4.4 C
Ljubljana
četrtek, 25 aprila, 2024

Boris Doblekar: Za večjo operativnost prostovoljnih gasilcev spreminjamo zakon o voznikih

Z novelo zakona o voznikih omogočamo gasilcem vožnjo manjših vozil, katerih masa presega 3,5 tone, z izpitom kategorije B, s čimer bo zagotovljena njihova 24-urna operativna pripravljenost v primeru naravnih nesreč.

 

Poslanke in poslanci zadnji dan aprilske seje državnega zbora obravnavajo tudi predlog sprememb zakona o voznikih, pod katerega so se podpisale poslanske skupine SDS, LMŠ, SD, SMC, NSi, SAB in DeSUS, prvopodpisani pa je poslanec SDS Boris Doblekar.

V nadaljevanju je magnetogram predstavitve novele zakona.

BORIS DOBLEKAR: Hvala lepa za besedo. V poslanski skupini Slovenske demokratske stranke smo letos februarja vložili predlog zakona o dopolnitvah zakona o voznikih. Temeljni cilj je zagotovitev operativne pripravljenosti prostovoljnih gasilskih društev in omogočiti operativnim gasilcem izjemo za vožnjo manjših gasilskih vozil, ki presegajo največjo dovoljeno maso 3.500 kilogramov in za vožnjo katerih so operativni gasilci doslej morali imeti opravljeno in veljavno kategorijo C1. Po novem bodo ta vozila lahko vozili z opravljeno in veljavno kategorijo B in opravljenim ustreznim usposabljanjem na Upravi Republike Slovenije za zaščito in reševanje v skladu z direktivo komisije EU.

Kaj je osnovni namen in cilj novele zakona o voznikih, ki jo predlagamo? Operativnim gasilcem bomo omogočili, da bodo v času 24-urne operativne pripravljenosti na dan in vse dni v letu sposobni ukrepati v primeru nesreč na teritoriju Republike Slovenije. V imenu gasilcev in vseh ostalih, ki jim bo novela zakona prinesla dolgo pričakovane pozitivne, praktične in uporabne spremembe ter izjemno veliko željo, da nam uspe sprejeti predlagano novelo zakona.

Sem bil izjemno pozitivno presenečen, ko so roko sodelovanja ponudile tudi poslanske skupine koalicijskih strank, ki so želele sodelovati pri projektu. V noveli zakona o voznikih se je v imenu koalicijskih poslanskih skupin z menoj in strokovnimi sodelavci, sestajala poslanka Janja Sluga in moram priznati, da smo imeli zelo konstruktivne in vsebinske pogovore. Pripravili smo skupni predlog, ki je usklajen za začetek zakonodajnega postopka. Poleg naše poslanske skupine Slovenske demokratske stranke in strank koalicije LMŠ, SD, SMC, SAB in DeSUS, so podpise noveli zakona prispevali tudi v Novi Sloveniji.

Naj se vrnem k usklajenemu predlogu sprememb in dopolnitev zakona o voznikih in k bistvu novele zakona. Skoraj 800 gasilskih enot prostovoljnih gasilskih društev v Republiki Sloveniji za posredovanje uporablja manjša gasilska vozila, ki pogosto presegajo maso 3.500 kilogramov. Za njihovo vožnjo operativni gasilci potrebujejo vozniško dovoljenje kategorije C1. Za zagotovitev enega voznika s kategorijo C1 po vseh prostovoljnih društvih predstavljajo skupni strošek skoraj milijon evrov, za nekaj več voznikov pa kar nekaj milijonov evrov, kar je seveda veliko finančno breme in ovira, tako za posameznike kot za posamezna prostovoljna gasilska društva.

Te dobrodošle spremembe bodo veljale tudi za voznike reševalnih in specialnih vozil za nujno medicinsko pomoč, ki se uporabljajo v okviru javne in vojaške zdravstvene službe. Vključujemo pa tudi intervencijska vozila civilne zaščite, gorske, jamarske ter podvodne reševalne službe na ravni države in tudi mobilne enote ekološkega laboratorija.

Pomembna novost bo tudi odprava motečih administrativnih ovir. Odpravljata se dosedanja krajevna pristojnost in rok veljavnosti za odpravljanje kontrolnega zdravniškega pregleda po izgubi oziroma začasnem odvzemu vozniškega dovoljenja, kar bo prineslo dobrodošlo spremembo, s katero bodo vozniki lahko kjerkoli v državi opravili kontrolni zdravniški pregled in čakalne vrste ter drugi razlogi ne bodo več ovira, kar nadalje pomeni, da bodo sodišča hitreje odločala o vrnitvi odvzetega vozniškega dovoljenja, kar je še posebej pomembno za tiste posameznike, ki jim je veljavnost vozniškega dovoljenja pač pomembna za eksistenco.

S predlagano novelo zakona predlagamo tudi, da se osebi, ki ima veljavno vozniško dovoljenje za kategorijo B in F, najmanj za 6 mesecev izda tudi vozniško dovoljenje za vožnjo motornih vozil kategorij BE, kjer največja dovoljena masa priklopnika ne presega 3.500 kilogramov. To predlagano spremembo utemeljujejo s tem, da četrti odstavek 60. člena veljavnega zakona o voznikih določa, da se osebi, ki ima veljavno vozniško dovoljenje kategorije B, BE, C, CE, D1, D1E, D ali DE, najmanj za 6 mesecev izda tudi dovoljenje za vožnjo vozil kategorije F, to je traktorjev, če uspešno opravi tečaj o varnem delu s traktorjem in traktorskimi priključki.

Veselim se razprave pri prvi obravnavi novele zakona o voznikih in skupnega večinskega konsenza pri zakonu, v Državnem zboru Republike Slovenije in da bi še večkrat sledili takemu načinu poti vložitve in sprejemanja zakonodaje, kot sva se ga lotila s kolegico, sopredlagateljico, poslanko Janjo Sluga, ki bo v nadaljnji razpravi poleg mene sodelovala v imenu predlagateljev zakona. Hvala lepa.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine