11.5 C
Ljubljana
četrtek, 18 aprila, 2024

Je Dejan Židan v času ministrovanja Futuri »priskrbel« 3-milijonski posel?

Računsko sodišče naj opravi revizijo postopka javnega naročila Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016–2019, pozivajo pri SDS. Članice in člani odbora za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano so na današnji nujni seji na predlog poslanske skupine SDS razpravljali o spornem financiranju promocije slovenskih kmetijskih in živilskih izdelkov.

 

Spomnimo. Dejan Židan, predsednik stranke SD in sedanji predsednik državnega zbora, je kot minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano leta 2016, v času vlade Mira Cerarja, izpeljal javni razpis za promocijo slovenskih živilskih izdelkov v vrednosti več kot tri milijone evrov »Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016–2019«. Na razpisu je bila uspešna znana oglaševalska agencija Futura, čeprav je ponudila najvišjo ceno, kasneje pa je bilo k pogodbi dodanih več aneksov.

Razpis na podlagi približne finančne ocene in podpis pogodbe so na ministrstvu izpeljali s pomočjo ocenjevalne komisije. Zanimivo je, da so v komisiji sodelovali člani, ki so vsi bolj ali manj povezani z ministrom Židanom, ki se je pred vstopom v politiko ukvarjal s prašičerejo. V komisiji so tako najboljšega ponudnika izbirali Marko Višnar iz Farme Ihan, s katerim je Židan sodeloval v prašičerejskih časih; Slavko Ficko, ki je v času izbire prijavljenih na razpisu opravljal funkcijo v Perutnini Ptuj in je bil takrat največji Futurin klient; Tina Kumelj, direktorica marketinga v družbi Ljubljanske mlekarne, ki s Futuro tudi konkretno sodeluje; Robert Peklaj, predstavnik Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije in »podjetnik z gradbeno mehanizacijo«; Matjaž Podmiljšak, nečak razvpitega šefa Zadružne zveze Slovenije Petra Vriska.

Po sporni izbiri Future, ki je ponudila najvišjo ceno, je še bolj sporno dejstvo, da po treh letih sodelovanja ni merljivih podatkov o uspehu kampanje. Na novinarsko vprašanje o tem, kakšen je bil po posameznih letih vpliv omenjene kampanje na prodajo slovenskih proizvodov in ali drži informacija, da delež prodaje slovenske perutnine še vedno pada, pa so z ministrstva odgovorili, da neposrednih odgovorov ne morejo posredovati.

Vlada RS je konec lanskega leta sprejela Strateški načrt promocije kmetijskih in živilskih proizvodov 2019–2025, ki predvideva okvirna vsebinska in finančna izhodišča v ocenjenem znesku 9,8 milijona evrov za 6-letno izvajanje promocije. Ta sredstva so namenjena prvenstveno za oglaševanje, preostali del pa se predvideva za aktivnosti pospeševanja prodaje, produkcijo lastnih vsebin, investicije skozi podpornike in ambasadorje, podporne tiskovine, odnose z javnostmi, direktni marketing, dogodke, sejme ter tržne raziskave.

Bo tudi tokrat na javnem razpisu izbrana agencija Futura?

V poslanski skupini SDS so pripravili dva sklepa, ki naj ju članice in člani odbora sprejmejo po končani razpravi:

1. Odbor za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano predlaga računskemu sodišču, da opravi revizijo postopka javnega naročila Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016–2019.

2. Odbor poziva ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, da pripravi poročilo o stanju na področju pridelave in porabe mleka ter govejega in perutninskega mesa za leta 2016, 2017 in 2018 in ga v roku dveh mesecev predstavi odboru.

Posnetek seje si lahko ogledate na TV Slovenija 3 ob 21.30!

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine