Piše: Franc Bešter
Človek je duh v telesu in telo, ki ima duha, zato ima potrebe, ki so potrebe telesa, in potrebe duše. Kaj naj bi v življenju najprej skušal zadovoljiti? Živimo v času materializma, ko ljudje skušajo najprej poskrbeti za telesno udobje, a ta usmeritev je napačna, če sledimo Jezusovim besedam, torej besedam samega Boga, ki nam naroča, naj najprej iščemo nebeško kraljestvo, torej tisto, po čemer hrepeni naša duša. Jezus ob tem doda, da nam bo, če bomo najprej iskali to, tudi vse drugo (za telo) navrženo. Materialnih (telesnih) potreb torej ne smemo postavljati na prvo mesto.
Glavni vzrok tega je zagotovo v tem: Bog pozna človekovo presežno naravo, dejstvo, da njegov duh znotraj materialnega sveta ne more najti potešitve. Kdor je dovolj dobro spoznal nočno- videnjski svet (astralni svet kabale), ko človek kot duh živi v Duhu in v Besedi (v Bogu), bo zlahka razumel, zakaj tako: to je duhovni svet, ki je za duha naravno okolje, medtem ko je »element Zemlja«, materialni svet, zanj nenaravno okolje, razumel bo, zakaj duh na Zemlji ne more najti potešitve. Bogastvo Besede, videnjskega sveta, je nekaj neizmernega, v temnem in težkem materialnem svetu pa se stvari stereotipno ponavljajo, vse v njem je tudi omejeno in nepopolno.
Človek naj bi v življenju iskal Bogastvo Boga, ne umazano zemeljsko bogastvo. Okoljsko krizo je povzročilo tudi to: presežna narava človeka, ko človek, ne zavedajoč se jasno svoje presežnosti, skuša zadovoljiti svoje želje, najti izpolnitev, srečo znotraj Zemlje, in pri tem je uporabil tehniko, za kopičenje bogastva, a ona mu lahko daje le zemeljsko bogastvo, nikoli pa tistega, kar potrebuje duh. Vsa tehnika sveta in vse bogastvo tega sveta ne moreta dvigati in hraniti naše duše. Uničevanje narave, s tehniko, ki daje to, kar duše ne more hraniti. Jezus v evangeliju govori tudi o poti, ki dušo človeka vodi k Bogu, to je pot hoje za Besedo, ki je »pot, resnica in življenje«. Beseda (Jahveja, Očeta) je Pot, ker človeku kaže pot v nebeško kraljestvo, je Resnica, ker človeku razodeva resnico (o dogajanju sveta), in je Življenje (za našo dušo). Slediti Besedi: to je mogoče, ker Beseda hodi pred človekom – tako, da gre v njegovo prihodnost, s svojimi načrti za prihodnost človeka. Beseda hodi pred njim tako, da mu kaže te načrte – ker Beseda kot Pot kaže pot. Pot pa je nujno iz dogodkov sveta, Beseda torej kaže svoje načrte za prihodnje dogodke človekovega življenja. In spet smo pri velikem pomenu videnj: konkretne dogodke lahko vidimo edino v videnjih!
Franc Bešter, Zg. Besnica