10 C
Ljubljana
petek, 19 aprila, 2024

Jelka Godec: Bo vlada v srednje šole uvedla pouk državljanske in domovinske vzgoje?

Minister za izobraževanje je na predstavitvi v državnem zboru priznal, da srednješolcem manjkajo državljanske kompetence. Poslanka SDS Jelka Godec je na Vlado RS naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi z domoljubnimi vsebinami v osnovnih in srednjih šolah.

 

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Spoštovani!

V koalicijski pogodbi ste na področju 3.19 »Zagotavljanje kakovostnega, pravičnega in dostopnega sistema javnega izobraževanja ter aktivno spodbujane razvoja šolstva« pod izziv Zagotavljanje kakovostnega sistema vzgoje in izobraževanja med drugim zapisali: »Šolski prostor naj bo uravnotežen in naj pri mladih spodbuja sodelovanje, inovativnost, ustvarjalnost, kritično razmišljanje, humanost ter odgovorno državljanstvo …«

V prejšnjem mandatu smo poslušali, da je tega dovolj v učnih načrtih v srednjih šolah, da je to avtonomnost vsake šole, če to izvede ali ne izvede, ali ima te vsebine ali nima.

Na predstavitvi za ministra na matičnem odboru pa je dr. Jernej Pikalo dejal: »Kar se tiče državljanske vzgoje, ne, ravno nasprotno. Tukaj smo sedeli, mislim, da v tej isti dvorani, ko smo govorili o tem, kako te državljanske kompetence pravzaprav manjkajo nekomu, ki bo kmalu star 18 let. Iz tega ven izhaja ta ideja, da se naredi predmet, ki posameznika opolnomoči za to, da lahko postane na nek način državljan, ki razume, kaj so njegove ali njene odločitve. Ideja je v samostojnem predmetu. Sedaj so tako imenovane ‘cross-curricular’ vsebine. Vi veste, da imate v 7. razredu DDE, torej državljansko in domovinsko vzgojo, torej etiko, ampak tisto, kar bi sledilo v srednji šoli, je tisto, kar pravzaprav gre v smeri opolnomočenja državljana, razumevanja tudi nekih širših trendov …«

Zato me zanima:

1. Na kakšen način boste učne vsebine državljanske in domovinske vzgoje integrirali v različne predmete?
2. Ali boste naredili poseben predmet na temo državljanske vzgoje in koliko ur bo za predmet namenjenih?

Prav tako vas sprašujem:

3. Koliko je domoljubnih vsebin v najpogosteje uporabljanih učbenikih za osnovne šolo? Prosim, da navedete naslov učbenika, avtorje in založnika.
4. Koliko je domoljubnih vsebin v najpogosteje uporabljanih učbenikih za gimnazije? Prosim, da navedete naslov učbenika, avtorje in založnika.
5. Koliko je domoljubnih vsebin v najpogosteje uporabljanih učbenikih za srednje strokovne šole? Prosim, da navedete naslov učbenika, avtorje in založnika.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine