11.2 C
Ljubljana
petek, 26 aprila, 2024

V Bruslju začeli kampanjo proti preplačanim pravicam za prenos Premier lige

Piše: C.R.

Novica o poslu, v katerem je Telekom Srbija za šestletne pravice prenosa tekem Premier lige plačal kar 600 milijonov evrov, se je razširila po Evropi. Iniciativa Balkan Free Media s sedežem v Bruslju je namreč sprožila kampanjo, v kateri svetovno javnost osvešča o neprimerni ceni in politični razsežnosti posla v Srbiji. Kampanjo podpira mnogo strokovnjakov z različnih področij, na družbenih omrežjih pa se pojavljajo tudi pobude k bojkotu posla.

 Iniciativa za zaščito svobode medijev in pravic novinarjev v državah jugovzhodne Evrope Balkan Free Media s sedežem v Bruslju je pričela s kampanjo, v kateri svetovno javnost opozarja na nepoštenost odkupa pravic za prenos Premier lige s strani državnega podjetja Telekom Srbija. Slednji je namreč za šestletni odkup pravic za prenos angleške lige na kanalu Arena Sport odštel 600 milijonov evrov, kar je mnogokratnik običajne cene. Francozi so za njih odšteli 200 milijonov evrov, Nemci skupaj z Avstrijci in Švicarji pa 150 milijonov evrov. Znesek je nekonkurenčen za domačo regijo, saj je United Group, telekomunikacijski operater, ki drži trenutne pravice prenosa te lige v regiji, za njih plačal 68 milijonov evrov, torej skoraj desetkrat manj.

Kampanjo, s katero je nakupna poteza Premier lige postala mednarodna zgodba, podirajo številni strokovnjaki, novinarji, gospodarstveniki in politiki, ki opozarjajo, da v normalnih tržnih pogojih, brez pomoči države, podjetje ne bi zmoglo tako nekonkurenčne in velike nakupne poteze. Telekom Srbija je namreč zadolžen za 1,4 milijarde evrov, ob tem pa se pobudniki iniciative sprašujejo, kdo bo povrnil preplačanih 600 milijonov evrov. V primeru, da je Telekom Srbija za odkup pravic uporabil denar iz državnih fondov ter tako mešal zasebni in državni kapital, je posel ilegalen, plačan znesek pa bo po vsej verjetnosti postal finančno breme srbskih državljanov. Kot problematično izpostavljajo tudi to, da za strategijo in pogajanji na strani Telekoma Srbija stoji srbski predsednik Aleksander Vučić, kar dodatno nakazuje na politične razsežnosti posla in korupcijo. Državno podjetje se sicer že leta sooča z obtožbami podkupovanja, ne-transparentnosti in agresivnih prevzemov, zaradi česar se je že znašlo pod drobnogledom mnogih mednarodnih institucij.

Nenavadno nakupno potezo kritizirajo tudi v Sloveniji. Tomaž Ambrožič, direktor agencije Sport Media Focus, pove, da je medijski trg športnih pravic v regiji s tem dejanjem eksplodiral. »Kot mi je znano, sta oba ključna igralca v Srbiji že nekaj časa v ‘vojni’, pri čemer ‘element’ bitke ni ponudba športnih vsebin, ampak informativni program … Športne vsebine so postale stvar moči in prestiža posameznega operaterja.«

V družbi United Group, kjer že dlje časa opozarjajo na nekonkurenčne poteze Vučiča in srbskega Telekoma, ob tem napoveduje pritožbe na pristojne institucije tako v Srbiji kot na ravni Evropske unije.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine