana.

Primerjava obeh raziskav je takšna (s klikom lahko grafiko povečate):

Da lahko primerjam rezultate različnih raziskav med seboj in z volitvami, pri vseh upoštevam le glasove volivcev, ki so se opredelili za stranke. Razlike, ki jo grafika kaže za zadnji teden, niso nekaj neobičajnega. Nasprotno, so pravilo. Enako nihanje je značilno skoraj ves čas.

Enako so “ustvarjali” pred volitvami
Ninamedia v primerjavi z Mediano zadnje mesece stalno napihuje LMŠ in niža SDS. V obdobju zadnjih nekaj mesecev, na začetku so rezultati volitev, je slika tega nenavadnega nihanja takšna:

Težava pa je, da nobeni od teh raziskav ne moremo kaj preveč zaupati. Z merjenji prve štiri mesece lanskega leta sta namreč kazali, da je LMŠ, občasno pa celo SD, ves čas pred SDS. Na volitvah pa je SDS LMŠ in SD prehitela celo v seštevku. Ker se maja lani ni zgodilo nič res dramatičnega, niso denimo med kampanjo zaprli Marjana Šarca in Dejana Židana kot štiri leta prej Janeza Janšo, je precej verjetno, da je šlo prve mesece za ustvarjanje in ne merjenje javnega mnenja.

Meritve maja so bile potem veliko bližje rezultatu volitev. Tako je bilo prve štiri mesece v primerjavi z volitvami (s klikom lahko grafiko povečate):

Volitve 2018, primerjava, rezultati, ankete, Mediana, Ninamedia, TVS, POP TV

Peter Jančič, Spletni časopis

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine