-1.7 C
Ljubljana
ponedeljek, 29 novembra, 2021

Kako so Cirman, Vukovičeva in Modic izigrali državo za skoraj pol milijona evrov!

Piše: Luka Perš (Nova24tv)

Novinarji Necenzuriranega so problematizirali nekaj pogodb Urada vlade za komuniciranje (UKOM) z izbranimi zunanjimi ponudniki storitev. Sedanji vodja Ukoma Uroš Urbanija je trn v peti tako novinarjem tega medija kot tudi ostalim levim medijem zaradi obskurnega dogajanja okrog Slovenske tiskovne agencije (STA). Še več, v svojih zahtevah so šli v Necenzurirano tako daleč, da zahtevajo, naj vsi, ki ne podpirajo njihovih trditev o STA, nemudoma vrnejo sredstva, prejeta iz državnega proračuna. Vendar so novinarji Primož Cirman, Vesna Vukovič in Tomaž Modic pozabili na svoje nekajletno delovanje na državnem Siolu. Njihovi mesečni prejemki so se gibali okrog deset tisoč evrov brez DDV. Zanesljivi vir iz TS Media je to razkril davčnemu strokovnjaku Ivanu Simiču leta 2017. Še več, po temeljiti davčni analizi Simiča se je ugotovilo, da so v obdobju 2016-2018 izigrali slovenske davčne organe za 448.669,99 evrov.

Spletni medij Necenzurirano je problematiziral izbrane ponudnike, s katerim je sklenil pogodbe Urad Vlade za komuniciranje (UKOM). Ugotovili so, da je direktor UKOM-a Uroš Urbanija podelil posle ponudnikom, ki so ideološko blizu sedanji vladi. Med drugim so se še posebej spravili na strokovnjaka za javno nastopanje, Edvarda Kadiča. Urbanija je nato objavil pogodbe Ukoma, od 1. januarja 2019 do 15. marca 2020, kjer so vidni vsi dobitniki davkoplačevalskega denarja v času Šarčeve vlade, še več pa jih bo razkril naknadno. Vsi se tudi spominjamo, kako je nekdanji direktor Ukoma v času Pahorjeve vlade in sedanji vidni predstavnik medija Dnevnik, Darjan Košir, angažiral starleto Urško Čepin za propagandni videospot v podporo pokojninski reformi. Neumen spot za okoli pet tisoč evrov.

Novinarsko ekipo medija Necenzurirano sestavljajo Primož Cirman, Vesno Vuković in Tomaž Modic. V alternativnih medijih smo že večkrat predstavili vlogo omenjene novinarske trojice. Od začetka sedanje vlade delujejo proti vsaki njeni potezi. V javnost so vrgli nekaj umetno ustvarjenih afer, ki pa so hitro padle v vodo. Znana novinarska trojica, ki jo sedaj posredno financira v preteklosti obsojeni tajkun Martin Odlazek, pozablja na svoje obdobje na Siolu, ki je v stoodstotni lasti državnega Telekoma Slovenije. Omenjena trojica že dlje časa deluje preko podjetja Providentia. V preteklosti je njihove davčne mahinacije na Siolu razkril eden najbolj cenjenih davčnih strokovnjakov v Sloveniji mag. Ivan Simič.

Predsednik vladnega strateškega sveta za debirokratizacijo Ivan Simič je v preteklosti razkril sporno davčno delovanje družbe Providentia. (Foto: STA)

Novinarska trojica spletnega medija Necenzurirano naj bi v obdobju dveh let slovenske davčne organe izigrala za 448.669,99 evrov.
Zgodbo smo že predstavili v preteklosti. Davčni strokovnjak Ivan Simič je bil več let deležen objavljenih medijskih neresnic. Poleg omenjenih treh je sodelovala takrat še njihova dolgoletna novinarska sopotnica Suzana Rankov. V argumentirani analizi je Simič ugotavljal pravilnost prikazanih prihodkov novinarske četverice za obdobje 2016-2018. V tem obdobju naj bi po analizi Ivana Simiča slovenske davčne organe izigrali v višini 448.669,99 evrov. Primož Cirman, Vesna Vukovič in Tomaž Modic, Suzana Rankov so bili dolgoletni lastniki Providentie. Po Simičevem razkritju so Rankova, Vukovićeva in Cirman hitro prodali svoje delež Nejcu Rozmanu. Edina lastnika sta sedaj Rozman in Tomaž Modic, ki je tudi prokurist družbe.

Družba Providentia je leta 2016 ustvarila za 164.157,81 evra skupnih odhodkov. Dobiček so prikazali zgolj v višini 314,64 evra.  Od tega zneska je družba plačala 62,68 evra davka od dohodkov pravnih oseb, kar pomeni, da je čisti dobiček prvega leta poslovanja medijske družbe znašal neverjetnih 251,96 evra,” je zapisal Simič. Dodatno je novinarska četverica v letu 2016 slovensko davčno zakonodajo izigrala z odprtjem statusa samostojnega podjetnika. S tem so se po oceni Simiča izognili plačilu višjega davka. “Dejstvo je, da pri samostojnem podjetniku ob uveljavljanju 80-odstotnih normiranih odhodkov, znaša skupna obdavčitev z dohodnino le 4 odstotke, za razliko od pravne osebe, kjer znaša obdavčitev z davkom od dohodkov pravnih oseb in dohodnine od dividend skupaj 37,75 odstotka,” je zapisal Simič. Zanimalo ga je tudi, na kakšen način so izdajali račune, a odgovora do danes ni dobil.

Stroški storitev družbe Providentia so v letu 2016 znašali neverjetnih 163.085,56 evrov. Simič je tako ugotavljal, da so si družbeniki stroške razdelili na štiri enake dele. To je pomenilo, da naj bi vsak od njih v letu 2016 družbi Providentia izdal za približno 40 tisoč evrov računov. Ta znesek pa jim je kot samostojnim podjetnikom predstavljal prihodek in davčno obveznost od tega zneska. Ta znesek pa ob upoštevanju 80 odstotkov normiranih odhodkov in 20-odstotni davčni stopnji pomeni le 1600 evrov namesto 15.100 tisoč, kolikor bi znašala skupna obdavčitev v primeru poslovanja po podjetju. Na podlagi javno dostopnih podatkov jih je Simič dvakrat soočil s svojimi vprašanji glede prihodkov, če v družbi uradno niso imeli nikogar zaposlenega. Zanimalo ga je, komu je družba Providentia v letu 2016 zaračunavala svoje storitve. Enako ga je zanimalo, zakaj so vsi štirje svoje storitve zaračunali kot samostojni podjetniki. Na vsa ta vprašanja ni prejel odgovorov.

Državni Telekom Slovenije je lastnik spletnega medija Siol. V letu 2016 do 2019 so na račun slovenskih davkoplačevalcev živeli novinarji spletnega medija Necenzurirano. (Foto: STA)

Novinarji Necenzuriranega pozabili, da so jih slovenski davkoplačevalci bogato plačevali v času delovanja na Siolu, ki je v 100-odstotni lasti državnega Telekoma Slovenije

V našem mediju smo razkrili že več povezanih poslov državnih uradov z izbranimi podjetji v času preteklih levih vlad. Izkazalo se je, da so bili velikokrat poslovno in politično povezani s takratnimi odločujočimi vladnimi akterji. Ne smete pozabiti, da je pred padcem Šarčeve vlade UKOM sredstva nakazal nevladni organizacijo Danes je nov dan, kar je le eden od spornih primerov iz preteklosti. Novinarji Necenzuriranega so se, zaradi plačila v vrednosti več kot deset tisoč evrov, spravili na strokovnjaka za medijske nastope Edvarda Kadiča. Vse kaže, da se je poskusilo Kadiča oblatiti z objavami na njegovem Instagram profilu. Slabšalni članek o sebi je doživel le zato, ker se je v času sedanje vlade javno strinjal z nekaterimi njenimi potezami.

Novinarska trojica Necenzuriranega je v svoji kritiki pozabila na lasten “zvezdniški status” pri nekdanjem delodajalcu v državni lasti. Na svojem Twiter profilu so delili sporočilo, da naj vsi tisti, ki niso na strani direktorja STA, nemudoma vrnejo finančna sredstva prejeta iz državnega proračuna. Enako so zahtevali, naj vrnejo državna sredstva vsi, ki so jih izsilili od državnih podjetij. S tem sporočilom so se ustrelili v koleno, saj so bili prav največji slovenski mediji, bogato nagrajeni z davkoplačevalskim denarjem v času preteklih levih vlad.

In prav sedanji član upravnega odbora Društva novinarjev Slovenije bi lahko pomislil, kako bogato je živel na račun slovenskih davkoplačevalcev v preteklosti. Ivan Simič je od zanesljivega vira znotraj Telekoma izvedel za njihove bogate mesečne prejemke.

“Vir znotraj TS Media mi je potrdil, da naj bi pogodbeni znesek znašal 10.000 evrov mesečno brez DDV in to je 12.200 evrov z DDV. Prav tako so ugovarjali podatku o količini obveznosti, ki naj ne bi znašala 30 člankov mesečno. Tudi temu niso ugovarjali ob objavi tega podatka leta 2016. Ponovno sem preveril pri viru v TS Media in prejel odgovor, da naj bi znašala pogodbena obveznost sedem člankov tedensko, kar je 30,42 članka povprečno mesečno.  Pogodba naj bi veljala od 1. aprila 2016 dalje, kar pomeni, da naj bi do konca leta 2016 od TS Media prejeli 90.000 evrov. Zato se sedaj utemeljeno zastavlja vprašanje, od koga so prejeli razliko 74.000 evrov, kolikor manjka do 164.000 evrov; ali so tudi to prejeli od TS Media, ali pa so mogoče kršili pogodbo s TS Media, če imajo tam dogovorjeno, da bodo pisali članke samo za TS Media? Poleg tega naj bi menda konec lanskega leta zahtevali zvišanje pogodbenega zneska in naj bi jim bilo določeno zvišanje odobreno,” je zapisal Simič na Portalplus 27. junija 2017.

To je le primer, na katerega pa zelo radi pozabijo novinarji Necenzuriranega. Preden od drugih zahtevajo, naj vrnejo proračunska sredstva, bi lahko počistili pred svojim pragom. V našem mediju smo odkrili še nekaj drugih “čudnih” davčnih akrobacij družbe Providentia, za kar pa se niso pritožili ali navedb demantirali. Novinar Bojan Požar je 10. marca 2021 zapisal, da bi v primeru forenzičnih revizij poslovanja Elektra Ljubljana pod vodstvom Andreja Ribiča, lahko odkrili tudi prikrite tokove denarja za portal Necenzurirano. Tako so mu zagotovili njegovi dobro obveščeni viri.

Vso razkrito resnico Ivana Simiča o davčnih malverzacijah Primoža Cirmana, Vesne Vuković, Suzane Rankov in Tomaža Modica si lahko preberete TUKAJ. Odgovor Ivana Simiča na očitke Tomaža Modica si lahko preberete TUKAJ.

 

Na levi strani vidite prejšnje lastnike družbe Providentia, na desni pa sedanje lastniško strukturo. (Foto: E-bonitete)

Siol je v lasti družbe TSmedia. Le ta je 100-odstotni lasti državnega Telekoma.

Novinar Bojan Požar je razkril, da bi se lahko Necenzurirano financiral preko Elektro Ljubljane. (Foto: Posnetek zaslona-Pozareport)

Zadnje novice

Sorodne vsebine