9 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Dr. Anže Logar: Kdaj bomo lahko med Ljubljano in Mariborom potovali z vlakom hitreje kot z avtomobilom?

Kdaj bo slovenski potniški promet tako vključen v mednarodnega, da bo med slovenskimi ter večjimi mesti sosednjih držav potovanje z vlakom hitrejše kot z osebnim avtom? Poslanec SDS dr. Anže Logar je na ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z razvojem železniške infrastrukture.

 

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Spoštovani,

Mestna občina Ljubljana ima velike težave s spodbujanjem uporabe javnega transporta, a pri tem ne zaostaja dosti za državo. V razvitih evropskih državah železniška infrastruktura predstavlja hrbtenico javnega potniškega prometa, s čimer se brzda uporaba osebnih avtomobilov, zmanjšuje obremenjevanje okolja ter posledično znižuje javnofinančne stroške. Zdi se, kot da v Sloveniji ne premoremo strateškega razmisleka o smeri razvoja javnega potniškega prometa, deležniki, ki pri tem nastopajo, pa ne sodelujejo v ustrezni meri. Vprašanje hitre železnice do Letališča Jožeta Pučnika, sodobna rešitev osrednje ljubljanske železniške postaje (poglobitev, obvozni tir oz. kombinirana rešitev), hitra železniška povezava med ključnimi središči v Sloveniji … so samo nekatera vprašanja, ki že več desetletij ostajajo brez odgovora. Zato ministrstvo sprašujem:

1. Kakšni so načrti ministrstva v zvezi s postavitvijo hitre železniške povezave med večjimi mesti v Sloveniji? Kdaj bomo lahko med Ljubljano in Mariborom potovali z vlakom hitreje kot z avtomobilom?

2. Kdaj bo slovenski potniški promet tako vključen v mednarodnega, da bo med slovenskimi ter večjimi mesti sosednjih držav potovanje z vlakom hitrejše kot z osebnim avtom?

3. Kako ministrstvo ocenjuje trenutne razmere glede organiziranosti in delovanja železniškega potniškega prometa? 

4. Kakšen vpliv bo imela gradnja drugega tira na potniški promet (konkretno)?

5. Ali ima ministrstvo izdelan strateški terminski načrt, ki predvideva dvig učinkovitosti javnega potniškega prometa na primerljivo evropsko raven? Če da, ga prosim priložite, če ne – zakaj ne?

6. V izhodiščih za sklenitev dogovora med Vlado RS in MOL za obdobje 2019-2022 je navedeno, da je ministrstvo opustilo namero, da pripravi celostno prometno strategijo v okviru javnega razpisa sredstev kohezijskega sklada (objava bi morala biti predvidoma do oktobra 2016). Zakaj tako in kaj konkretno (ter kdaj) bo ministrstvo naredilo na tem področju v mandatu 2018-2022?

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine