13.3 C
Ljubljana
petek, 19 aprila, 2024

Cerarjeva SMC si je maketo drugega tira izmislila, da bi financirala samo sebe

Maketa drugega tira, ki jo je naročila vlada Mira Cerarja, projekt pa je vodil njegov strankarski oproda Jure Leben, je velika svinjarija; posel morajo pod drobnogled vzeti organi pregona, ker gre za kaznivo dejanje, so prepričani naši viri, ki na tak način parafrazirajo izjavo Cerarjeve matere Zdenke Cerar iz časov, ko je bila pravosodna ministrica stranke LDS, češ da »vsaka velika svinjarija še ni kaznivo dejanje«. Potreba po maketi naj bi lani poleti nastala zato, da bi stranka SMC z denarjem davkoplačevalcev, pod krinko infrastrukturnega projekta, denar skanalizirala za plačilo predvolilne kampanje stranke SMC, pripoveduje naš vir. Povedano preprosto – maketo drugega tira so potrebovali zato, da so prek nje davkoplačevalci stranki SMC plačali storitve, ki jih v volilni kampanji zanje opravlja agencija Futura.

 

V uredništvu hranimo zajetno gradivo, faksimile dogovorov, ki jih ekskluzivno razkrivamo v nadaljevanju. Gre za pisno usklajevanje okoli makete, v katero pa podjetje Art Rebel 9, s katerim je Direkcija RS za infrastrukturo pro forma podpisala pogodbo, sprva sploh ni bilo vključeno. Ampak se je državni sekretar Jure Leben pogovarjal zgolj z agencijo Futura. Konkretno – z ustanoviteljem agencije Vitalom Verličem in izvršno direktorico v podjetju, Dragano Josipović . Naš vir trdi, da je celoten posel z maketo velika laž, ki ji sledi sprenevedanje odgovornih. Kmalu po tistem, ko so se Cerar, Leben, njegov šef Peter Gašperšič in gospodarski minister Zdravko Počivalšek v Kopru fotografirali in si z odra pripovedovali puhlice, je odjeknilo, da je vlada Mira Cerarja, čeprav je na portalu javnih naročil še danes objavljen razpis, v katerem je ključni kriterij za izbiro izvajalca makete nižja cena, med izvajalcema RPS in Art Rebel 9, ki sta se potegovala za posel s ponudbama, težkima 60.851 evrov in 133.590 evrov, izbrala dražjega.

Futura je po informacijah naših virov agencija, ki stranki Mira Cerarja SMC dela kampanjo za junijske državnozborske volitve. Potreba po maketi, ki se je sprevrgla v prvovrsten škandal, ko je bil izbran dražji uporabnik, je bila, tako naši viri, ustvarjena zato, da je SMC agenciji Futura kar iz proračuna plačala storitve. SMC je projekt drugi tir tako že drugič zlorabila za promocijo strankarskih idej. Prvič je prevaro spoznalo celo sodišče, užaljeni Miro Cerar pa je ugotovitve poskušal zamegliti z dimno zaveso – odstopil je. (Foto: Škandal24)

Večji del za Futuro, ki sploh ni dobila posla
Dobro obveščeni vir trdi, da je bil dogovor med agencijo Art Rebel 9, ki je dobila posel, vreden več kot 133 tisoč evrov, tak, da bi po delitveni bilanci izdelovalec makete prejel 38 tisoč evrov, iz pogodbe, ki sta jo podpisala direktor direkcije za ceste Damir Topolko in direktor podjetja Art Rebel 9 Matjaž Požlep, pa izhaja, da je znašal davek od posla 24.090 evrov, celoten preostali znesek, 71.500 evrov, pa dobi agencija Futura. Da je Futura sodelovala v poslu, dokazuje dopisovanje, datirano s 13. novembrom 2017, ko je (takrat še svetovalka ministrstva za odnose z javnostmi) Nataša Pelko okoli kontejnerja za maketo pisala vodji projektov v agenciji Futura Dragani Josipović, državnemu sekretarju Lebnu, podsekretarki Sandri Kržan z direkcije za infrastrukturo in Vitalu Verliču, soustanovitelju Future, po podakih baze protikorupcijske komisije Erar pa tudi enemu od direktorjev Future. Direktor podjetja Art Rebel 9 Matjaž Požlep, ki je v pogodbi naveden kot odgovorni vodja del s strani izvajalca, ni bil vključen v nobeno korenspondenco. Pelkova je sicer bivša žena Cerarjevega svetovalca Stojana Pelka, ki je v preteklosti svetoval že Zoranu Jankoviću in Pozitivni Sloveniji, Nataša Pelko pa je bila takrat Jankovićeva svetovalka z odnose z javnostmi. Približno v trenutku, ko je bila razkrita maketa, je bilo v javnosti razkrito tudi, da je Pelkova dobila službo samostojne svetovalke za marketing in odnose z javnostmi v državni družbi 2TDK, upravičenost ustanovitve katere je dejansko ključna točka referendumskega vprašanja o drugem tiru.

Vrh SMC: Jure Leben, Zdravko Počivalšek, Peter Gašperšič in Miro Cerar so delovali tako zadovoljni, ko so se v Koper odpeljali na odprtje makete. Kmalu se je izkazalo, da so jo naročili pri dražjem ponudniku, zdaj pa razkrivamo tudi, zakaj so maketo sploh potrebovali in kako je bilo v ozadju zamišljeno financiranje kampanje SMC za junijske volitve.

Debatirali mimo zmagovalca razpisa
Da so Kržanova in oba predstavnika agencije Futura – Josipovićeva in Verlič – pravi sogovorniki, se je očitno strinjal tudi Leben, ki je bil očitno nekje na dopustu, saj je sogovornikom potarnal: “Premalo si predstavljam, da bi lahko potrdil.” Predstavnico podjetja Art Rebel 9, ki je bilo izbrano na razpisu, Nino Sever Plešec, je naslednjega dne, 14. novembra, dodala šele Josipovićeva iz Future, ki je vključila še nekega Luko Jančiča. Josipovićeva iz Future je med drugim Lebnu, Pelkovi in predstavnici direkcije sporočila: “Rada bi opozorila na naslednje: rok za izdelavo makete neusmiljeno teče, mi pa imamo precej zvezane roke, ker ne dobivamo pravočasno informacij, potrditev, materialov. Največji izziv pri izdelavi te makete je izdelava vsebin/filma za projekcijo na maketo. Večina teh vsebin je računalniška simulacija, kar je tudi časovno zahtevno. Po dokončanju izdelave makete in projekcije potrebujemo en teden samo za testiranja …” Po tem zapisu, ponovno opozarjamo, prišel je z naslova [email protected], bo težko kdor koli trdil, da Futura ni imela ničesar z maketo oziroma ni vodila omenjenega posla, čeprav se je na razpisu skrila za drugega izvajalca, kajne? Josipovićeva je Lebnu in vladni druščini sporočila tudi, da so neresen naročnik, citiramo njen zapis iz dopisovanja v prej omenjeni skupini z vsemi slovničnimi napakami: “V tem trenutku nimamo potrjenih ne predlaganih vsebin (predlog vsebin sem poslala 7.11.), niti smo dobili druge materialov, da bi lahko nemoteno delali (načrti predvidenih objektov, morebitni 3D modeli, kar koli).” Dopis se konča s predlogom: “Prosim določite ozko operativno ekipo, s katero se lahko čim prej sestanemo in uredimo odprte zadeve.”

Direktorja izvajalcev nikjer
Dominacijo Josipovićeve je z dopisom, v katerem piše »kar se tiče potrditev in odziva s strani DRSI je težava, ker maketa ni skladna s projektno nalogo oziroma razpisanim v okviru postopka javnega naročila. Na to opozarjamo že ves čas«, prekinila Kržanova. Poleg nespoštovanja projektne naloge najdemo v njenem odzivu na zapis uslužbenke Future še omembo izbranega ponudnika in izvajalca, ko piše: »Glede materialov je v razpisni dokumentaciji jasno določeno, da bo naročnik izbranemu ponudniku zagotovil dostop do projektne dokumentacije, nikjer ni bilo govora od 3D modelih, ki jih sedaj izvajalec želi.« Med prejemniki tega dopisa se je znašel tudi direktor DRSI Topolko, medtem ko o Matjažu Požlepu, ki je sopodpisnik pogodbe kot izvajalec, niti v tem dopisu ni ne duha ne sluha. Je pa prejemnik še vedno Verlič iz Future.

PRORAČUNSKA FUTURA: PO POL MILIJONA NA MESEC. Z vlado SMC, DeSUS in SD Futuri DDB državni posli cvetijo. Najboljši mesec za državne prilive je za agencijo december. Tako zadnji mesec leta 2016 kot zadnji mesec leta 2017 je po podatkih aplikacije protikorupcijske komisije Erar na račun podjetja kapnilo več kot pol milijona evrov. Največ je Futura, registrirana za dejavnost oglaševalskih agencij, zaslužila pri ministrstvu za kmetijstvo, ki ga vodi predsednik SD Dejan Židan. Leta 2016 so, čeprav so bili najdražji ponudnik, pri ministrstvu za kmetijstvo dobili posel za promocijo hrane slovenskega porekla. Futura DDB je sicer del mreže podjetij, v kateri so še F2, FEBBS, Futura PR, Innovatif, Taktik, Brand Media v stečaju in Vest v stečaju. Več o slednji lahko preberete v rubriki Škandal, na straneh 8 in 9, kjer razkrivamo lastniške povezave, ki segajo v stranko SD še iz časa vlad(avin)e Boruta Pahorja. In seveda nakazil iz proračuna.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine