20.4 C
Ljubljana
četrtek, 25 julija, 2024

(PISMO BRALCA) Železnica nekoč in danes

Piše: Mag. Mirko Macher, z.r.

Tokrat se oglašam zaradi političnega napada na železniško infrastrukturo. Zgodovina železnice na Kranjskem (v Carnioli) se začenja 2. junija 1846, ko je bila uradno odprta železniška proga GradecCelje in je prvič zapeljal vlak po slovenskih tleh.

Naj takoj povem, da so moje graške korenine povezane z železnico, to je tudi razlog da čutim nekoliko več jeze in hkrati potrebo po nasprotovanju političnega spopadanja na to temo.

Moj praded, Georg Macher, * 26. dec. 1846 v Gradcu, je bil graški vlakovodja in je na Kranjsko dobesedno prisopihal s prvim hlaponom okrog 1870, tedaj, ko je bila zgrajena Zgornjekranjska proga: Ljubljana—Trbiž.

Večji zagon železnice na Gorenjskem, po Avstroogrski, se je dogodil v Tretjem rajhu, ko je Hitler gradil železnico za potrebe vojaštva in nemške gospodarske industrije, od Jesenic do Litije – do mejnega mesta province Lubiana.

Kako je progo Hrušica: Trbiž in Naklo Tržič demontirali rdeči kardeljanski režim, se Gorenjci dobro zavedamo, saj ta boljševistični vandalizem čutimo še danes, ko je bila oškodovana za kilometre dragocenih tračnic, ki so se selile na južno železniško relacijo Koper. Gorenjci smo takrat častili Koper prvič, danes, ko se gradi drugi krak Ljubljana: Koper, pa še drugič. Vsaj hvala bi nam kdo lahko rekel, pa na zdravje!

Slišim vse vas, ki nakladate o strateški koprski luki. Pa koprska luka kaj vrača Gorenjcem? Na tisoče jugićev se zaposluje v luki in na račun luke Koper, politični kontrabanti pa služijo dobičke … Se je kaj investicijskega vložka vrnilo na Gorenjsko? Danes pa se zgražate, ko je potrebno vložiti nekaj drobiža v skrivljeno železje, glej postajališča: Jesenice, Javornik, Blejska Dobrava, Podnart, Škofja Loka, brez izjeme do Ljubljane … in naprej: proti Severni Primorski: Bohinjska Bistrica, Podbrdo, Most na Soči, Plave, Anhovo, Nova Gorica, Prvačina, in vse naprej do Ajdovščine, …, vse propada in je ena sama beda.

Stoprocentno, v primeru obnove železniških postaj, podpiram Bratuškovo! Rezerve so ogromne, tako za transport kot za potniški promet, turizem, … Podpiram Bratuškovo, čeravno je politično naredila že toliko škode, da bi bil zaostanek v železniškemu razvoju že zdavnaj priključen razvitejši Avstriji in Italiji.

Regiji Gorenjska in Severna Primorska sta infrastrukturno tako osiromašeni, da je ne le nujno, ampak življenjsko potrebno za tamkajšnje ljudi narediti nov korak k revitalizaciji in izgradnji zahodnoslovenskega prostora s sodobno infrastrukturo in voznim parkom.

Sram me je, da sem potomec razvojno naprednih ljudi postal dedič balkanskega železja in albanskih zamud.

Sramota!

Zakaj se jezim, ko pišem? Nikakor mi ni prav, da se politiki ukvarjajo z delitvijo države na manjše politične tabore, ki vedno bolj obvladujejo slovenski razkol in siromašijo slovenski narod.

Je to politična agenda rdečega škrata? Glede na vse, kar se dogaja na Slovenskem, lahko mirno pritrdim.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine