15.8 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

(FOTO) Danes so se potniki prvič po slovenskih tirih zapeljali z dvopodnimi vlaki KISS

Piše: J. B., C. R.

Danes, 14. januarja, so po slovenski železniški mreži prvič zapeljali dvonadstropni (dvopodni) elektromotorni vlaki KISS. Deset vlakov KISS švicarskega proizvajalca Stadler bo vozilo po vseh elektrificiranih progah, potnikom pa poleg večjega udobja in prostornosti nudijo tudi izkušnjo panoramskega pogleda skozi okna nadstropje višje, kar zagotavlja prav posebno doživetje. Na otvoritveni vožnji sta se zapeljala tudi generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes ter minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec. 

Novi sodobni vlaki pomenijo pomemben dvig kakovosti prevoza Slovenskih železnic in hkrati javnega potniškega prometa v Sloveniji. Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob prvi vožnji povedal, da je v Sloveniji zdaj 29 novih sodobnih vlakov Stadler, 10 je dvonadstropnih, do konca leta pa bo po tirih zapeljalo vseh 52 novih vlakov. Do konca februarja oziroma sredine marca bo objavljen nov razpis za še dodatnih 20 novih potniških vlakov, ki naj bi v Slovenijo predvidoma prispeli do sredine leta 2024. S tem bo narejena preobrazba voznega parka v potniškem prometu. Ključno je, da se vozni park posodablja, da se gradijo železniške proge, da bo železniški potniški promet dosegel raven, ki si jo vsi želimo, je še poudaril Dušan Mes. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je spomnil na obširno posodabljanje železnice. »Če želimo narediti železniški potniški promet bolj privlačen, moramo posodabljati železniško infrastrukturo in nabavljati nove vlake, ki potnikom prinašajo večjo udobnost.« Ob tem je izpostavil tudi okoljski vidik posodabljanja potniškega voznega parka, saj se bo na račun povečanega potniškega prometa zmanjšal pritisk avtomobilov na mestna središča.

Foto: Slovenske železnice

Po besedah direktorice SŽ – PP Darje Kocjan novi sodobni dvonadstropni vlaki KISS potnikom nudijo več udobja in funkcionalnosti. Vsak ima 292 sedežev (od tega 16 v prvem razredu), 277 stojišč ter dva prostora za invalidski voziček. Novi vlaki imajo hitrejše pospeševanje in potovalne hitrosti do 160 kilometrov na uro. Omogočajo enostavnejši vstop in izstop tudi gibalno oviranim osebam – vsi vlaki imajo izvlečno stopnico in dodatno mobilno klančino za invalidski voziček. Na voljo je sodoben potniški informacijski sistem, ki je prilagojen tudi slepim in slabovidnim ter gluhim in naglušnim potnikom. Sedeži so opremljeni z vtičnicami za polnjenje elektronskih naprav, na voljo je brezplačen Wi-Fi signal ipd. Tudi ta model vlaka nudi več prostora za prevoz koles, velika panoramska okna, prostorne toaletne prostore, ki so prilagojeni gibalno oviranim osebam in imajo tudi previjalno mizo za otroke idr. Pomemben je tudi okoljevarstveni vidik, saj so novi vlaki energetsko varčni.

Foto: Slovenske železnice

Letos bo na naših tirih skupno 52 novih potniških vlakov. Od tega bo 21 enopodnih električnih vlakov Flirt, deset dvopodnih električnih vlakov KISS ter 21 enopodnih dizelskih vlakov Flirt. Trenutno je v promet vključenih deset elektromotornih dvopodnih vlakov, 14 električnih enopodnih vlakov ter pet dizelmotornih enopodnih vlakov Flirt.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine