3.1 C
Ljubljana
petek, 19 aprila, 2024

Adria Airways ima le še teden dni časa za ohranitev licence za letenje – bo sledil izreden poseg države v letalstvo?

Agencija za civilno letalstvo je dala družbi Adria Airways na voljo še teden dni, da predloži potrjen finančni načrt prestrukturiranja, sicer ji bo odvzela licenco za letenje. Družba nadaljuje pogovore s potencialnimi novimi partnerji, vlada pa bo bo preučila možnosti, kako bi lahko ukrepala. Letala Adrie bodo sicer na tleh vsaj do petka.

 

Adria Airways mora v tednu dni predložiti potrjen finančni načrt prestrukturiranja, podkrepljen med drugim s podpisanimi najemnimi pogodbami za letala in vpisom v spričevalo letalskega prevoznika, je povedal direktor agencije Rok Marolt. Agencija je takšno odločitev sprejela po današnji ustni obravnavi s predstavniki Adrie Airways, na kateri so sodelovale odgovorne osebe družbe, ki so neposredno odgovorne za varnost, in finančna direktorica.

Če Adria v tednu dni zahtevane dokumentacije ne bo predložila, ne bo več mogla izvajati komercialnih letalskih prevozov, če jo bo predložila, pa se bodo na agenciji hitro odločili, ali so dokazila dovolj trdna za ohranitev licence. Agencija ne bo več pristajala na dokapitalizacije z raznimi manevri pripojitev družb, prenosov blagovnih znamk in podobno. Tudi zagotovila za morebitnega strateškega partnerja bodo morala biti trdna, je dodal Marolt.

Vodstvo Adrie Airways je sicer lastniku, nemškemu skladu 4K Invest, dalo do ponedeljka čas, da se odloči, ali bo šel v finančno prestrukturiranje. Če bodo na to pristali, bodo imeli 30 dni časa za izvedbo prestrukturiranja, če pa se za prestrukturiranje ne bodo odločili, pa bržkone sledi stečaj letalskega prevoznika.

Prevoznik je namreč insolventen po dveh kriterijih in izpolnjuje le še kriterij, da je zaposlenim izplačal večino plač. Je pa neizplačana še četrtina plač za avgust in poravnava teh obveznosti je eno od dokazil, ki jih čez teden dni pričakujejo na agenciji.

Iz družbe so sicer sporočili, da tudi v četrtek in petek ne bodo izvajali letov, izjema bosta večerna leta v Frankfurt in nazaj. V vodstvu družbe zagotavljajo, da nadaljujejo aktivne pogovore s potencialnimi novimi lastniki. “Adria Airways nadaljuje aktivne pogovore s potencialnimi novimi lastniki in glavnimi upniki ter ostaja predana pri doseganju pozitivne rešitve za vse,” so v sporočilu za javnost navedli v družbi.

S problematiko Adrie Airways se je znova ukvarjal tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek, ki je ponovil, da je država pripravljena pomagati Adrii Airways, katere letala so že drugi dan prizemljena. “Adria potrebuje celovito lastniško, finančno in poslovno prestrukturiranje, v okviru teh možnosti bomo iskali rešitve,” je dejal in dodal, da bodo poskušali ukrepati hitro.

Država je bila sicer v okviru zakonskih možnosti pri reševanju Adrie Airways pripravljena sodelovati že od zgodnje pomladi. “Seveda pa postavljamo pogoj: da od vodstva pridobimo vzdržen poslovni načrt, ki bi izkazoval, kako bo družba v bodoče poslovala na zdravih temeljih in splavala na površje,” je dejal in dodal, da brez jasnih poslovnih načrtov Adrii ni in ne bo mogoče pomagati.

Možnosti za pomoč države so sicer omejene. Družba je bila namreč dokapitalizirana leta 2011 s 70 milijonov evrov, do nove možnosti za dokapitalizacijo pa mora preteči deset let. “To se še ni zgodilo, poleg tega je družba v zasebni lasti, zato je manevrski prostor za pomoč zelo zožan,” je dodal.

Medtem pa so na ministrstvu za infrastrukturo že pripravili predlog zakona, s katerim bi v primeru stečaja družbe omogočili ohranitev letalskih povezav Slovenije s svetom. Po tem predlogu bi določene linije financirala država.

Za primer, da bi šla Adria Airways v stečaj oz. bi prenehala opravljati letalske prevoze, drugi letalski prevozniki v EU pa ne bi začeli opravljati mednarodnega zračnega prevoza v oz. iz Slovenije, bi mednarodni redni zračni prevoz vzpostavili kot obvezno javno službo. Tako je zapisano v predlogu novele zakona o letalstvu, ki naj bi ga vlada v kratkem poslala v potrditev v DZ po nujnem postopku.

Predlagana rešitev bi zagotovila morebitne izgube letalskih povezav, ki so za Slovenijo velikega pomena, piše v obrazložitvi predloga novele zakona, objavljenega na spletnih straneh vlade. Takšno rešitev dopuščajo tudi evropska zakonodaja.

Vsaka država članica ima namreč pravico, da lahko uvede obveznost javnih služb za redne zračne prevoze na progah, ki veljajo kot izredno pomembne za gospodarski in socialni razvoj območja, kateremu služi letališče.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine